• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • amandamoller

Nu har magen svullnat ner lite men höfterna värker som f*n... Konstigt då jag bara är i vecka 5.. Känns även som att jag får sammandragningar då och då :s Fick både sammandragningar och foglossning väldigt tidigt i min första graviditet också men inte SÅHÄR tidigt! Ingen annan som känt?? Ska prata med bm om detta men hon lär väl skatta åt mig.. Sammandragningar i vecka 5 liksom.. hm.. Obestämd

Halland här!!

• Ellonbellon
    amandamoller skrev 2014-11-04 16:00:35 följande:

Nu har magen svullnat ner lite men höfterna värker som f*n... Konstigt då jag bara är i vecka 5.. Känns även som att jag får sammandragningar då och då :s Fick både sammandragningar och foglossning väldigt tidigt i min första graviditet också men inte SÅHÄR tidigt! Ingen annan som känt?? Ska prata med bm om detta men hon lär väl skatta åt mig.. Sammandragningar i vecka 5 liksom.. hm..

Halland här!!

Jag har också ont i höfterna redan, vecka 5!
  • Missyk
    Ellonbellon skrev 2014-11-03 13:54:11 följande:

Jag är i vecka fem, fick mitt efterlängtade + i torsdags! :)

Du då?Förstår det, varje gång jag går på toa är jag så himla rädd för att se blod. Har du försökt länge?

Samma som du! 4+3 idag :)
  • Ellonbellon

Är på 4+4 idag... :)
    Ska på tidigt ul den 18 november, vill bara se ett hjärta som slår!
    tog kort på magen i fredags för att ha något att jämföra med, och den är sjukt svullen idag om man jämför. Om det fortsätter i den takten lär det ju bli svårt att hålla hemligt till efter nyår! =0

• Therese2014

Längesen man vart inne, hur går det för alla? Nu är jag i vecka tio, och äääääntligen mår jag lite bättre! Har nämligen spytt flera gånger om dagen i nästan tre veckor. Ändå har jag lyckats gå upp flera kilo och jag är väldigt svullen om magen så jag ser gravid ut haha. Annars är det brösten a la dolly parton som ömmar men inget mer denna veckan iaf;) har inskrivningen 13nov och kub i slutet av månaden, vad jag längtar!

• nygift

Jag har inskrivning på måndag :) gåe då in i vecka 10 fattar inte vart tiden tar vägen. Är dock galet sugen på salt typ salta lakrtitsar. Och min mage är sjukt dryg då jag är väääldigt hård i magen haha fast skönt att tiden gåe fort. Nån som har börjat införskaffa saker till bebisen?

• Emeeliiee

Vill uppdatera till er som mår illa konstant precis som jag.. Jag har haft på mig Seaband (akupressurband från apoteket) hela dagen idag och måste säga att det har hjälpt på mig. Inte tagit bort illamåendet helt, men gjort det mer hanterligt + jag har inte kräkts. Så ett litet tips som kan funka :)

• izabella08

Är gravid i vecka 6 och idag för en liten stund sen när jag gick på toa så var det lite blod i kisset och på pappret när jag torkade mig.

Jag hade lite som mensvärk innan men det lugnade ner sig efter en liten stund.

Dett blöder inte särskilt mycket lite ljusrosa/rött typ...

Är livrädd för missfall men efter att ha kikat runt på nätet verkar det som om en del har haft lätta blödningar i vecka 6 och lite framåt..

är det normalt?

Svar på tråden Sommarbebisar 2015