• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-06 12:28:19 följande:

Denna månaden skall jag inte testa något innan mensen kommer, skall bara tempa varje dag. För det vart klockrent att tempen gick ner när mensen kom! Så slösar man inte en massa onödiga test! Vi kommet klara det :)

Jag har inte kollat tempen något så att börja nu ger nog inget. Ja köpte stickor så ja kunde slösa lite. Inte så dyrt så de för inget då ja aldrig lägger pengar på annat :)

Jo en dag blir vi nog gravida. :)
  • monn

Jag började tempa en vecka efter är typ, samma varje dag och dagen jag fick mens gick den ner 0,4! Häftigt att man kan kontrollera det så :)

lantlivet skrev 2014-12-06 12:39:25 följande:

Jag har inte kollat tempen något så att börja nu ger nog inget. Ja köpte stickor så ja kunde slösa lite. Inte så dyrt så de för inget då ja aldrig lägger pengar på annat :)

Jo en dag blir vi nog gravida. :)

• lantlivet
    monn skrev 2014-12-06 13:49:11 följande:

Jag började tempa en vecka efter är typ, samma varje dag och dagen jag fick mens gick den ner 0,4! Häftigt att man kan kontrollera det så :)

Då ska jag göra det nästa cykel tro jag :)
  • SsaraL
    omarosa87 skrev 2014-12-06 05:17:16 följande:

Hoppas :) jag ska ta min andra kur idag. Enkel dos...

Håller tummarna!
  • SsaraL

Får riktigt mycket flytningar med pergotime. Har annars aldrig flytningar! Men nu typ känner jag hur det rinner till och de är typ lotion/vita/vattniga flytningar nu innan eventuellt ägglossning.. Får ni också mer?

Känner mig så himla ofräsch för är inte alls van vid detta..

• joss82
    lantlivet skrev 2014-12-06 12:37:43 följande:
    Okej. Konstigt att de visar positivt när du tydligen inte släpper ägg. Eller så har dom mognat men inte vill släppa.
    Jo. Tycker också det är lite konstigt. Framförallt att det är så varje månad.
  • tjejmedpco

Igår fick jag äntligen positivt på gravtest!! :) Testade med cb´s test med veckoindikator och det stod gravid 1-2! :)
    Just nu bim-3 så jag vågar inte knappt tro att det är sant förens om några dagar :)

• tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-12-06 14:15:54 följande:

Får riktigt mycket flytningar med pergotime. Har annars aldrig flytningar! Men nu typ känner jag hur det rinner till och de är typ lotion/vita/vattniga flytningar nu innan eventuellt ägglossning.. Får ni också mer?

Känner mig så himla ofräsch för är inte alls van vid detta..

Jag har också haft så, måste vara pga Pergo!
    Man känner sig allt annat än fräsch :(
  • fluffan84
    tjejmedpco skrev 2014-12-06 15:03:23 följande:

Igår fick jag äntligen positivt på gravtest!! :) Testade med cb´s test med veckoindikator och det stod gravid 1-2! :)

Just nu bim-3 så jag vågar inte knappt tro att det är sant förens om några dagar :)

STORT grattis till plusset! :)

Hoppas vi andra också plussar snart
  • Hearts76
    joss82 skrev 2014-12-06 10:58:54 följande:

Jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop. Uppenbarligen påverkade pergotime min cykel rätt mycket eftersom jag fick positivt äl-test på dag 15 istället för dag 20-27 som jag brukar. Men ändå verkar den inte ha gett mig någon ägglossning? Hur hänger det ihop?

Det vet jag svaret på :) Problemet med oreg mens/pco osv, är att man kan få pos ältest eftersom ältest visar hormonhöjning INNAN äl, men det betyder inte att ägget verkligen SLÄPPER. Endast blodprov efter förväntad äl kan ge svar på om det verkligen släppt. Jag har jättefina äggblåsor, får pos ältest, men sen ingen mens på flera veckor. Äggblåsorna tillbakabildas bara. Med Pergotime/Letrozole så får jag riktig äl, denna gången tog jag även sprutan Ovitrelle vid pos ältest för att ge ägget extra skjuts.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014