• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Hearts76
    fluffan84 skrev 2014-12-06 06:45:32 följande:

Undrar bara när du började få denna mensvärk? För jag har haft ont varje dag sen strax efter äl.. men inte vågat testa än (dag 27 idag för dag 5 började jag med pergotime)

Sen äl här också :)
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-06 16:04:18 följande:

Sen äl här också :)

hur menar du sen äl? jag hade ingen sen äl..

jag var på vul dag 13;och då såg hon två äggblåsor varav en skulle släppa snart så för o gardera oss skulle vi helst ha sex samma dag.. detta var den 20 nov..
  • joss82
    Hearts76 skrev 2014-12-06 16:03:53 följande:
    Det vet jag svaret på :) Problemet med oreg mens/pco osv, är att man kan få pos ältest eftersom ältest visar hormonhöjning INNAN äl, men det betyder inte att ägget verkligen SLÄPPER. Endast blodprov efter förväntad äl kan ge svar på om det verkligen släppt. Jag har jättefina äggblåsor, får pos ältest, men sen ingen mens på flera veckor. Äggblåsorna tillbakabildas bara. Med Pergotime/Letrozole så får jag riktig äl, denna gången tog jag även sprutan Ovitrelle vid pos ältest för att ge ägget extra skjuts.
    Jo, jag vet att det är så. Tycker bara det är konstigt att jag alltid får min mens ca 13-14 dagar efter positivt test så ingen förskjutning alls där? Däremot som sagt sena positiva test.
  • Hearts76
    fluffan84 skrev 2014-12-06 16:21:39 följande:

hur menar du sen äl? jag hade ingen sen äl..

jag var på vul dag 13;och då såg hon två äggblåsor varav en skulle släppa snart så för o gardera oss skulle vi helst ha sex samma dag.. detta var den 20 nov..

Menade SEDAN äl :)
  • Hearts76
    joss82 skrev 2014-12-06 16:26:56 följande:

Jo, jag vet att det är så. Tycker bara det är konstigt att jag alltid får min mens ca 13-14 dagar efter positivt test så ingen förskjutning alls där? Däremot som sagt sena positiva test.

Egentligen blir allt bara spekulationer utan blodprov efter pos ältest. Eller vul.
  • joss82
    Hearts76 skrev 2014-12-06 16:31:00 följande:
    Egentligen blir allt bara spekulationer utan blodprov efter pos ältest. Eller vul.
    Ja så är det ju. Så himla frustrerande att inte kunna bestämma mer över sin kropp!
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-06 16:28:00 följande:

Menade SEDAN äl :)

haha ahaaaa okej då är jag med :p :)

ja vet inte vilken dag man bör testa egentligen..mensvärken har blivit bättre men känner fortfarande lite konstig och lite molande värk.. kanske bör våga testa imorgon dag 28..
  • Hearts76
    joss82 skrev 2014-12-06 16:53:00 följande:

Ja så är det ju. Så himla frustrerande att inte kunna bestämma mer över sin kropp!

Ja det är ett jäkla påhitt! Man borde kunna trycka på en knapp :) Vi försökte i fyra år innan jag fick Pergo, hoppas på många plus här i tråden nu.
  • Hearts76
    fluffan84 skrev 2014-12-06 17:26:01 följande:

haha ahaaaa okej då är jag med :p :)

ja vet inte vilken dag man bör testa egentligen..mensvärken har blivit bättre men känner fortfarande lite konstig och lite molande värk.. kanske bör våga testa imorgon dag 28..

Jag testade 10 dagar efter pos ältest med alla mina, supersvagt plus. Hade aldrig klarat av att vänta längre :D Tips är att skita i stickorna, köp ett cb direkt. Så slipper du analysera nästan obefintliga streck.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014