• NICU

Junimammor 2015

Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.
    Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc Skrattande
  • Svar på tråden Junimammor 2015
  • Isabella89

Hej! Hoppar gärna in jag med :) enligt senaste mens är jag i v6 nu (5+3) och bf 7 juni. Har en dotter på 2,5 år så det här är andra barnet

• Isabella89
    Jadu skrev 2014-10-09 20:54:42 följande:

Usch känner att smått illamående är på ingång igen.. O såg att jag fått lite finnar, kan de redan komma eller är de inbillning att de beror på grav?!

Har fått mycket mer finnar sista veckan nu, både i ansiktet men även på ryggen. Härliga hormoner...
  • Jadu
    Isabella89 skrev 2014-10-09 21:38:09 följande:
    Har fått mycket mer finnar sista veckan nu, både i ansiktet men även på ryggen. Härliga hormoner...
    Härligt att inte va ensam.. ;)

Har sällan finnar så att helt plötsligt va prickig i pannan känns så där kul..
  • NICU
    Isabella89 skrev 2014-10-09 21:25:42 följande:

Hej! Hoppar gärna in jag med :) enligt senaste mens är jag i v6 nu (5+3) och bf 7 juni. Har en dotter på 2,5 år så det här är andra barnet

GRATTIS!! :D
    Jadu skrev 2014-10-09 20:54:42 följande:

Usch känner att smått illamående är på ingång igen.. O såg att jag fått lite finnar, kan de redan komma eller är de inbillning att de beror på grav?!

Jag har börjat att få blemmor och mår illa till och från men har inte kräkts (peppar peppar!!) - känns hittills lite annorlunda mot förra graviditeten :)

• Dr to be

Välkommen och grattis Isabella89!

Min hud är oxå fetare, främst under luggen men det går ju att dölja - haha

• Jadu

Kräks har jag inte heller gjort o hoppas inte jag kommer göra..

Härligt att ha lugg, nästan så jag får skaffa mig de med så man kan dölja haha

• Isabella89

Tack så mycket!

Hade varit praktiskt med lugg men få jag haft det i perioder så vet jag att jag skulle ångra mig ganska fort om jag klippte mig :)

• Jadu
    Isabella89 skrev 2014-10-10 07:46:00 följande:

Tack så mycket!

Hade varit praktiskt med lugg men få jag haft det i perioder så vet jag att jag skulle ångra mig ganska fort om jag klippte mig :)

Samma här, haft lugg x antal ggr o slutar alltid med att de åker upp i ett spänne
  • Dr to be

Utifrån era egna uträkningar- när har ni bf?

Bf här bör vara runt 20 juni. Kan bli en midsommarbebis mao.

Dock kom dottern i v.36+4 så jag ställer nog in mig på sen majbebis just in case. Bara för det blir det väl en julibebis;)

• Jadu
    Dr to be skrev 2014-10-10 19:40:49 följande:

Utifrån era egna uträkningar- när har ni bf?

Bf här bör vara runt 20 juni. Kan bli en midsommarbebis mao.

Dock kom dottern i v.36+4 så jag ställer nog in mig på sen majbebis just in case. Bara för det blir det väl en julibebis;)

Enligt uträknaren här på fl så ska jag ha bf 15/6.

Min lille kom en vecka tidigare så jag "räknar" väl med de denna ggn med.. Hoppas bara det inte tar lika lång tid denna gång.
Svar på tråden Junimammor 2015