• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Mollan88
    Mollan88 skrev 2015-01-20 09:20:34 följande:

Hmm jag var tvungen att berätta tidigt v.8 till chefen pga utbildning. Jobbar som vikarie och nu kommer flera tjänster ut. Det stoppar mig inte att söka men jag har på känn att jag inte får nånting denna gång, kommer väl att gå i slutet på maj med havandeskaps penning så dom ser väl ingen mening i att jag ska få nåt. Nää jag ska söka ändå.

Pga sjukskrivning ska det stå!
  • Minxy

Nu vill jag bara att de två kommande veckorna ska gå fort fort fort! Vill nå v.13 och berätta för chefen så jag får det gjort.

• familjenl

Hoppas verkligen att era chefer/arbetskamrater blir glada över er nyhet och kan se bortom ev svårigheter det kan medföra på arbetsplatsen. :) allt sånt praktiskt brukar ju trots allt lösa sig! Men jag förstår er nervositet - jag var hemskt nervös över att berätta för chefen förra graviditeten.

Nu är jag dock föräldraledig så jag behöver inte bekymra mig för det denna gång. :) Ska dock skriva in mig på arbetsförmedlingen om ca 1 månad och det ska bli roligt att se vad de tror om mina chanser att få ett jobb nu ;)

• Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-20 11:42:35 följande:

Nu vill jag bara att de två kommande veckorna ska gå fort fort fort! Vill nå v.13 och berätta för chefen så jag får det gjort.

Jag också! Vi ligger ju exakt lika i dagar så har samma "deadline" som du :) ska göra kub 5/2 och berättar efter det om allt ser bra ut. 16 dagar kvar idag....!
  • LindizJ

varit på första besöket hos barnmorskan. BF 24 augusti fick jag nu. Alla värden bra.
    eftersom jag fyller 36 år iår så överväger jag att göra KUB-test

• excalibur

Idag har vi fått tjuvkika på en liten pigg akrobat! :D Nu ska jag sluta oroa mig!! :D 10+3 idag och 2 veckor till kub-test! :)

• Sommar15

Nån av er som har använt er av doppler för att lyssna på hjärtljud hemma? Tänker att det kan vara en idé under "spökveckorna" så man inte oroar sig. Men begränsning att lyssna 1 ggr/vecka eller så, har hört att det inte är bra att använda för mycket.

Nån som har erfarenhet av ngt märke och vet ungefär när man kan tänkas höra som tidigast?

• Sanandra
    Sommar15 skrev 2015-01-20 15:54:13 följande:

Nån av er som har använt er av doppler för att lyssna på hjärtljud hemma? Tänker att det kan vara en idé under "spökveckorna" så man inte oroar sig. Men begränsning att lyssna 1 ggr/vecka eller så, har hört att det inte är bra att använda för mycket.

Nån som har erfarenhet av ngt märke och vet ungefär när man kan tänkas höra som tidigast?

Vi använde under förra graviditeten, angelsound. Men svårt att höra tidigare än kring V.14. Vissa kan höra tidigare men är rätt ovanligt. Kommer använda nu också men först kring V.13-14.:)
  • Sommar15
    Sanandra skrev 2015-01-20 16:11:18 följande:

Vi använde under förra graviditeten, angelsound. Men svårt att höra tidigare än kring V.14. Vissa kan höra tidigare men är rätt ovanligt. Kommer använda nu också men först kring V.13-14.:)

Ok, Tack! Kanske blir en sån. Det är just de veckorna jag tänker, efter jag gjort kub v 13 fram till rul i v 18. Är ju ändå en dryg månad och det är ju inte säkert att man börjar känna bebisen så tidigt heller. Jag behöver något för att oroa mig mindre efter mitt MA. :)
  • smenskelling
    Sommar15 skrev 2015-01-20 15:54:13 följande:

Men begränsning att lyssna 1 ggr/vecka eller så, har hört att det inte är bra att använda för mycket

Varför kan man inte använda den mer? Vad är det som är farligt ? Har köpt en idag nämligen som jag tänkte testa.
Svar på tråden Bf Augusti 2015