• NICU

Junimammor 2015

Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.
    Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc Skrattande
  • Svar på tråden Junimammor 2015
  • josefinenorman
    emmarebecca skrev 2014-10-15 18:38:01 följande:

Tidigt ultraljud gjort och BF är 5 juni ???????? hjärtat tickade på bra!

Åh skulle också vilja göra ul! :)
  • NICU

Vad härligt Emmarebecca! :) Var det någon speciell anledning som gjorde att du fick göra tidigt VUL? :)

• emmarebecca
    NICU skrev 2014-10-15 21:49:17 följande:

Vad härligt Emmarebecca! :) Var det någon speciell anledning som gjorde att du fick göra tidigt VUL? :)

Fick göra tidigt UL för att de exakt hur långt gången jag är då min mens o ägglossnimg vart så oregelbunden :)
  • AnonymaKlara

Åh, ska också försöka få göra ett tidigt vul! Känns väldigt viktigt för mig. Det hade jag med sonen också :) fast först i v 10.

Vad har ni för symptom? Jag har molvärk. Ganska ordentligt emellanåt. Brösten börjar ömma LITE men känns framför allt fylligare (?). Men inget illamående. Hade jag iof inte förra graviditeten heller men när brukar det dyka upp typ?

• Dr to be
    AnonymaKlara skrev 2014-10-16 14:33:29 följande:

Åh, ska också försöka få göra ett tidigt vul! Känns väldigt viktigt för mig. Det hade jag med sonen också :) fast först i v 10.

Vad har ni för symptom? Jag har molvärk. Ganska ordentligt emellanåt. Brösten börjar ömma LITE men känns framför allt fylligare (?). Men inget illamående. Hade jag iof inte förra graviditeten heller men när brukar det dyka upp typ?

Jag har ont i ländryggen i varierande styrka, brösten ömmar lätt vid beröring, luktkänslig och trött. Aptiten är minskad för tillfället. Ligamentsmärtor på morgonen vid toabesök då livmodern får mer plats. Jag använder även hårsnoddslösning i byxorna då jag är svullen och det är obehagligt/omöjligt att knäppa byxorna:)

Jag gjorde nått "förbjudet" i min värld. Jag snubblade in på lindex.com och in på mammakläderna som bara finns oline. Hittade två t-shirtar som var nersatta 70% från 199kr. Kunde inte låta bli trots att det är på tok förtidigt och allt kan hända. Är ju bara i v.4+4 alt 5+4. Snälla, jag vill verkligen få användning för dem!!!!

Jag ska på vul 31/10 för att se om graviditeten sitter rätt. Hade ett utomkvedeshavandeskap 2011 där jag förlorade ena äggledaren.
  • emmarebecca
    AnonymaKlara skrev 2014-10-16 14:33:29 följande:

Jag mår sjukt illa heela tiden, verkligen konstant, (mådde knappt illa med sonen så detta är nytt för mig) är trött hela tiden, brösten ömmar o blivit jätte stora, extra mkt flytningar , växtvärk, yrsel och kallsvettig till o från

Jag går in i vecka 8 på söndag o är nästan ett vrak , hoppas att de vänder snart!
  • emmarebecca

Vad säger ni om att starta en grupp på fb för oss juni mammor? Såklart sluten och jätte hemlig :)

• NICU
    emmarebecca skrev 2014-10-16 17:54:19 följande:

Vad säger ni om att starta en grupp på fb för oss juni mammor? Såklart sluten och jätte hemlig :)

Jag har funderat på det också ;)
    Gjorde likadant med vår BF-tråd från September 2012 ;)
  • Isabella89

Det finns en sån grupp på fb, från en annan tråd här. Men går ju att ha flera såklart :)

Svar på tråden Junimammor 2015