• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Angelikatt
    nygift skrev 2014-12-06 21:30:44 följande:
    Tack :) jag brukar alltid ha spottings några dagar innan mens men fick inga spottings men hade super mycket molvärk kändes som mensen skulle komma. Sen skulle jag gå ut på EM.men kunde absolut inte gå ut för jag var så sjukt trött sovmiddag typ 2,timmar men var lika trött ändå det var samma dag som jag skulle ha mens

Ungefär 9 dagar efter ägglossning kände jag att jag hade sjukt ont i brösten o att jag var hungrig hela tiden haha. De va mina symptom.

Plussade på bim+1 tog 9 månader för oss att lyckas :)
    Tack för svaret.. stor grattis och lycka till :)
  • nygift
    Angelikatt skrev 2014-12-06 21:34:31 följande:

Tack för svaret.. stor grattis och lycka till :)

Tack har ni försökt länge? Lycka till berätta hur det går alltid kul när fler får sitt älskade plus :)
  • Emeeliiee
    nygift skrev 2014-12-06 21:00:32 följande:
    Oj vilken mysig mage min mage växer för fullt men ser bara tjock ut eftersom jag har övervikt också men känner hur de drar i livmodern :)
    Åh, tack! Känns så mysigt att man faktiskt SER att det händer ngt nu, inte bara känner :) Ja, man riktigt känner man hur det drar och spänner, ibland hugger det till också om man gör för snabba rörelser (typ vänder sig hastigt i sängen)..

Har ni köpt speciella mammakläder eller funkar det med era vanliga fortf?
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2014-12-06 21:47:13 följande:

Åh, tack! Känns så mysigt att man faktiskt SER att det händer ngt nu, inte bara känner :) Ja, man riktigt känner man hur det drar och spänner, ibland hugger det till också om man gör för snabba rörelser (typ vänder sig hastigt i sängen)..

Har ni köpt speciella mammakläder eller funkar det med era vanliga fortf?

Håller med helt :) jag har köpt ett par gravid jeans :) funderar på köpa nån tunika snart har typ 3 linnen att använda. Och absolut inga tröjor som jag kan knäppa vid magen heller haha samma gäller vinterjackan haha har du köpt.nått?
  • Emeeliiee
    nygift skrev 2014-12-06 21:56:04 följande:
    Håller med helt :) jag har köpt ett par gravid jeans :) funderar på köpa nån tunika snart har typ 3 linnen att använda. Och absolut inga tröjor som jag kan knäppa vid magen heller haha samma gäller vinterjackan haha har du köpt.nått?
    Jag har inte köpt något alls än i klädväg, men har kikat en del på mammakläder på olika sidor på nätet. Än så länge funkar mina allra stretchigaste jeans/leggings, men det är inte särskilt bekvämt när det skär in i magen efter en hel dag. Så mammajeans med mudd i magen ska införskaffas snart! :) 
  • Maria86
    hemligönskan skrev 2014-12-06 16:30:56 följande:

vi ska ta reda på könet! jag tappar också mycket hår :/ förskräckligt mycket!

Åhhh...ska inte säga vad "glad" jag blir, haha. För klart det är skittråkigt att tappa en massa hår men trodde verkligen bara det var jag!

Man läser om att när man är gravid skall man få så tjockt och fint och glansigt hår osv. På mig bara rasar det av. Och jag har jättetunnt hår sedan innan så detta känns ju roligt =(
  • LillyAdelia

Jag har ju barn sen innan så magen började puta ut rätt tidigt. Trots alla magövningar... Första graviditeten blev byxorna för tajta i midjan i vecka 6. Nu var det nog i vecka 4. Kändes bra att plocka fram gravidbyxorna, slapp köpa och riskera att nån såg en vid kassan :)

Förra gången var jag tvungen att outa mig direkt på jobbet eftersom det var lite farliga uppgifter där. Då blev det naturligt att berätta tidigt för familjen också. Denna gång är vi rätt tysta tills det är "säkert" och det känns lite skumt. Magen sticker ut och jag lyfter knappt mitt barn men neeeejdå inget ovanligt här inte :) och jag har givetvis bytt favoritmat av en slump!

Nä, blir skönt att slippa smyga med det, jag är inte gjord för sånt. 1,5 vecka kvar av hysch-hysch.

• nygift
    Maria86 skrev 2014-12-06 22:39:18 följande:

Åhhh...ska inte säga vad "glad" jag blir, haha. För klart det är skittråkigt att tappa en massa hår men trodde verkligen bara det var jag!

Man läser om att när man är gravid skall man få så tjockt och fint och glansigt hår osv. På mig bara rasar det av. Och jag har jättetunnt hår sedan innan så detta känns ju roligt =(

Haha läste det jag också så var tvärsäkerpå att de va nå fel på mig haha. Men har tjockt hår så.för mig är de lugnt
  • Maria86

Tur för dig som har tjockt hår. Jag e rädd att jag skall bli flintskallig innan detta är över, haha. Kommer skrämma slag på mitt barn när hen kommer ut ;)

Jag har inte köpt några gravidkläder än, är i vecka 13. Men det kommer behövas snarast. Klär mig i mina allra största tröjor för pallar inte med tighta saker just nu. Mina jeans kan jag fortfarande ha men det börjar bli vääääldigt trångt. Men försöker hålla mig 2 veckor till för bor ju i Turkiet och storlekarna här är så satans SMÅ. Beställde en tröja i L som skulle motsvara storlek 40. Den var snarare en storlek 36. Flyger snart till Sverige för att fira jul och då skall det inhandlas gravid-byxor! =)

• nygift
    Maria86 skrev 2014-12-06 23:30:56 följande:

Tur för dig som har tjockt hår. Jag e rädd att jag skall bli flintskallig innan detta är över, haha. Kommer skrämma slag på mitt barn när hen kommer ut ;)

Jag har inte köpt några gravidkläder än, är i vecka 13. Men det kommer behövas snarast. Klär mig i mina allra största tröjor för pallar inte med tighta saker just nu. Mina jeans kan jag fortfarande ha men det börjar bli vääääldigt trångt. Men försöker hålla mig 2 veckor till för bor ju i Turkiet och storlekarna här är så satans SMÅ. Beställde en tröja i L som skulle motsvara storlek 40. Den var snarare en storlek 36. Flyger snart till Sverige för att fira jul och då skall det inhandlas gravid-byxor! =)

Hahaha inte lätt men tycker de är skit svårt att hitta gravidkläder Västerås har nästan ingenting suck
Svar på tråden Sommarbebisar 2015