• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet
    fluffan84 skrev 2014-12-07 14:59:00 följande:

Jag skickade bild till en av mina bästa vänner och hon sa att när hon blev gravid hade hon också väldigt svagt streck i början..

Grattis till dig lantlivet!

Jag hoppas det håller i sig för oss båda..

Ja jag har Skickat till en kompis jag med. Men vi är båda tveksamma om de är rosa eller grått. Så ja ropar inte hej än :) ska testa imorgon å finns ej streck då så är det nog neg endå. Men hoppas kan man ju alltid ;)

Ja hoppas oxå det! När har du bim?
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-07 15:08:48 följande:

Ja jag har Skickat till en kompis jag med. Men vi är båda tveksamma om de är rosa eller grått. Så ja ropar inte hej än :) ska testa imorgon å finns ej streck då så är det nog neg endå. Men hoppas kan man ju alltid ;)

Ja hoppas oxå det! När har du bim?

Min kompis sa mitt var positivt men jag vågar inte tjoa än :)

Ingen aning faktiskt när jag har bim.. hade en cysta som sprack som störde cykeln i 4 månader.. gick till gyn för jag hade sjukt ont och blödde mkt..

hon sa den äntligen var borta och sa jag kan få pergotime eftersom vi inte haft en riktig chans på ett tag.. sen sa hon vilket datum jag skulle börja med pergo..började egentligen dagen efter jag slutat blöda helt så för o göra cykeln längre.. därför vet jag inte riktigt.. dag 28 idag om första dagen med pergotime räknas som dag 5..

när har du bim?

jag ska testa nästa helg igen tänkte jag
  • lantlivet
    fluffan84 skrev 2014-12-07 15:58:19 följande:

Min kompis sa mitt var positivt men jag vågar inte tjoa än :)

Ingen aning faktiskt när jag har bim.. hade en cysta som sprack som störde cykeln i 4 månader.. gick till gyn för jag hade sjukt ont och blödde mkt..

hon sa den äntligen var borta och sa jag kan få pergotime eftersom vi inte haft en riktig chans på ett tag.. sen sa hon vilket datum jag skulle börja med pergo..började egentligen dagen efter jag slutat blöda helt så för o göra cykeln längre.. därför vet jag inte riktigt.. dag 28 idag om första dagen med pergotime räknas som dag 5..

när har du bim?

jag ska testa nästa helg igen tänkte jag

Låter ju toppen!! Lägg en bild här så vi får se :) ja är nyfiken! Ditt är säkert starkare än mitt. Mitt syns knappt på bilden Ja lägger in när ja kommer hem ikv. Jobbar till 2115.

Okej. Ja då är det ju svårt. Ja de är ju olika. Här börjar vi dag 3.. Jag har bim på fredag lördag nästa vecka typ :)

Har ju alltid haft oregelbunden mens. Sist va min cykel 36 dagar. Men skulle tro den är 28 denna gång.
  • Hearts76
    fluffan84 skrev 2014-12-07 09:42:37 följande:

Testade för en timme sedan med ett testa tidigt rfsu test och det var ett vääääldigt svagt streck visade min sambo också och han sa det var något där.. men ska testa om en vecka igen för vågar inte riktigt tro på det än!

Coolt! Men om en vecka? Redan imorn eller tisdag så är strecket mycket starkare :) Här är mitt 10 och 11 dagar efter pos ältest:

• fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-07 18:14:49 följande:

Lägg ut en bild fluffan! :)

Ja man får väl hoppas det inte är ett spökstreck men här kommer bilden iaf..
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-07 18:47:43 följande:

Glöm inte att vänta ett tag tills bilden laddats in i inlägget!

försökt en miljon ggr.. hoppas det fungerar nu =/
    kan ju lika

gärna vara spökstreck..vet ej :S
  • lantlivet

Hearts, ditt är starkare än mitt. Mina syns knappt å ja är på Äl+10. Ska testa imorgon igen.

Fluffan, tycker absolut de ser positivt ut! Testa igen om 1-3 dagar så blir det betydligt starkare då de dubblas varannan dag.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014