• NICU

Junimammor 2015

Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.
    Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc Skrattande
  • Svar på tråden Junimammor 2015
  • JossanRy

Hoppar in här jag med. Beräknat 18 juni för min del. Första barnet och är otroligt glad (lite rädd för mf såklart) :)

• Dr to be
    JossanRy skrev 2014-10-15 10:44:56 följande:

Hoppar in här jag med. Beräknat 18 juni för min del. Första barnet och är otroligt glad (lite rädd för mf såklart) :)

Välkommen :)
  • AnonymaKlara

Vad roligt med i princip en hel sida nya sedan jag joinade gruppen! Och de flesta verkar vara beräknade ganska lika datum dessutom!

Jag håller alla tummar jag bara kan för oss allihopa. Det är några jobbiga veckor nu... Minns inte alls hur jag lyckades ta mig igenom dem jobbiga veckorna förra gången men det ska väl gå nu också (rent psykiskt menar jag nu).

• AnonymaKlara
    Dr to be skrev 2014-10-15 09:33:15 följande:

Jag kunde inte låta bli att ta ett test till. Banne mig om det inte verkar som om att HCG faktiskt dubblas varannan/var tredje dagGladBIM-3                     BIM                             BIM+3

Kram på er tjejer!  Hoppas ni mår bra!

Härlig stegring! Jag har en massa stickor hemma och testar på mornarna jag också. Starkare och starkare känns fint på nåt sätt...
  • Dr to be
    AnonymaKlara skrev 2014-10-15 11:56:02 följande:

Vad roligt med i princip en hel sida nya sedan jag joinade gruppen! Och de flesta verkar vara beräknade ganska lika datum dessutom!

Jag håller alla tummar jag bara kan för oss allihopa. Det är några jobbiga veckor nu... Minns inte alls hur jag lyckades ta mig igenom dem jobbiga veckorna förra gången men det ska väl gå nu också (rent psykiskt menar jag nu).

Ja du,jag minns inte heller hur jag tog mig igenom den första trimestern...

Tack! Skönt att jag inte är ensam om att vara testnarkoman:D
  • Dr to be

Har ni förändrat nått i ert liv sen plusset?

Här äter vi numera fisk 2ggr i v. Gillar egentligen inte fisk men är man gravid så e man. Man måste tänka på att få i sig det ett växande embryo/foster...

Egentligen blir det ju fisk fyra ggr/v eftersom det blir matlåda av eländet :D

Sen naturligtvis ingen alkohol och tobak. Har aldrig rökt...

Använder stödstrumpor pga yrsel och för att undvika trötta fötter.

Överlag tänker jag mer på vad jag äter. Tar vitaminer med folsyra varje dag.

• NICU
    Dr to be skrev 2014-10-15 12:25:10 följande:

Har ni förändrat nått i ert liv sen plusset?

Här äter vi numera fisk 2ggr i v. Gillar egentligen inte fisk men är man gravid så e man. Man måste tänka på att få i sig det ett växande embryo/foster...

Egentligen blir det ju fisk fyra ggr/v eftersom det blir matlåda av eländet :D

Sen naturligtvis ingen alkohol och tobak. Har aldrig rökt...

Använder stödstrumpor pga yrsel och för att undvika trötta fötter.

Överlag tänker jag mer på vad jag äter. Tar vitaminer med folsyra varje dag.

Jag åt redan Folsyra (400 mikrogram) och vitaminer sedan tidigare. Har fått sluta Viktväktarna eftersom man inte får köra det när man är gravid. Försöker att äta allsidig kost men jag är väldigt allergisk så det är inte alltid lätt. Med sonen (2 år nu) levde jag i stort sett på Coca Cola hela graviditeten. Spydde i 42 veckor och colan gjorde att jag rapade mer än spydde och gav mig energi också. Det blev barn av honom också, trots det ;) :D
  • Dr to be
    NICU skrev 2014-10-15 16:07:22 följande:

Jag åt redan Folsyra (400 mikrogram) och vitaminer sedan tidigare. Har fått sluta Viktväktarna eftersom man inte får köra det när man är gravid. Försöker att äta allsidig kost men jag är väldigt allergisk så det är inte alltid lätt. Med sonen (2 år nu) levde jag i stort sett på Coca Cola hela graviditeten. Spydde i 42 veckor och colan gjorde att jag rapade mer än spydde och gav mig energi också. Det blev barn av honom också, trots det ;) :D

Jag åt oxå folsyran innan plusset. Började med det redan i våras:)

Jag kan verkligen inte dricka cola- tycker det är apäckligt:) smaken är som baken. Förra graviditeten var jag inte sugen på nått alls i princip. Pga halsbränna kunde jag inte äta en smörgås de sista 5 månaderna:/ gick bara upp 8kg vilket var för lite. En vecka efter förlossningen hade jag tappat 10kg och vägde 42. Såg förjävlig ut. Hoppas jag går upp mer denna gång men känns väl inte så troligt med en 3-åring hemma och heltidsjobb...
  • Dr to be
    emmarebecca skrev 2014-10-15 18:38:01 följande:

Tidigt ultraljud gjort och BF är 5 juni ???????? hjärtat tickade på bra!

Åh så roligt :)
Svar på tråden Junimammor 2015