• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 14:52:32 följande:

Jag tycker inte synd om mig själv. 
    Jag har ca 30 000 kr per månad i lån/avbetalningsplaner. Hyra och omkostnader ej inräknade. Inkomst efter skatt 48 000 kr. Avbetalningsplanerna går ej att få ner. Har försökt en miljard gånger... Plus att det ligger skulder på 50 000 akuta skulder.

Fast det där kan inte stämma att du har så mycket i skuder/avbetalningar.
    Varför har du inte löneutmätning?!?! Du har du ju din "del" att lev normalt för ,och livet fortsätter typ som vanligt...och skulderna blir avbetalade.(levt med en svårt skuldsatperson ,han hade över 300,000kr i skulder efter företag)
    Först blev jag chockad när det trillade in räkningarpå 30,000kr...
    Men sen förstd jag hela grejen..man får alltid sin "del" vs man sk kunna bo,äta,köpa kläder,åka till jobbet osv..
    Vi bodde i en 3a.
  • Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 15:07:13 följande:

Det stämmer... 30.000 i månaden.

Ok,vi säger att det stämmer attdu har 30,000kr i avbetalningar varje månad,då har du ju 18,000kr att leva för! Räcker inte det menar du till hyra,mat,el,telefon,akassa,fackavgift??
  • Jag är bara jag

Ge pillren ett tag till att verka och ge absolut inte upp! Det går lösa alla problem,även ekonomiska som känns oöverkomliga. Glad

• mity

Nej. Det räcker inte... Därav problemet. Har försökt att lösa detta på ALLA möjliga tänkbara sätt. Verkligen men idéerna är slut. Livet är slut. Med 50 000 kr kan jag få ner det till 18 000 kr... Det är det som är sorgligt. Att det skulle kunna gå men pengarna finns inte någonstans att låna.

• Jag är bara jag

Livet är definitivt inte slut för att det kört ihop sig ekonomiskt! Låt det gå till fogden då och få löneutmätning. Du får alltid kvar existensminimum. Du har en bra lön så då går det snabbare få ordning på det.

• mity

Den skam och skuldkänslor som uppstår kommer radera hela mitt sociala nätverk och min familj. Jag kommer att bli bostadslös i så fall och i värsta fall arbetslös. Så ja, livet är lite över. 

• Jag är bara jag

Men alla måste väl inte få veta hur det står till med din ekonomi? Om du inget säger vet de ju inte. Och vilka "vänner" är det som skulle överge en i en sån sits?! Ta nu inte ut saker i förväg som kanske aldrig kommer hända! {#emotions_dlg.flower}

• Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 15:45:51 följande:

Den skam och skuldkänslor som uppstår kommer radera hela mitt sociala nätverk och min familj. Jag kommer att bli bostadslös i så fall och i värsta fall arbetslös. Så ja, livet är lite över. 

Varför skulle du bli både bostadslös och arbetslös?
    Är du en person som lixom de i lyxfällan försökt hålla fasaden uppe??
  • mity

De flesta vänner lätt. Såklart de skulle veta om det sker utmätning och hälften av hushållet är borta...Typ. Är rädd att jag inte har några riktiga vänner på det sättet.
    Ok, de var de kanske inget att ha men ändå. Och familj blir jag utan, det är garanterat. Jag vill verkligen lösa detta men det går inte.

Svar på tråden Total jävla panik