Junimammor 2015
Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc

Någon som sitter på ett bra tips mot svullen mage? Känns sådär att se ut som jag gjorde i v20 sist när det bara är v8 :/
Samma problem här. Jag har mage när jag går in i vecka 7. Den sticker ut!
Hej tjejer!
Hur går det med era magar?! <3
Undviker vissa kläder pga den där magen :) killen säger att jag överdriver men fy tusan.. den syns ju. Klänningar är off limits!
Hej tjejer!
Undviker vissa kläder pga den där magen :) killen säger att jag överdriver men fy tusan.. den syns ju. Klänningar är off limits!
Hej tjejer!
Såhär såg min mage ut igår kväll. Ungefär som när jag var i v20 sist >.< lite mindre mage nu på morgonen men inte mycket. Måste tänka mig för på jobbet vad jag har på mig... Och kan endast använda ett par av mina vanliga byxor och de är ett par stretchiga jeansleggings... Annars är det mammabyxor som gäller.
Vilken fin mage Isabella!!! <3
Jag blir smått galen - är sååå täppt i näsan hela tiden. Hade inte det problemet förra gången. Visserligen är det mer behagligt att vara täppt i näsan än att kräkas konstant ;)
Jag blir smått galen - är sååå täppt i näsan hela tiden. Hade inte det problemet förra gången. Visserligen är det mer behagligt att vara täppt i näsan än att kräkas konstant ;)
Här har illamåendet dragit igång på riktigt. Det enda som lindrar det för en stund är att äta något men tro inte att jag är sugen på något. Det är förjävligt att behöva tvinga i sig nått. Det blir typ några salta kex, en frukt, en kaka, några chips, ja det som finns lättillgängligt. Har inte spytt än...
Mådde inte illa på det här viset med dottern utan då kom det attackvis och slutade ofta med spyor och gick då över. Denna gång är det mer eller mindre konstant. Hoppas det går över runt v.12/13 vilket det gjorde förra gången.
Hur mår ni andra?
Kram
Var förresten på vul i fredags. Allt såg så bra ut som det kan i detta skede. Bönan satt på rätt ställe och hjärtat tickade på:). Blev flyttad några dagar bakåt från sen v.6 (min beräkning i fredags var 6+5) till tidig v.6. Iom detta tror jag att det är en lillasyster därinne. Flickor är mindre än pojkar från start. Men det får rul visa i januari.
Om det nu är så att jag bara var i tidig v.6 i fredags så plussade jag typ bim-7/8 vilket inte känns helt troligt.
Har också mer av ett konstant illamående. Brukar gå rätt bra till 16-tiden. Inatt kräktes jag för första gången. Var skönt faktiskt för sen mådde jag inte illa. Men är nu helt tömd på energi. Dottern har ögoninflammation så vabbar för henne idag. Egentligen skulle min man ha gjort det men då jag mår som jag gör så är det skönt att hänga hemma.
Hej o hallå!
Tänkte hoppa in här i gruppen, fick ett på grav.test i början på veckan, och om diverse uträkningar stämmer så blir BF runt 22/6, så typ v 8 (7+5) nu då.
Det blir isåfall andra barnet, har en liten kille som kom i juli 2011. Det var inte meningen att det skulle bli närmre 4 år mellan syskonen, men kroppen ville visst annorlunda.. Har haft två tidiga missfall och håller nu alla tummar för att det vill sej denna gång.. tredje gången gillt ni vet
Har inte kontaktat BM ännu, gjorde det vid förra plusset och hann väl inte mer än lägga på luren så började jag blöda så den här gången tänker jag dra ut på det så länge som möjligt.
Inga speciella grav.symtom, förutom trötthet och andfåddhet. Första graviditeten så minns jag tröttheten framförallt, hur man kom hem efter en dags jobb, la sig på soffan och sov ett par timmar, käkade lite kvällsmat och typ gick o la sig igen.. Av förståeliga skäl så funkar ju inte det nu när man har en 3 åring hemma, så därför känns kanske tröttheten inte lika stor (man ges inte en chans till att känna efter om man säger så).
Har inte berättat det för någon än, inte ens sambon.. funderar på ifall jag ska säga något imorrn på fars dag kanske... eller om jag ska dra på det en liten stund till
Åh berätta för killen! Han lär bli överlycklig ;)
Här började kräkeriet igår:( mår apa. Min man fick köpa hem postafen idag, har just tagit första tabletten. Hoppas hoppas hoppas det hjälper. Jag måste ju fungera i vardagen å det gör jag inte nu
...
.... och så började jag blöda och var inne på akuten idag och har en MA. Vecka 12. Så jävla pissigt!
Kram på er tjejer och lycka till med era magar
.... och så började jag blöda och var inne på akuten idag och har en MA. Vecka 12. Så jävla pissigt!
Tack tjejer <3