• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet

Håller tummarna för er alla!!! ? <3

• Unaangelita

Idag ska jag till läkaren för att kolla om jag har ÄL eller inte. Hoppas Pergotime har hjälpt nu. Känner liksom ingenting i magen heller, trodde man kände tydligt om man har ÄL eller inte när man tagit tabletterna. Får se vad VUL visar idag då :) Känns så häftigt att just Pergotime har hjälpt så mönga andra så jag hoppas att det även hjälpt mig.

• joss82
    Unaangelita skrev 2014-12-11 06:52:03 följande:

Idag ska jag till läkaren för att kolla om jag har ÄL eller inte. Hoppas Pergotime har hjälpt nu. Känner liksom ingenting i magen heller, trodde man kände tydligt om man har ÄL eller inte när man tagit tabletterna. Får se vad VUL visar idag då :) Känns så häftigt att just Pergotime har hjälpt så mönga andra så jag hoppas att det även hjälpt mig.

Hoppas det går bra! Men vad jag förstått ser man bara på VUL om äggblåsor mognar, inte om de släpper så att man faktiskt får en ägglossning?
  • lantlivet

Precis jos. Därför fick jag ta blod ist. Värdet tro ja ska ligga öer 20 för att ha haft äl. Jag hade 58

• Unaangelita
    joss82 skrev 2014-12-11 07:37:44 följande:
    Hoppas det går bra! Men vad jag förstått ser man bara på VUL om äggblåsor mognar, inte om de släpper så att man faktiskt får en ägglossning?

Njaa gick sådär...Fick reda på att jag har PCO...Kändes skittrist och typ hopplöst. Hoppas på att Pergotime kan hjälpa iaf, kanske inte på första försöket men senare.
  • Hearts76
    Unaangelita skrev 2014-12-11 09:25:52 följande:

Njaa gick sådär...Fick reda på att jag har PCO...Kändes skittrist och typ hopplöst. Hoppas på att Pergotime kan hjälpa iaf, kanske inte på första försöket men senare.

Absolut inte hopplöst! Jag har också pco men väntar fjärde tablettbarnet nu :) Har mens typ varannan-var tredje månad i vanliga fall, helt hopplöst att bli med barn utan Pergo. Ge inte upp, det KAN verkligen bli barn ändå :)
  • Unaangelita
    Hearts76 skrev 2014-12-11 11:16:59 följande:
    Absolut inte hopplöst! Jag har också pco men väntar fjärde tablettbarnet nu :) Har mens typ varannan-var tredje månad i vanliga fall, helt hopplöst att bli med barn utan Pergo. Ge inte upp, det KAN verkligen bli barn ändå :)

Åh guuuud vad skönt att höra!!! Nu räddade du min dag {#emotions_dlg.flower}
    Vi ska fortsätta med Pergotime och hoppas på det bästa. Lite kämpande har ingen dött av, men det känns så hopplöst ibland bara.
    Åh stort grattis till er!
  • lantlivet

Min bm ringde ny och hon hade fått mitt mail om att jag var gravid. Så då sa hon att de kan va en kemisk graviditet där ägget är befruktat men ej fäst. Isf kommer en blödning typ nästa vecka. Så jag skulle vänta en vecka och ra ett nytt test pm ja ej fått mensen. Varför meddela dom inte sånt innan så att man slipper då upp hoppet och sen ska dom krossa de lika fort.?

Nä se du tan bm, jag är gravid och kommer förbli det till augusti. Tack för din positivt glada inställning. Pfft, ja tänker föortsätta vara glad över dehär å vårt lilla knyte!!!

• fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-11 11:45:09 följande:

Min bm ringde ny och hon hade fått mitt mail om att jag var gravid. Så då sa hon att de kan va en kemisk graviditet där ägget är befruktat men ej fäst. Isf kommer en blödning typ nästa vecka. Så jag skulle vänta en vecka och ra ett nytt test pm ja ej fått mensen. Varför meddela dom inte sånt innan så att man slipper då upp hoppet och sen ska dom krossa de lika fort.?

Nä se du tan bm, jag är gravid och kommer förbli det till augusti. Tack för din positivt glada inställning. Pfft, ja tänker föortsätta vara glad över dehär å vårt lilla knyte!!!

Vadå kemisk?? ägget fäster väl inom 7-10dgr efter ÄL väl...?

När skulle du ha din mens nu igen?
  • omarosa87

Hejsan.

var på ultraljud idag. Dag 10. 2 ägg finns. Ett på 18.4 mm den andra bara på 12mm. Slemhinnan var tyvärr bara på 5.4mm. Har någon vart med något liknande meg tunn slemhinna. Och blev gravid ändå? :)

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014