• NICU

Junimammor 2015

Hej alla ni som kommer att bli mamma i juni 2015.
    Här kan vi samlas och prata om allt som rör graviditet, familjeliv, slemproppar, krämpor etc Skrattande
  • Svar på tråden Junimammor 2015
  • Dr to be
    Jadu skrev 2014-10-11 07:40:02 följande:

Enligt uträknaren här på fl så ska jag ha bf 15/6.

Min lille kom en vecka tidigare så jag "räknar" väl med de denna ggn med.. Hoppas bara det inte tar lika lång tid denna gång.

Var det en långdragen fl?
  • Jadu
    Dr to be skrev 2014-10-11 09:05:37 följande:
    Var det en långdragen fl?
    Från att värkarna börja tills han ville ut tog de allt som allt 34,5 timme plus att han blev dålig i slutet och hans hjärtfrekvens sjönk o va svår att komma tillbaka, jag hade tur att jag lyckades få ut honom själv men va på håret att de blev ett akut kejsarsnitt.
  • Dr to be
    Jadu skrev 2014-10-11 09:08:26 följande:

Från att värkarna börja tills han ville ut tog de allt som allt 34,5 timme plus att han blev dålig i slutet och hans hjärtfrekvens sjönk o va svår att komma tillbaka, jag hade tur att jag lyckades få ut honom själv men va på håret att de blev ett akut kejsarsnitt.

Skönt att det gick bra till slut!

Jag önskar att jag slipper en 5 dagars latensfas;) småvärkar drog igång torsdag. Var inne på fl då pga en blödning. Jag var då öppen 2cm och tappen var ca 20mm. Åter in på söndag med samma återkommande småvärkar. Öppen 3-4cm tappen var ca 8mm. Hade sovit typ 3-4h per natt... Vattnet gick måndag kväll och allt satte igång på riktigt. 14,5 h timme efter vattenavgång föddes dottern. Var ganska trött på eländet när det väl drog igång.
  • Jadu
    Dr to be skrev 2014-10-11 09:28:36 följande:
    Skönt att det gick bra till slut!

Jag önskar att jag slipper en 5 dagars latensfas;) småvärkar drog igång torsdag. Var inne på fl då pga en blödning. Jag var då öppen 2cm och tappen var ca 20mm. Åter in på söndag med samma återkommande småvärkar. Öppen 3-4cm tappen var ca 8mm. Hade sovit typ 3-4h per natt... Vattnet gick måndag kväll och allt satte igång på riktigt. 14,5 h timme efter vattenavgång föddes dottern. Var ganska trött på eländet när det väl drog igång.
    Åh lät ju nästan kul eller inte!

Får hoppas du slipper de denna gång då.

Tyckte de va mest jobbigt att man inte hade så mkt energi när de väl va dags.
  • NICU

Förra gången var det en septemberbebis som blev en oktoberbebis ;)

Den här gången har vi BF 13-14 juni och jag hoppas på en maj-bebis istället ;)

• Dr to be

Enligt den kinesiska ägglossningskalendern så är det en flicka i magen även denna gång. Vet att man ska ta den med en nypa salt men den stämde på dottern, mig, syrran, pappa, min man och hans två syskon, dotterns kusin och mina två närmaste kusiner.

Vad ska ni få enligt kalendern på Bli mamma ;)?

• NICU
    Dr to be skrev 2014-10-12 08:17:02 följande:

Enligt den kinesiska ägglossningskalendern så är det en flicka i magen även denna gång. Vet att man ska ta den med en nypa salt men den stämde på dottern, mig, syrran, pappa, min man och hans två syskon, dotterns kusin och mina två närmaste kusiner.

Vad ska ni få enligt kalendern på Bli mamma ;)?

Enligt kinesiska kalendern så skulle jag få en tjej förra gången men det blev en kille. Den här gången står det kille men det känns totalt annorlunda mot förra gången så jag tror på en tjej ;)
  • MaMi13

Hej på er! Följer med er här :) Plussade 9 okt och beräknad bf är 15/6. Har en son på 14mån. Ska bli roligt med ett syskon till honom :)

• Dr to be
    MaMi13 skrev 2014-10-12 09:38:56 följande:

Hej på er! Följer med er här :) Plussade 9 okt och beräknad bf är 15/6. Har en son på 14mån. Ska bli roligt med ett syskon till honom :)

Grattis och välkommen!
Svar på tråden Junimammor 2015