• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift

Glömde svara på sista frågan man ska inte använda den för ofta för de kan störa bebisen tror bebisen hör ljud från den eller nått men ingenting är bevisat :)

• Ellonbellon

Okej, finns det på youtube?

Men någon gång varannan månad eller något borde vara okej... tänkte mest att man kunde ha den att checka av om (när) man blir extra nojjig.

• nygift

Japp finns på YouTube sök på angelsound så borde de komma upp tittade där nu ikväll.

Men vi ska testa snart igen ska köpa mer gel bara o se till att jag inte har kissat eller ätit precis innan så kanske man hör mer :) men kom ihåg även om du inte hör så oroa dig inte skit svårt att hitta :)

Tror vi använde för lite gel för att de ska funka bäst men ljudet fanns där helt klart den coolaste känslan någonsin :) längtar ännu mer till rul nu men oron är helt borta nu :),lycka till

• Ellonbellon

Då ska jag söka på det :)

Jag är ju bara i vecka 10 så tror inte jag ska/kan testa än på några veckor i alla fall. Men var på VUL idag på grund av att jag inte känt något på länge, så fick höra ett pickande hjärta och se den lilla...klumpen. Hehe. Väldigt skönt! Det är vid såna tillfällen jag tänker att man kunde ha lyssnat själv först och sedan oroat sig :P

• Emeeliiee

Vi ska också ta reda på könet om det går.. 45 dagar kvar! Måtte de gå fort :) Hur går det med magarna då? Växer de?

• nygift
    Ellonbellon skrev 2014-12-06 19:13:02 följande:

Då ska jag söka på det :)

Jag är ju bara i vecka 10 så tror inte jag ska/kan testa än på några veckor i alla fall. Men var på VUL idag på grund av att jag inte känt något på länge, så fick höra ett pickande hjärta och se den lilla...klumpen. Hehe. Väldigt skönt! Det är vid såna tillfällen jag tänker att man kunde ha lyssnat själv först och sedan oroat sig :P

De rekommenderar att vänta till vecka tolv för oftast innan de hör man inget. Men skönt att ni fått se lilla hjärtat :),
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-12-06 19:35:00 följande:

Här är min lilla mage som äntligen börjat bukta ut så det märks :)

Oj vilken mysig mage min mage växer för fullt men ser bara tjock ut eftersom jag har övervikt också men känner hur de drar i livmodern :)
  • Angelikatt

Måste bara fråga er som är gravida och stor grattis till er alla o massor med lycka :)
    Det är så att jag kommer testa mig den 8de eller 9de. har testat mig innan och det visade negativ.. men jag har så ömma bröst är trött och får ont i magen plus huvudvärk.. Varför är det så? 8de ska de vara tredje veckan att testa sig men ändå.. hade ni sådana symtom i början innan det visade sig att bi blev gravida..? 

• nygift
    Angelikatt skrev 2014-12-06 21:18:45 följande:

Måste bara fråga er som är gravida och stor grattis till er alla o massor med lycka :)

Det är så att jag kommer testa mig den 8de eller 9de. har testat mig innan och det visade negativ.. men jag har så ömma bröst är trött och får ont i magen plus huvudvärk.. Varför är det så? 8de ska de vara tredje veckan att testa sig men ändå.. hade ni sådana symtom i början innan det visade sig att bi blev gravida..? 

Tack :) jag brukar alltid ha spottings några dagar innan mens men fick inga spottings men hade super mycket molvärk kändes som mensen skulle komma. Sen skulle jag gå ut på EM.men kunde absolut inte gå ut för jag var så sjukt trött sovmiddag typ 2,timmar men var lika trött ändå det var samma dag som jag skulle ha mens

Ungefär 9 dagar efter ägglossning kände jag att jag hade sjukt ont i brösten o att jag var hungrig hela tiden haha. De va mina symptom.

Plussade på bim+1 tog 9 månader för oss att lyckas :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015