• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sommar15
    smenskelling skrev 2015-01-20 16:49:43 följande:

Varför kan man inte använda den mer? Vad är det som är farligt ? Har köpt en idag nämligen som jag tänkte testa.

Äh jag vet inte, har väl läst för mkt i trådar på familjeliv med nojiga mammor i :) har läst att det är ngt med värmen de alstrar som gör att man inte ska använda den för ofta, gissar att det är av samma anledning som de inte vill göra massa ultraljud "i onödan". Men som med så mkt annat så är det väl sunt förnuft som gäller. Använder man den flera timmar varje dag kanske det inte är så bra, men ngn gång ibland kan ju inte skada tycker jag.

Vilken vecka är du i? Rapportera gärna om du hörde ngt :)
  • doccah

Min bm sa att man gör inte de före v. 23 hos dom eftersom fostervattnet blir så varmt av en doppler när de är så lite :)

• smenskelling

Ok. Det står på denna att lättast att hitta i v12. ( Caremaxx )Men min fästman hittade hjärtljuden efter lite letande på högersida nedre delen av magen. Helt underbart att höra hjärtat ! Nu va jag på vult i v 8 och såg bebis men detta va helt underbart, kan slappna av lite nu, visa dagar känner jag mig inte gravid alls och då e detta ett bra alternativ för mig. "Bara" 8 veckor till ult lilsom...

• Sommar15
    smenskelling skrev 2015-01-20 18:02:20 följande:

Ok. Det står på denna att lättast att hitta i v12. ( Caremaxx )Men min fästman hittade hjärtljuden efter lite letande på högersida nedre delen av magen. Helt underbart att höra hjärtat ! Nu va jag på vult i v 8 och såg bebis men detta va helt underbart, kan slappna av lite nu, visa dagar känner jag mig inte gravid alls och då e detta ett bra alternativ för mig. "Bara" 8 veckor till ult lilsom...

Vad härligt att få höra! Jag går in i v 11 imorgon så då kanske det är värt att prova.
  • LindizJ
    smenskelling skrev 2015-01-20 16:58:49 följande:

Okej Jag går in i v 10 imorgon (bf 24 Augusti).

samma som mig! 
  • Inorr02

är i vecka 8+4 tiden går sakta vill att den ska rusa framåt nån vecka. Vill att de ska bli tisdag ska då på pecmödra för att kolla upp mig lite då jag blev sjuk i havandeskapsförgiftning. 

• smenskelling
    Minxy skrev 2015-01-21 06:25:04 följande:

Jihoo! Vecka 11 (10+0) idag :)

Va kul jag med första barnet för er ? Min fästmans 3e och mitt första. Jag blir 30 i år.
Svar på tråden Bf Augusti 2015