• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet

Himla mkt växtvärk idag i lilla livmodern där ettan ligger mysigt inbäddad. Nu ska ja åka på jobbet och gå runt och le resten av kvällen :)

• Unaangelita
    I have a kid skrev 2014-12-12 11:05:06 följande:
    Tänkte. Ge hopp till er som kämpar med pergotime: )gravid efter 9e pergotime. Kuren.

Åh härligt att läsa. Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
    Kanske det funkar för en annan också :)
  • omarosa87
    I have a kid skrev 2014-12-12 11:05:06 följande:

Tänkte. Ge hopp till er som kämpar med pergotime: )gravid efter 9e pergotime. Kuren.

Ojj vad roligt :) grattis. Jag är på andra kuren.
  • SsaraL

YAY, glad gubbe på ältest idag! Myste igår trots att sambon har 40 graders feber haha! Ska försöka få honom i säng idag med ;) Sen bara be (trots man inte är religös MEN om Gud ger mig en bebis så ska jag försöka tro att han finns på något sätt ;)

• monn

Spännande! Denna gången måste det ta sig! Jag tror jag kommer få äl på söndag eller måndag! :)

SsaraL skrev 2014-12-15 07:04:36 följande:

YAY, glad gubbe på ältest idag! Myste igår trots att sambon har 40 graders feber haha! Ska försöka få honom i säng idag med ;) Sen bara be (trots man inte är religös MEN om Gud ger mig en bebis så ska jag försöka tro att han finns på något sätt ;)

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-15 07:04:36 följande:

Håller tummarna för att det blir en bebis! Kan säga att jag är verkligen inte religiös men tackar gud varje dag för att jag fått chansen att bli gravid och förhoppningsvis föda ett barn i augusti :)
  • joss82

Åh, jag vill också att det ska funka den här gången! Eller att jag åtminstone får bekräftad ägglossning. Förväntad äl ca på söndag för mig också. Och på torsdag ska vi träffa vår nya gynekolog. Spännande och läskigt, orolig för vad han ska säga.

• Heobea
    fluffan84 skrev 2014-12-12 04:04:51 följande:

nähäpp mitt bredband ligger nere och min mobil vägrar lägga upp bilden hursomhelst så tog jag ett till gravtest och det var positivt och starkare än mitt första test! :) hoppas det håller i sig

Woho! Grattis!!!! Heja heja!
    Hygienhäxan!
  • Heobea

Den här veckan har varit tortyr verkligen. I fredags var jag på vul, fem blåsor på 17mm, så vi fick sexförbud. Kanske inte så konstigt att jag haft sådär brutalont i äggstockar och mått skit denna gång. Men fan vad sur jag blir på min kropp. Kunde den inte bara fixat en blåsa istället. Ägg- och tidsslöseri! Men det värsta är att vi råkade ha sex i torsdags. Så har vi otur står vi där med en femlingsgraviditet. Men varför skulle det hända liksom, det verkar helt osannolikt. Eller så är det bara vår vanliga otur som spelar in.... suck!

Är i nått slags uppgivet surmode, vill bara ha julen överstökad och ta nya tag i januari igen. Vi pratade om att testa letrozole istället, hon var fortfarande skeptisk men jag fick henne i alla fall att överväga saken.

Hygienhäxan!
  • Hearts76
    Heobea skrev 2014-12-15 08:14:33 följande:

Den här veckan har varit tortyr verkligen. I fredags var jag på vul, fem blåsor på 17mm, så vi fick sexförbud. Kanske inte så konstigt att jag haft sådär brutalont i äggstockar och mått skit denna gång. Men fan vad sur jag blir på min kropp. Kunde den inte bara fixat en blåsa istället. Ägg- och tidsslöseri! Men det värsta är att vi råkade ha sex i torsdags. Så har vi otur står vi där med en femlingsgraviditet. Men varför skulle det hända liksom, det verkar helt osannolikt. Eller så är det bara vår vanliga otur som spelar in.... suck!

Är i nått slags uppgivet surmode, vill bara ha julen överstökad och ta nya tag i januari igen. Vi pratade om att testa letrozole istället, hon var fortfarande skeptisk men jag fick henne i alla fall att överväga saken.

Men va fan, alltid ska det vara nåt strul... Femlingar är ju sjukt osannolikt, men tvillingar kanske inte vore fy skam? ;)

Slår ett stort slag för Letrozole, Linnékliniken i Uppsala har gått över till det. Jag har tre pergobarn, och nu ett letrozolebarn i magen. Skillnaden för mig var noll biverkningar, endast 1 äggblåsa, och att jag blev gravid på andra kuren redan. Enligt överläkaren där så är det därför de har gått över till Letrozole, mindre biverkningar samt högre chans vid varje kur.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014