• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Etta

Usch så tråkigt med alla negativa besked ja... Kramar till er!

Själv har jag ÄP imorgon men har gått och blivit vrålförkyld! Så typiskt! Ganska orolig att det ska påverka så jag inte får göra ÄP o har googlat hela förmiddagen. Som vanligt blir man inte så mycket klokare av det men huvudsaken verkar vara att man inte har feber. Nån som varit med om liknande eller hört nåt?!

• LadyMaria
    Malinka87 skrev 2015-02-07 10:57:20 följande:

Testdag. Inte Gravid. Livet är fruktansvärt orättvist. Än har inte mensen kommit, direkt börjar man tänka, det kanske finns hopp än? finns det någon därute som testat positivt efter R15? Det blir allafall att sticka till apoteket och köpa några stycken test. Annars kontakta med Sahlgrenska på måndag och hoppas på våran plutt som vi har i frysen. Tung dag.

Tråkigt att höra :( Precis samma för mig, testdag imorgon men jag testade idag. Inte gravid... och ingen mens... Fattar inte vart mensen är då??!!

Ska den också börja krångla nu :(

• Happyland
    LadyMaria skrev 2015-02-08 16:29:47 följande:

Tråkigt att höra :( Precis samma för mig, testdag imorgon men jag testade idag. Inte gravid... och ingen mens... Fattar inte vart mensen är då??!!

Jättetrist att höra, LadyMaria...
    Den här trenden var inte rolig bland oss SU-brudar. Så jäkla ledsamt.

En tanke gällande din mens är att progesteronet skjutit upp den lite, om du kanske tar Lutinus?

Kram!
  • Etta
    LadyMaria skrev 2015-02-08 16:29:47 följande:

Tråkigt att höra! :(

Själv har jag varit på äggplock idag, gick bra o fick ut 15 ägg, så nu hoppas jag på att flera blir befruktade denna gång!
  • kärolajnan
    Etta skrev 2015-02-09 20:43:51 följande:

Tråkigt att höra! :(

Själv har jag varit på äggplock idag, gick bra o fick ut 15 ägg, så nu hoppas jag på att flera blir befruktade denna gång!

Oj, det var många! Håller tummarna nu! :)
  • Luthien87

Sådär, då är jag preliminärt inbokad för ny behandling. Prel. äggplock i vecka 17

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Etta
    kärolajnan skrev 2015-02-09 21:18:12 följande:

Oj, det var många! Håller tummarna nu! :)

Tack! :) Tyvärr är det lite för många ( att man aldrig kan få va nöjd..;) ) läkaren vi hade på VUL sa att det bästa var mellan 9-12 tydligen! Vet inte om det beror på risken för överstimulering eller att de har sämre kvalitet när de är fler?
  • Malinka87
    Luthien87 skrev 2015-02-09 22:27:41 följande:

Sådär, då är jag preliminärt inbokad för ny behandling. Prel. äggplock i vecka 17

Blickar framåt jag me, det blir FET prel. v 14 :)
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15