• kanien

bild forum för bf juni 2015

Hej alla gravida godingar

Jag tänkte att vi kunde ha ett bild forum där vi kan lägga ut bilder på våra magar hur dom växer och blir fina.

Hoppas så många som möjligt vill hänga med i detta forum så vi kan följas åt tillsammans

Puss & Kram

• Svar på tråden bild forum för bf juni 2015
  • Ettplusettlikamedtre
    kanien skrev 2014-11-11 12:36:27 följande:
    Kul! smile1.gif 25år här med och mitt första beräknat till den 2/6! Från västmanland är jag smile1.gif
    Super mysigt att få vara gravid ju! Min förra graviditet slutade i mf i v12+3 så därför nojjar jag lite extra! Men förra veckan på vul såg allt fint ut, hjärtat tickade och fostret mätte precis den längd som den ska :)
  • Sagan
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-11 21:37:25 följande:

Super mysigt att få vara gravid ju! Min förra graviditet slutade i mf i v12+3 så därför nojjar jag lite extra! Men förra veckan på vul såg allt fint ut, hjärtat tickade och fostret mätte precis den längd som den ska :)

Åh va härligt att få se och höra den lilla måste ju lugna ner än lite :)Grattis.

Fick du komma in tidigare för vul ? Menar pga mf?

Vilken v är du i? Jag är i v 7 imorgon har ej varit på kontroll ännu och ha ett mf bakom mig senast i juli.
  • Ettplusettlikamedtre
    Sagan skrev 2014-11-11 22:23:58 följande:
    Åh va härligt att få se och höra den lilla måste ju lugna ner än lite :)Grattis.

Fick du komma in tidigare för vul ? Menar pga mf?

Vilken v är du i? Jag är i v 7 imorgon har ej varit på kontroll ännu och ha ett mf bakom mig senast i juli.
    Jaa, och att jag vart och är så himla orolig! Jag är i v 11 (10+5) :):) snart dax för kub och ul den 24/11 :)
  • kanien
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-11 21:37:25 följande:
    Då tycker inte jag att du ska vara orolig

Jag gjorde själv ul i v.11 för jag var så orolig och då spg vi ett fint hjärta och då sa bm att vi inte skulle oroa oss mer för har man sett ett hjärta så sent så är chansen 98-99% att allt får bra. Då påpekade jag att jag vet många som har fått missfall senare men då sa bm att då har fostret dött i magen tidigare runt v.6-8 men att det har tagit ex antal veckor innan hjärnan och kroppen har förstårt det och blöder ut fostret mkt senare.

Vi får helt enkelt slapna av och njuta
  • Ettplusettlikamedtre
    kanien skrev 2014-11-12 08:31:12 följande:
    Då tycker inte jag att du ska vara orolig smile1.gif

Jag gjorde själv ul i v.11 för jag var så orolig och då spg vi ett fint hjärta och då sa bm att vi inte skulle oroa oss mer för har man sett ett hjärta så sent så är chansen 98-99% att allt får bra. Då påpekade jag att jag vet många som har fått missfall senare men då sa bm att då har fostret dött i magen tidigare runt v.6-8 men att det har tagit ex antal veckor innan hjärnan och kroppen har förstårt det och blöder ut fostret mkt senare.

Vi får helt enkelt slapna av och njuta smile1.gif
    Okej, jag har lite den inställningen att när jag ser fostret på nästa ul (24/11) då får jag försöka lugna mig, då är jag ju i v 13 (12+4). Vi fick ju se ett foster som va dött förra gången, kroppen hade bara inte hunnit "fatta" att de skulle börja stöta ut det än.. Tiden går sååå sakta tycker man! Vill bara ha ul direkt!
  • Eeeel

Gjorde tidigt ul förra veckan (8+3 var jag då) och då sa läkaren att det var 97% chans att allt gick bra därifrån. Allt såg bra ut. 97 % chans låter ju jättemycket redan i vecka 9!

• Carri12

VUL idag v 8+4 (8+5 enl VUL) Allt såg normalt ut o hjärtat slog fint. Jag känner mig så orolig, inte alls som under min förra graviditet Trodde det skulle släppa efter att jag fått se plutt*n, men icke. Blir helt matt av att nojja hela tiden, så himla onödigt också jue!

• Anehhs

Hej på er!

Hänger också på här och bjuder på en magbild. Är nu i vecka 6 (5+4) och magen bara svullnar och svullnar, känns faktiskt riktigt jobbigt och vet inte hur jag ska hålla graviditeten hemlig om det fortsätter såhär;)

Är vårt första barn & allt känns så nytt och spännande men även en oro som finns där!

Grattis till alla er & vilka fina magar ni har!

Svar på tråden bild forum för bf juni 2015