Heobea skrev 2014-12-15 08:14:33 följande:
Den här veckan har varit tortyr verkligen. I fredags var jag på vul, fem blåsor på 17mm, så vi fick sexförbud. Kanske inte så konstigt att jag haft sådär brutalont i äggstockar och mått skit denna gång. Men fan vad sur jag blir på min kropp. Kunde den inte bara fixat en blåsa istället. Ägg- och tidsslöseri! Men det värsta är att vi råkade ha sex i torsdags. Så har vi otur står vi där med en femlingsgraviditet. Men varför skulle det hända liksom, det verkar helt osannolikt. Eller så är det bara vår vanliga otur som spelar in.... suck!
Är i nått slags uppgivet surmode, vill bara ha julen överstökad och ta nya tag i januari igen. Vi pratade om att testa letrozole istället, hon var fortfarande skeptisk men jag fick henne i alla fall att överväga saken.
Men va fan, alltid ska det vara nåt strul... Femlingar är ju sjukt osannolikt, men tvillingar kanske inte vore fy skam? ;)
Slår ett stort slag för Letrozole, Linnékliniken i Uppsala har gått över till det. Jag har tre pergobarn, och nu ett letrozolebarn i magen. Skillnaden för mig var noll biverkningar, endast 1 äggblåsa, och att jag blev gravid på andra kuren redan. Enligt överläkaren där så är det därför de har gått över till Letrozole, mindre biverkningar samt högre chans vid varje kur.