• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-01-24 19:09:12 följande:
    När gjorde du förra ultraljudet?
    Jag gjorde ett i v.8 (7+6). Allt såg bra ut. Just då, bara någon dag efter VUL så försvann mitt illamående.

Kommer som sagt vara i v. 12 (11+1) vid nästa. Hoppas hoppas att bebisen växt som den ska...
  • Zora
    Minxy skrev 2015-01-24 19:03:33 följande:
    Jag har också väldigt gasig mage! Jag brukar iofs ha så innan jag ska ha mens, så jag är liksom van, men det är helt klart värre nu när jag tänker efter. Märker väldigt tydligt att jag inte får äta broccoli och jordgubbar, då sitter gasigheten i hela dagen, natten + nästa morgon :(

Har tyvärr inga tips förutom att vara extra uppmärksam på vad du ätit de dagar när det är som värst. Kanske kan vara en idé att föra matdagbok?
    Bra tips om matdagbok! Har försökt tänka ut vad det kan bero på (om det är något jag äter som förvärrar det) men har inte kommit fram till något. Åt ett tag en del hallon på kvällarna, men det har jag slutat med och det är minst lika illa ändå Kanske är lättare att se nåt mönster om man skriver ner vad man äter
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-24 19:13:29 följande:

Jag gjorde ett i v.8 (7+6). Allt såg bra ut. Just då, bara någon dag efter VUL så försvann mitt illamående.

Kommer som sagt vara i v. 12 (11+1) vid nästa. Hoppas hoppas att bebisen växt som den ska...

Jag gjorde mitt i 7+1 och samma som för dig så såg det bra ut.

Det får vi hoppas. Men man blir ju paranoid. Förra gången det här hände mig så slutade det inte bra..
  • Emmelinan

Hej!

Jag hoppade på fb-gruppen för ett tag sen men la ner bf tillfälligt så hänger här istället. Jag har (vad jag tror) bf den 5/9. Detta får jag förhoppningsvis bekräftat på tisdag via VUL. men eftersom jag har gjort två kejsarsnitt tidigare lär detta bli en augusti-bebis.

Om någon minns mig från fb så var det jag som råkade outa mig på min personliga status i tron om att jag skrev i gruppen när jag var i vecka fem. ;)

Hur som, vi har två döttrar på snart fyra och snart två år.

Jag drömmer mardrömmar om tom livmoder och utomkvedshavandeskap så jag hoppas verkligen att vi får se ett pickande hjärta på tisdag så jag kan få lugna sinnet lite! I övrigt mår jag fenomenalt illa på eftermiddagarna och vill helst somna kl 20 på kvällen efter en tupplur mitt på dagen. :P (minns inte att jag va så här trött med de andra två...)

• KramKolan
    Zora skrev 2015-01-24 19:29:49 följande:
    Bra tips om matdagbok! Har försökt tänka ut vad det kan bero på (om det är något jag äter som förvärrar det) men har inte kommit fram till något. Åt ett tag en del hallon på kvällarna, men det har jag slutat med och det är minst lika illa ändå smile4.gif Kanske är lättare att se nåt mönster om man skriver ner vad man äter
    Kan inte hallon vara lite surt så du får ont av det?

Sitter precis med uppsvälld mage efter att ha ätit hallonpaj för nån timme sen... :-/

Jag har magkatarr typ jämt och äter alltid Omeprazol mot det. Märks att magen mår sämre nu när jag är gravid...
  • TigerEmmlis
    Emmelinan skrev 2015-01-24 20:11:54 följande:

Hej!

Jag hoppade på fb-gruppen för ett tag sen men la ner bf tillfälligt så hänger här istället. Jag har (vad jag tror) bf den 5/9. Detta får jag förhoppningsvis bekräftat på tisdag via VUL. men eftersom jag har gjort två kejsarsnitt tidigare lär detta bli en augusti-bebis.

Om någon minns mig från fb så var det jag som råkade outa mig på min personliga status i tron om att jag skrev i gruppen när jag var i vecka fem. ;)

Jag drömmer mardrömmar om tom livmoder och utomkvedshavandeskap så jag hoppas verkligen att vi får se ett pickande hjärta på tisdag så jag kan få lugna sinnet lite! I övrigt mår jag fenomenalt illa på eftermiddagarna och vill helst somna kl 20 på kvällen efter en tupplur mitt på dagen. :P (minns inte att jag va så här trött med de andra två...)

Vi undrade vart du tog vägen! <3 Oroliga att något hade hänt! Skönt att höra från dig igen!

Hoppas det går bra på tisdag!

Kram
  • Queenxiter
    Emmelinan skrev 2015-01-24 20:11:54 följande:

Hej!

Hej, jag är granska ny här. Men det var skönt att höra att du mår bra. Jag trodde att jag hade skrivit ut på min personliga fb när jag skrev i gruppen förut, det var några minuters panik där ska jag lova. Var det många som han se ditt felaktiga inlägg?
  • Inorr02

9+1 dag tiden går tidigt blev inge specmödra den 27 tiden fanns inte fått en ny tid dock inte i vår kommun finns inte nån tid på överkomlig tid suck hoppas de inte blir att åka så här långt värja gång jag ska på specmödra kommer måste gå de regelbundet denna gravdiet då fick havandeskap föra gången 

• Inorr02

9+1 dag tiden går tidigt blev inge specmödra den 27 tiden fanns inte fått en ny tid dock inte i vår kommun finns inte nån tid på överkomlig tid suck hoppas de inte blir att åka så här långt värja gång jag ska på specmödra kommer måste gå de regelbundet denna gravdiet då fick havandeskap föra gången 

• Zezzanz

Imorgon gäller det. UL för kub testet hoppas verkligen på ett tickande hjärta! Blandade känslor må jag säga.

Svar på tråden Bf Augusti 2015