• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Annasofia01

Jag kunde se det då i alla fall och då var ägget på väg att släppas inom några dagar .

• lantlivet
    Annasofia01 skrev 2014-12-16 12:15:12 följande:

Hur länge försökte ni innan ni sökte hjälp ?

Jag började ana pco då min mens aldrig va som den skulle och alla andra symptom ja hade. Då hade vi försökt i 10 månader typ. Sen tog det till efter sommaren innan vi båda skulle göra en barnlöshetsutredning tsm. Så total försök innan utredningen blev 16 månader. Blev gravid i början på dec nu tack vare pergotime då :)
  • Annasofia01

Åh men så roligt att höra plussade ni på första kuren ? Själv har jag bara ojämn mens så svårt att veta när jag verkligen har ägglossning . Annars såg allt normalt ut så gjorde också en spolning men inge stopp där inte . Vi längtar så mycket .

• lantlivet

Bonden känns riktigt BA att ja va så lätstimulerad. :)

Håller tummarna för er!

Annasofia01 skrev 2014-12-16 12:34:59 följande:

Åh men så roligt att höra plussade ni på första kuren ? Själv har jag bara ojämn mens så svårt att veta när jag verkligen har ägglossning . Annars såg allt normalt ut så gjorde också en spolning men inge stopp där inte . Vi längtar så mycket .

• SsaraL
    monn skrev 2014-12-15 07:06:35 följande:

Spännande! Denna gången måste det ta sig! Jag tror jag kommer få äl på söndag eller måndag! :)

Ja vi får hoppas det! Myste dagen innan och dagen gubben kom dit! Hoppas nu det satte sig :D
  • SsaraL

Försökt i 1 1/2 år, sökte hjälp & fick Pergo typ nästa månad! :) Blev inget första gången, antagligen för hade bara sex någon dag inna äl och inte mer. Inne på andra kuren och hade ägglossning igen (enligt clearblue iaf) igår! Hoppas det blir vår tur denna gången!
  • Heobea

Vi har försökt i snart 3år, men utan att lyckas. Eftersom vi visste att det skulle bli problem redan från början så har vi haft en dialog med gyn hela vägen. Men jag var tvungen att gå ned ca 25kg för att få någon behandling. Så under hösten har vi äntligen fått pergo, men utan vidare resultat..
    Hygienhäxan!
  • Hoppassnart

Hjääälp!! Vad tror ni..?? Titta här, bim på fredag. Spök eller kanske kanske det är min tur??

Lantlivet, hur såg dina tidiga streck ut?? Testade igår, såg inget...men idag! Liiiite!!

• tjejmedpco

Hoppas­snart: Jag ser då ett streck!! Grattis! :) Men förstår din oro att det inte är sant, jag testade för någon vecka sen och fick också bara ett svagt streck! Gå och köp clearblues digitala test om du verkligen vill veta, jag testade med de samma dag på em och då stod det "gravid 1-2" :))

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014