• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • mity

Med hur lite pengar kan man klara sig i månaden? Vad är liksom existensminimum?

• mity

Hur ska man orka? Är redan utbränd och det är så många år kvar av kamp...

• Jag är bara jag

Hyra,el och mat-där är väl det man absolut måtse lägga pengar på. Helst hemförsäkring också förstås. Utöver det ingenting egentligen. Mat går leva hur snålt som helst,bara man överlever. Potatis och rotfrukter går leva på. Men börja på V.c snälla du! Med sån ångest och självmordstankar måste du gå dit för att få hjälp!

• mity

Men jag har inte råd att vara sjukskriven. Förstå att man går miste om 3000-4000 kr som man kan betala bort en skuld med. Det är det som är problemet.
    Hur fan ska man göra?

• sofiaellinor
    mity skrev 2014-11-21 16:42:55 följande:

Men jag har inte råd att vara sjukskriven. Förstå att man går miste om 3000-4000 kr som man kan betala bort en skuld med. Det är det som är problemet.

Hur fan ska man göra?

Boka en tid före eller efter ditt arbetspass. På de sättet slipper du förlora arbetstimmar.
  • Jag är bara jag
    mity skrev 2014-11-21 16:42:55 följande:
    Hur fan ska man göra?

Har du råd att bli helt utbränd kanske ett år framöver då? Njej,just det,bättre en kort tid nu för att samla kraft än helt köra huvet i väggen! Det är inte värt några pengar alls att bli långtidssjuk-jag vet...
  • mity

Kan gå till läkaren. Det är inte problemet. Har frikort och tid. Problemet är att vara sjukskriven. Jag vet att utbrändhet är svårarbetad och inget att önska sig men jag har verkligen inte råd. Jag vet inte hur det ska gå till. Jag vet inte var de pengarna ska tas ifrån när man redan är i träsket. Jag kan inte tänka klart just nu heller på jobbet så det är inte bra att jag är där heller.

• mity

Någon som kan tipsa hur man orkar psykiskt med så ansträngd ekonomi?

Var hittar man kraft och stöd när man knappt har en krona?

• Jag är bara jag
    mity skrev 2014-11-22 18:08:11 följande:
    Någon som kan tipsa hur man orkar psykiskt med så ansträngd ekonomi?
    Var hittar man kraft och stöd när man knappt har en krona?

Genom antidepp som jag förslagit. Du är deprimerad med självmordstankar,det går inte komma igenom på egen hand. För att orka ta itu med tunga saker i livet måste man må bra psykiskt före och under tiden man försöker lösa det.
  • mity

Du har nog rätt. Det är också det här att inte kunna ha pengar på 5 år som känns tungt. Eget fel jag vet. Men det är.inte lättare för det.

Svar på tråden Total jävla panik