• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • sofiaellinor

Ta hjälp av kommunen. Man kan även ringa till företagen där man tagit lån och göra upp en avbetalningsplan.

Spar alla kvitton när du handlar och gå igenom. Finns det nått som man handlar som man skulle kunna vara utan? Godisbiten,drickan osv .

• mity

Jag har redan avbetalningsplaner på alla lån. Köper inget extra. Lever under existensminimum till och med. Det är helt sjukt.

• zemer
    mity skrev 2014-11-17 22:50:52 följande:

Har jättebra inkomst men det räcker inte till. Äger absolut inget av värde. Typ inget. Jag får panik och tänker på självmord varannan timme.

Hur många sms-lån har du? Hur mycket är det att betala in och när förfaller dom?

Har du några andra lån? Banklån? Kan du fråga om amorteringsfritt i typ 3 månader på de och lägga dom pengarna på sms-lånen?

Går dom till inkasso så går det många gånger att göra upp en avbetalningsplan med dom.

• mity

Typ 20 st. Alla ligger redan på inkasso med avbetalningsplaner men de kommer jag inte kunna följa för att summorna är för höga. Jag har kämpat som ett djur med dess inkassobolag och vill inte ge upp nu men de vill ju också ha sina pengar...

• sofiaellinor

Jag tycker ändå du ska gå till kommunen och lyssna vad de har att erbjuda för hjälp.

Finns de något lån du kan sätta på "paus" och återuppta när du betat av ett annat?

Finns de saker i hemmet du kan sälja av ?

Att annonsera på tex facebook är ju gratis.

Tradera tar liten avgift men inte mycket.

Nu vet jag inget om din jobbsituation men finns de extrajobb någonstans ? Dela ut reklam på lördagar ? Extra jobba som vikarie inom kommunen ?

• mity

Har frågat en bank och de ska handlägga det men det blir inte mycket ;(

• sofiaellinor

Se det som alla bäckar små.

Jag kan egentligen inte så mycket om lån. Men går det inte att låna upp hos banken för att betala av sms lån . Då får man ju ett lån hos banken med lägre ränta.

• mity

Har tyvärr en anmärkning så ingen bank kommer att låna ut.
    Jag har försökt förhandla med inkassobolagen men de vägrar sänka sina belopp.
    Jag får nog säga som det är, att jag tar livet av mig om detta inte går och då får de ändå inga pengar. Det är så det känns. Jag har lagt upp så bra planer men så skickar någon skulden till kfm och allt faller. 

• mity

Har inget jag kan sälja av. 
    Och är redan utmattad av mitt heltidsjobb. Orkar knappt det för att det här är ett heltidsjobb.

• zemer
    mity skrev 2014-11-17 23:54:09 följande:

Har tyvärr en anmärkning så ingen bank kommer att låna ut.
    Jag har försökt förhandla med inkassobolagen men de vägrar sänka sina belopp.
    Jag får nog säga som det är, att jag tar livet av mig om detta inte går och då får de ändå inga pengar. Det är så det känns. Jag har lagt upp så bra planer men så skickar någon skulden till kfm och allt faller. 

Jag förstår din rädsla att hamna hos Kronofogden, har själv en står rädsla för det och skulle min man och jag nån gång separera så är det möjligt att jag kanske hamnar där.
    Men livet är inte slut för att du hamnar hos Kronofogden. Jag känner många som av olika anledningar hamnat där och visst har det vart kämpigt men dom har tagit sig därifrån och livet har fortsatt typ normalt.

Om du nu har en bra lön så borde du ju kunna betala det som hamnar hos dom ganska fort. Är det sms lån så är det väl inga JÄTTE summor?
Svar på tråden Total jävla panik