• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • mity

Kanske i men inga tabletter kan ta bort denna ångest någonsin. Döden känns som en befrielse men väldigt fegt.

• Jag är bara jag

Jodå,det finns tillräckligt ångestdämpande piller som funkar även på dig. Jag lovar!  Glad  Du kan inte leva så här-gå dit imorron! Jag skriver det av omtanke.

• Rospinglan
    mity skrev 2014-11-25 17:02:30 följande:

Kanske i men inga tabletter kan ta bort denna ångest någonsin. Döden känns som en befrielse men väldigt fegt.

Det som kan lindra din ångest är att prata med din sambo!
  • Leola

Ts gå till en doktor!! Du måste få hjälp med din ångest!
    Därefter kan du börja ta tag i det ekonomiska..

• Tändstickan

TS, eftersom skulden inte är så stor så tror jag inte att det är den som är det egentliga problemet. Är det kanske skuldkänslor över hur den har uppstått eller nåt annat? Du måste gå o prata med nån!

• mity

Har varit hos doktor och fått medicin mot oro. Men den hjälper ej. Skuldsituationen är nog ganska stor men inte kanske omöjlig att lösa på lång sikt. Vad vet jag. Kan inte tänka klart nu. Känslan just nu är bara att man vill dö.

• Leola
    mity skrev 2014-12-02 08:53:32 följande:

Har varit hos doktor och fått medicin mot oro. Men den hjälper ej. Skuldsituationen är nog ganska stor men inte kanske omöjlig att lösa på lång sikt. Vad vet jag. Kan inte tänka klart nu. Känslan just nu är bara att man vill dö.

Men har du då ringt upp läkaren och sagt att det inte hjälper? Kräv en samtalskontakt!

Du vill inte dö, du är bara deprimerad. Pengar är bara pengar, att du mår bra är viktigare, satsa därför den energi du har kvar på att hela dig själv. Snart kommer du må bättre!!
  • mity

Jag är deprimerad och ruinerad. Situationen är fullkomligt katastrofal. Och mitt liv är över. 

• Tacksamt
    mity skrev 2014-12-02 14:31:35 följande:

Jag är deprimerad och ruinerad. Situationen är fullkomligt katastrofal. Och mitt liv är över. 

Nu tar du och ställer upp din budget så vi kan hjälpa dig,det hjälper ju inte attdu sitter och tycker synd om dig själv! Seså,hur ser det ut? Inkomster och utifter,rada upp,så löser vi detta här och nu!
    Kram
  • mity

Jag tycker inte synd om mig själv. 
    Jag har ca 30 000 kr per månad i lån/avbetalningsplaner. Hyra och omkostnader ej inräknade. Inkomst efter skatt 48 000 kr. Avbetalningsplanerna går ej att få ner. Har försökt en miljard gånger... Plus att det ligger skulder på 50 000 akuta skulder.

Svar på tråden Total jävla panik