• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Hearts76
    lantlivet skrev 2014-12-11 21:53:17 följande:

Hon misstänkte inte det utan nämnde bara att risken finns . Ja har hört det förut. Men ja tro de bara är nå påhitt de kommit på. De är ju missfall. Är väl ett finare ord bara?

Jo ja är rätt lugn och känner att de kommer gå bra så ja är inte orolig :)

Jo ja tog prov när ja skulle kika om ja haft äl. Men inge annat har de kollat :)

Äh, skit i det! Så länge inget hänt så har det ju inte hänt :)
  • lantlivet

Precis :) ja är ganska säker på att de går hela vägen :)

• fluffan84

nähäpp mitt bredband ligger nere och min mobil vägrar lägga upp bilden hursomhelst så tog jag ett till gravtest och det var positivt och starkare än mitt första test! :) hoppas det håller i sig

• monn

Wow! Härligt :) grattis!

fluffan84 skrev 2014-12-12 04:04:51 följande:

nähäpp mitt bredband ligger nere och min mobil vägrar lägga upp bilden hursomhelst så tog jag ett till gravtest och det var positivt och starkare än mitt första test! :) hoppas det håller i sig

• joss82

Grattis!!
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-12-11 11:45:09 följande:

Min bm ringde ny och hon hade fått mitt mail om att jag var gravid. Så då sa hon att de kan va en kemisk graviditet där ägget är befruktat men ej fäst. Isf kommer en blödning typ nästa vecka. Så jag skulle vänta en vecka och ra ett nytt test pm ja ej fått mensen. Varför meddela dom inte sånt innan så att man slipper då upp hoppet och sen ska dom krossa de lika fort.?

Nä se du tan bm, jag är gravid och kommer förbli det till augusti. Tack för din positivt glada inställning. Pfft, ja tänker föortsätta vara glad över dehär å vårt lilla knyte!!!

Men fyfan! Hade blivit så stressad och ledsen om min bm ringt och sagt så till mig. Fattar hon inte att man är extremt känslig när man precis plussar OCH försökt i 2 år?!? Fy!

Tänk positivt! Stressa inte! Du är och KOMMER förbli gravid!! :D <3
  • lantlivet

Woho!!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-12 09:12:38 följande:
    Men fyfan! Hade blivit så stressad och ledsen om min bm ringt och sagt så till mig. Fattar hon inte att man är extremt känslig när man precis plussar OCH försökt i 2 år?!? Fy!

Tänk positivt! Stressa inte! Du är och KOMMER förbli gravid!! :D <3
    Ja är rätt lugn :) blev mest brydd över varför dom inte informerar om sånt innan? :)

Tack så mycket för dina positiva ord! <3 jag håller med, ettan kommer stanna. De känns verkligen så :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014