• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Heobea
    lantlivet skrev 2014-12-08 09:05:06 följande:
    Ja ser oxå något. Å eftersom ja inte sett något på dom andra så borde de va nått tycker jag. Här är alla breve varann med det längst till vänster från idag. De är lagda i ordning från h är de första.
    Svårt, jag kan i nån vinkel ana nått litet sträck, men tycker att det flyttar på sig hela tiden. Vad kör du för test? Jag vet att jag tidigare använt testlagrets och får alltid spökstreck på dem. Kör på graviditetskollen.se nu, fungerar bättre och ger sällan spökstreck. Så testa och byt märke på testet tänker jag. Kanske ger lite bättre vägledning. Dessutom, om du har långa cykler borde äl+11 eller så kunna vara lite, lite tidigt. Så än finns det hopp. 
    Hygienhäxan!
  • lantlivet
    Heobea skrev 2014-12-08 13:26:17 följande:
    Svårt, jag kan i nån vinkel ana nått litet sträck, men tycker att det flyttar på sig hela tiden. Vad kör du för test? Jag vet att jag tidigare använt testlagrets och får alltid spökstreck på dem. Kör på graviditetskollen.se nu, fungerar bättre och ger sällan spökstreck. Så testa och byt märke på testet tänker jag. Kanske ger lite bättre vägledning. Dessutom, om du har långa cykler borde äl+11 eller så kunna vara lite, lite tidigt. Så än finns det hopp. 
    Hygienhäxan!
    Dehär är billigatesters stickor. Har aldrig fått spökstreck på dessa. Som ni kanske ser så är de inga streck på dom andra och de kommer från samma serie tester. Jag har mellan 28-36 dagar typ. Hade ägglossning den 27/11. Men de kan ju va tidigt. Alla ägg fäster ju inte exakt på 5-10 dar efter äl.
  • lantlivet

Nu har ja vänt bilden . Lättare och se då :)

• lantlivet

Känns som att jag spannar denna tråd men här kommer ett test jag tog alldeles nyss, hållit mig sedan tio å detta är resultatet. Börja tro på att jag är gravid!

• joss82
    lantlivet skrev 2014-12-08 13:58:55 följande:

Känns som att jag spannar denna tråd men här kommer ett test jag tog alldeles nyss, hållit mig sedan tio å detta är resultatet. Börja tro på att jag är gravid!

Ja, det där strecket ser jag också. Inte bombsäkert, men troligt. Åh, hoppas vi får säga ett ordentligt grattis i morgon!
  • joss82
    Heobea skrev 2014-12-08 13:18:16 följande:
    Första dagen på kuren var det mest lite stickande känsla i äggstockarna. Andra och tredje dagen var smärtan grotesk. Kunde knappt stå upp och panodilen var mest som en piss i havet. Vågar/vill inte ta nått starkare. Ringde gyn och hon sa ungefär: stå ut. Dag tre började humörsvängningarna riktigt ordentligt (är väl alltid lite lynnig) och det är först idag (cd 11) som det känns som att det har vänt. Igår var det bara tårar, tårar och åter tårar. Förhoppningsvis rättar det till sig lite mot slutet av veckan. Det där med att ha sex på kommando och humörsvängningar är inte en bra kombo för mig (eller för den stackars mannen). Smärtan i äggstockan börjar också lägga sig, även om den ibland gör sig smärtsamt påmind. 

Hoppas att du inte får samma biverkningar och slipper iaf lite av humörsvängningarna. Gissar att mina problem förstärks av att övriga livet är rörigt med en sjuk och galen mamma, trött och ledsen man, studieångest osv. 
    Åh, typiskt. Jag ska på romantisk helg i Stockholm till helgen, det blir i dag 2-4 på tabletterna. Värsta dagarna, alltså... Fick ingen smärta alls första kuren (och ingen ägglossning heller, kanske hänger ihop?). Har i alla fall bestämt mig för att ändå ta kuren nu och inte vänta.
    Idag känner jag mig i alla fall lite gladare eftersom jag fått tag på en ny gynekolog, gillar inte alls min nuvarande och hon jobbar egentligen inte med barnlöshet heller. Det här kändes mycket bättre, bara en sån sak som att han vill träffa och utreda båda två samtidigt känns seriöst och bra. Och vi fick tid redan nästa vecka!
  • Heobea

Där ser jag också ett sträck. Hoppas det ser lite bättre ut i morgon!!!! På den rättvända bilden med alla stickorna ser jag möjligen ett sträck på de två nedersta, men det skulle lika gärna kunna vara synvilla. 
    joss82 skrev 2014-12-08 16:53:04 följande:
    Åh, typiskt. Jag ska på romantisk helg i Stockholm till helgen, det blir i dag 2-4 på tabletterna. Värsta dagarna, alltså... Fick ingen smärta alls första kuren (och ingen ägglossning heller, kanske hänger ihop?). Har i alla fall bestämt mig för att ändå ta kuren nu och inte vänta.
    Idag känner jag mig i alla fall lite gladare eftersom jag fått tag på en ny gynekolog, gillar inte alls min nuvarande och hon jobbar egentligen inte med barnlöshet heller. Det här kändes mycket bättre, bara en sån sak som att han vill träffa och utreda båda två samtidigt känns seriöst och bra. Och vi fick tid redan nästa vecka!

Låter bra att inte skippa kuren. Förhoppningsvis slipper du den extrema smärtan. Eller, eh, öh, det vore ju trevligt om det vore ett symptom på ägglossning. Då vill vi ju ha den...

Härligt att du fått tag på en bra gynekolog, de växer inte på träd. Låter, om jag får säga det, ganska dumt att inte utreda er båda. Jag menar, skulle din partner inte ha en fungerande spermieproduktion kan man ju stimulera hur mycket som helst utan att du blir gravid. Jag har haft en drös (fem?) gynekologer där jag egentligen bara trivts med den jag har nu. Även om jag tycker att vi inte riktigt hittar varandra. Men det kanske kommer. Det är väl det vanliga problemet att komma som patient när man är sjukvårdsutbildad, kan läsa de där rapporterna osv som de baserar vården på. Ifrågasätta lite mer osv. Det brukar kunna ställa till det lite. Men hon är 1000ggr bättre än de första jag hade.

Hygienhäxan!
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-12-08 16:53:04 följande:

Det gäller inte alla ju, jag hade absolut inte ont baren första eller nu andra kuren. Endast under ägglossning och fram till bim/mens hade jag mensvärk varje dag. Men aldrig under piller-dagarna :)
  • SsaraL

Alltså omg!!!!!!!!! kan absolut se något och det ser inte gått ut enligt mig :D
  • SsaraL
    SsaraL skrev 2014-12-08 17:08:44 följande:

Alltså omg!!!!!!!!! kan absolut se något och d

et ser inte gått ut enligt mig :D

GRÅTT menar jag, inte gått haha
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014