• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-06 14:15:54 följande:

Får riktigt mycket flytningar med pergotime. Har annars aldrig flytningar! Men nu typ känner jag hur det rinner till och de är typ lotion/vita/vattniga flytningar nu innan eventuellt ägglossning.. Får ni också mer?

Känner mig så himla ofräsch för är inte alls van vid detta..

Yes,samma här. Jättejobbigt.. Nu har jag oxå på äl +9. Å ibland blir de som en tråd i dom. Jättekonstigt. Skulle typ behöva binda. Men de är ju inte kul att gå runt å ha ett kliande underlig för att det blir olidligt varmt :P
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-06 17:41:39 följande:

Jag testade 10 dagar efter pos ältest med alla mina, supersvagt plus. Hade aldrig klarat av att vänta längre :D Tips är att skita i stickorna, köp ett cb direkt. Så slipper du analysera nästan obefintliga streck.

Aha okej... grejen är att jag aldrig testa med äl stickor.. kändes ju som när min gyn sa försök ha sex idag för o gardera er att det liksom var dags väldigt snart.. ja har köpt alla möjliga grav test så jag är laddad.. rädd för o bli besviken bara..
  • SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-12-06 15:03:23 följande:

Igår fick jag äntligen positivt på gravtest!! :) Testade med cb´s test med veckoindikator och det stod gravid 1-2! :)

Just nu bim-3 så jag vågar inte knappt tro att det är sant förens om några dagar :)

OMG GRATTIS!!!!!!!
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-12-06 18:35:09 följande:

Yes,samma här. Jättejobbigt.. Nu har jag oxå på äl +9. Å ibland blir de som en tråd i dom. Jättekonstigt. Skulle typ behöva binda. Men de är ju inte kul att gå runt å ha ett kliande underlig för att det blir olidligt varmt :P

Kör med trosskydd, klarar inte av om trosan är blöt! Värsta som finna typ haha!

Åh! Håller Tummarna att du plussar!

Ska försöka skippa ägglossningstest och köra varannan dag denna månaden som senaste 2 åren haha!
  • monn

Men grattis!! Vad härligt!! Har du några symptom? :)

tjejmedpco skrev 2014-12-06 15:03:23 följande:

Igår fick jag äntligen positivt på gravtest!! :) Testade med cb´s test med veckoindikator och det stod gravid 1-2! :)

Just nu bim-3 så jag vågar inte knappt tro att det är sant förens om några dagar :)

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-07 01:32:11 följande:

Kör med trosskydd, klarar inte av om trosan är blöt! Värsta som finna typ haha!

Åh! Håller Tummarna att du plussar!

Ska försöka skippa ägglossningstest och köra varannan dag denna månaden som senaste 2 åren haha!

Jg får svamp av dom jag så jag får byta trosor ist ;) haha

Imorse fick jag ett svagt streck!!! Vet dock ej om det är grått eller rosa. Men de vär ett k där! Helt lyrisk. Men jag vågar ej hoppas. Bim-6 äl+10.

Ja hejjar på er!!
  • monn

Har du ett svagt streck är du gravid!!! Vad härligt :):):):) grattis!! Lägg upp bild!

lantlivet skrev 2014-12-07 07:26:17 följande:

Jg får svamp av dom jag så jag får byta trosor ist ;) haha

Imorse fick jag ett svagt streck!!! Vet dock ej om det är grått eller rosa. Men de vär ett k där! Helt lyrisk. Men jag vågar ej hoppas. Bim-6 äl+10.

Ja hejjar på er!!

• fluffan84

Testade för en timme sedan med ett testa tidigt rfsu test och det var ett vääääldigt svagt streck visade min sambo också och han sa det var något där.. men ska testa om en vecka igen för vågar inte riktigt tro på det än!

• lantlivet
    monn skrev 2014-12-07 09:21:55 följande:

Har du ett svagt streck är du gravid!!! Vad härligt :):):):) grattis!! Lägg upp bild!

Jo men jag vet inte om de är grått. Å är det det då är de spökstreck. Men ja ser iaf ett streck! Lägger upp när jag kommer hem. Funkar ej på mobilen. Måste ha paddan! Hehe

Vet dock ej om ja våga tro på det. Har ju inte sett ett streck på något av de andra testerna såhär. Så de borde ju kanske öka här i dagarna.
    fluffan84 skrev 2014-12-07 09:42:37 följande:

Testade för en timme sedan med ett testa tidigt rfsu test och det var ett vääääldigt svagt streck visade min sambo också och han sa det var något där.. men ska testa om en vecka igen för vågar inte riktigt tro på det än!

Woho hoppas det! De är samma här. Vill inte tro de riktigt om de är ett riktigt streck.. Va på stan och köpte de gubben ska få som present om de är plus. Ska fortsätta testa här i dagarna. Bim på fredag.
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-07 14:07:09 följande:

Jo men jag vet inte om de är grått. Å är det det då är de spökstreck. Men ja ser iaf ett streck! Lägger upp när jag kommer hem. Funkar ej på mobilen. Måste ha paddan! Hehe

Vet dock ej om ja våga tro på det. Har ju inte sett ett streck på något av de andra testerna såhär. Så de borde ju kanske öka här i dagarna.Woho hoppas det! De är samma här. Vill inte tro de riktigt om de är ett riktigt streck.. Va på stan och köpte de gubben ska få som present om de är plus. Ska fortsätta testa här i dagarna. Bim på fredag.

Jag skickade bild till en av mina bästa vänner och hon sa att när hon blev gravid hade hon också väldigt svagt streck i början..

Grattis till dig lantlivet!

Jag hoppas det håller i sig för oss båda..
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014