Men de gör ju löneutmätning isf, de går inte in o tar möbler etc direkt utan omsvep. Det är nog många som haft löneutmätning utan att fogden nånsin övervägt att hämta möbler o prylar.
Sen förstår jag inte, din totala skuld kan ju inte vara på 50-60.000:- om du betalar av 30.000:-/mån. Vad är den totala skulden?
Sen verkar du måla upp en onödigt svart bild av det hela. Det är verkligen inte så illa som du tror. Och om jag har en vän som klarat resa sig från sin skuld på över miljonen så ska väl du klara det också. Min vän är dessutom svårt sjuk och kan därför inte jobba heltid. Men du jobbar ju och har bra lön! Dessutom har du din hälsa, du anar inte hur mycket det gör. Jag tycker din situation ser väldigt mycket ljusare ut än för min vän, och ändå har hon börjat att ta sig ur det och vända det till något bättre.
Jag tror som sagt inte att det är pga skulden som du mår dåligt. Det måste vara nåt annat. Skuldkänslor etc. Därför är det viktigt att du pratar med nån! Och ang tabletterna du har fått så är du väl medveten om att det tar tid innan sådana verkar, så du kan knappast döma ut dem redan. Den infon måste ju läkaren ha gett dig??