• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Heobea
    fluffan84 skrev 2014-12-07 19:03:25 följande:
    försökt en miljon ggr.. hoppas det fungerar nu =/
    kan ju lika

gärna vara spökstreck..vet ej :S
    Woho grattis, fina streck måste jag säga!
    Hygienhäxan!
  • Heobea
    lantlivet skrev 2014-12-07 22:00:44 följande:

Ser grått ut. Men de är ju första strecket hittills så lite hopp finns ännu

På den bilden kan jag se något, men väldigt, väldigt svagt. De andra har jag svårare att se på. Men än är inte hoppet ute. Håller hårda tummar för att det verkligen ska ha tagit sig. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea

Om jag tyckte att första kuren var rätt lugn och på nått vänster massa förhoppningar är den andra rena rama tortyren. Fan, ojojoj säger jag bara. Det är verkligen hormonell berg- och dalbanan. Med väldigt mycket tårar, frustration och ångest. Värken i äggstockarna är dubbelt upp den med. Förhoppningsvis ger det resultat. Försöker tänka positivt och pratat vänligt med mina äggstockar. På onsdag är det dags för vul och gosh gosh vad jag längtar. Tänk om det kunde finnas minst en finfin äggblåsa då. 

Hygienhäxan!
  • lantlivet
    Heobea skrev 2014-12-08 08:54:59 följande:
    På den bilden kan jag se något, men väldigt, väldigt svagt. De andra har jag svårare att se på. Men än är inte hoppet ute. Håller hårda tummar för att det verkligen ska ha tagit sig. 
    Hygienhäxan!
    Ja ser oxå något. Å eftersom ja inte sett något på dom andra så borde de va nått tycker jag. Här är alla breve varann med det längst till vänster från idag. De är lagda i ordning från h är de första.
  • lantlivet
    Heobea skrev 2014-12-08 08:58:29 följande:

Om jag tyckte att första kuren var rätt lugn och på nått vänster massa förhoppningar är den andra rena rama tortyren. Fan, ojojoj säger jag bara. Det är verkligen hormonell berg- och dalbanan. Med väldigt mycket tårar, frustration och ångest. Värken i äggstockarna är dubbelt upp den med. Förhoppningsvis ger det resultat. Försöker tänka positivt och pratat vänligt med mina äggstockar. På onsdag är det dags för vul och gosh gosh vad jag längtar. Tänk om det kunde finnas minst en finfin äggblåsa då. 

Hygienhäxan!
    Ja fy den va hemsk. Ja slapp iaf humörsvängningar . Men ont i äggstockarna och i bröstvårtorna och svettningar å värmevallningar på natten :P håller tummarna för en fin blåsa som vill släppa. Ja ska iväg å ta prov nu eftersom de va stängt i fredags.. På dag 24 ist för 21. Kommer inte visa äl.
  • Hoppassnart

Nu har jag gått min kur plus Ovitrellesprutan i fredags. Myst hela helgen. Men huha, vilket humör jag har haft!! Får raseriutbrott över INGENTING....lite så man skäms såhär i efterhand...haha....jaja, nu får man bara hålla alla tummar och tår!

Någon som har plussat?? Har inte scrollat igenom allt som hänt dom senaste dagarna :))

• joss82
    Heobea skrev 2014-12-08 08:58:29 följande:

Usch och fy, hoppas det inte blir så för mig. Ska ju ta dubbel kur nästa gång också, rädd att det blir dubbla biverkningar också då =(. När kom dina biverkningar?
  • lantlivet

Jobbigt :) hihi

Jag vet inte om mina ä plus LR inte. Dom ligger längre upp.

Hoppassnart skrev 2014-12-08 10:55:07 följande:

Nu har jag gått min kur plus Ovitrellesprutan i fredags. Myst hela helgen. Men huha, vilket humör jag har haft!! Får raseriutbrott över INGENTING....lite så man skäms såhär i efterhand...haha....jaja, nu får man bara hålla alla tummar och tår!

Någon som har plussat?? Har inte scrollat igenom allt som hänt dom senaste dagarna :))

• Heobea
    joss82 skrev 2014-12-08 10:56:58 följande:
    Usch och fy, hoppas det inte blir så för mig. Ska ju ta dubbel kur nästa gång också, rädd att det blir dubbla biverkningar också då =(. När kom dina biverkningar?
    Första dagen på kuren var det mest lite stickande känsla i äggstockarna. Andra och tredje dagen var smärtan grotesk. Kunde knappt stå upp och panodilen var mest som en piss i havet. Vågar/vill inte ta nått starkare. Ringde gyn och hon sa ungefär: stå ut. Dag tre började humörsvängningarna riktigt ordentligt (är väl alltid lite lynnig) och det är först idag (cd 11) som det känns som att det har vänt. Igår var det bara tårar, tårar och åter tårar. Förhoppningsvis rättar det till sig lite mot slutet av veckan. Det där med att ha sex på kommando och humörsvängningar är inte en bra kombo för mig (eller för den stackars mannen). Smärtan i äggstockan börjar också lägga sig, även om den ibland gör sig smärtsamt påmind. 

Hoppas att du inte får samma biverkningar och slipper iaf lite av humörsvängningarna. Gissar att mina problem förstärks av att övriga livet är rörigt med en sjuk och galen mamma, trött och ledsen man, studieångest osv. 
    Hygienhäxan!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014