• NICU

Junimammor 2015

Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.
    Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc Skrattande
  • Svar på tråden Junimammor 2015
  • AnonymaKlara
    Isabella89 skrev 2014-10-16 22:35:20 följande:

Kan någon av er bli vän med mig på fb så jag kan starta gruppen? Verkar tydligen behöva lägga till någon direkt. Heter Isabella Gidlund och pussar på min nyblivna man på profilbilden :)

Jag gjorde, för jag förstod inte om någon annan gjort än :)
  • Isabella89

För att ni ska kunna bli medlem i gruppen måste någon som redan är medlem bjuda i er. Så ni som vill vara med kan lägga till mig så bjuder jag in och sen tar jag bort er från min vänlista :)

• emmarebecca
    AnonymaKlara skrev 2014-10-16 21:59:35 följande:
    När kom ditt illamående? :)
    Ca 2 veckor sen
  • Dr to be

Vi kan väl vara kvar här också? Jag är en av de udda människor som INTE har Facebook (!), ja vi finns :D!

• emmarebecca
    Dr to be skrev 2014-10-17 09:26:47 följande:

Vi kan väl vara kvar här också? Jag är en av de udda människor som INTE har Facebook (!), ja vi finns :D!

Klart denna får hållas i liv också ????
  • Isabella89
    Dr to be skrev 2014-10-17 09:26:47 följande:

Ja absolut :) det ena behöver ju inte utesluta det andra :)
  • AnonymaKlara

Jag är kvar här också!

• Dr to be

God morgon på er tjejer. Idag går jag in i ny vecka 5+0. Kan dock vara 6+0, äl-stickorna visade ingen stegring under cykeln jag blir gravid och min cykel är allt mellan 28-32(35) dagar... 31/10 ska vi på vul så då bör vi få datum:)

Hur mår ni? Vilken vecka är ni i?

Jag har ömmande bröst som blir mer ömma typ varannan dag. Illamående som kommer och går. Svullen om magen. Luktkänslig. Från och till drar det i livmodertrakten. Ländryggen spökar oxå. Trött är jag oxå. I snitt somnar jag kl 21 om kvällarna :D

• AnonymaKlara
    Dr to be skrev 2014-10-19 07:18:58 följande:

God morgon på er tjejer. Idag går jag in i ny vecka 5+0. Kan dock vara 6+0, äl-stickorna visade ingen stegring under cykeln jag blir gravid och min cykel är allt mellan 28-32(35) dagar... 31/10 ska vi på vul så då bör vi få datum:)

Hur mår ni? Vilken vecka är ni i?

Jag har ömmande bröst som blir mer ömma typ varannan dag. Illamående som kommer och går. Svullen om magen. Luktkänslig. Från och till drar det i livmodertrakten. Ländryggen spökar oxå. Trött är jag oxå. I snitt somnar jag kl 21 om kvällarna :D

Hej! Vecka 6 idag för min del. Känns ganska solklart eftersom jag haft regelbunden cykel efter att jag fick barn 2012 (då när jag blev gravid var det riktigt skumt. Senaste mens första dag var då 9/9 och plussade först 20/10??? Jag är uppriktigt fundersam över det där?)

Men nu har jag alltså haft 28-dagars men noll koll på ägglossning. Det har löst sig liksom :)

Så himla spännande med vul! Jag ska skrivas i på tisdag och sist fick vi göra ett vul mellan v 11 och 12 typ. Hoppas att det är så fortfarande!

Tycker att symtomen är ganska svaga. Molvärken i magen är nog värre än senast men brösten är inte lika ömma. Men jag bläddrade i mina anteckningar och såg att det kom först i den här veckan senast! Och mitt humör... Det är inte nådigt. Det blir dubbelt också för jag vill inte äta ångestdämpande medicin när jag är gravid vilket jag annars äter. Tror tt jag kan vara en liten häxa som gravid, iaf nu i början! Usch :(
  • Isabella89

Någon som sitter på ett bra tips mot svullen mage? Känns sådär att se ut som jag gjorde i v20 sist när det bara är v8 :/

Svar på tråden Junimammor 2015