• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Rosenbebis
    Sommar15 skrev 2015-01-30 21:07:03 följande:

Jag köpte från asos.com, mkt roligare utbud där än de tantiga svenska kläderna, och man slipper den där läskiga jättemudden på byxorna. Billigt är det också och snabb leverans!

Jag har varit och suktat där så det är inte omöjligt att jag beställer lite därifrån. Men det är ju så göttit att kunna prova! Jag är förstagångsmammis och har noll koll på mammakläder. Åker dessutom till Thailand i v 18 och vet i fasen vad jag ska ha på mig. De tajta shortsen och de korta kjolarna känns uteslutet om magen ska växa till sig lite. Tips?! :)
  • familjenl
    Fippla skrev 2015-01-30 20:17:27 följande:

Tänkte ställt frågan om bröst!

Mina har det inte hänt mycket med, var ömma i början men inte nämnvärt sen...

Jag som sett fram emot att få stora boobies!! Men icke... Inte än iaf!

Läst om tjejer i samma vecka som jag som redan bytt bh-storlek x flera!!

Dumt att läsa om andra egentligen!!!

Jag kunde ha mina vanliga behåar under hela förra grav trots att jag gick upp 27 kg. Brösten blev ju större och fylligare men behövde ändå aldrig byta storlek. Så det är väl olika. :)
  • Sommar15
    Rosenbebis skrev 2015-01-30 21:14:27 följande:

Jag har varit och suktat där så det är inte omöjligt att jag beställer lite därifrån. Men det är ju så göttit att kunna prova! Jag är förstagångsmammis och har noll koll på mammakläder. Åker dessutom till Thailand i v 18 och vet i fasen vad jag ska ha på mig. De tajta shortsen och de korta kjolarna känns uteslutet om magen ska växa till sig lite. Tips?! :)

Det är mitt första barn också, så har heller ingen koll, annat än vad jag tycker verkar snyggt och bekvämt :) brukar handla mycket från asos i vanliga fall så är väldigt nöjd med dem. För Thailand blir det ju perfekt med klänningar! Luftiga sköna som inte sitter åt tänker jag är skönt...
  • charlotta1985

Av någon anledning tror jag det är en pojke, men kan såklart vara vilket som. Sambon vill ha son. Jag ville det till en början, men har nu börjat tänka att det skulle vara mysigt med en dotter. Haha, båda är helt fine mao :). Vi är helt överens om att ta reda på det. 5 veckor till RUL, ihhhh så spännande!

• Minxy

Idag är en sån där dag då jag mår lite sämre. Känner av ett vagt illamående, vill helst bara sitta i soffan och titta på skräptv.

Snön formligen vräker ner och jag längtar efter vår och sommar *suck*

• Grodanboll83
    stjärnasomärdin skrev 2015-01-31 10:22:28 följande:

Ni som smörjer/tänkt smörja magen med olja, när började/tänker ni börja? :)

Och vad smörjer ni med?
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-30 19:29:23 följande:

Intressant...så blev det för mina föräldrar. Pojke, flicka, flicka.

Min man hävdade bestämt att han har "gjort" en till tjej den här gången. När jag frågade varför han trodde det så ryckte han på axlarna och sa: "Äh, tjejer är enklare att ha att göra med så jag tror nog jag undermedvetet valde att skicka ut tjej-simmare."

Han har nog inte tänkt en enda sekund på de kommande tonåren med barnen...där skulle jag nog snarare säga att killarna är "enklare" :P

Då kanske teorin stämmer :) Sen är det hur lång tid innan äl man hade sex. Tjejerna överlever längre men är långsammare.

Haha men när barnen är små så är det ju ingen större skillnad mellan pojkar och flickor. Tycker jag i alla fall. Tonåringar kanske man har ett lättare tryck på när det gäller killar? Jag har ingen erfarenhet av det så vet inte :)
  • MissJP
    Fippla skrev 2015-01-30 20:17:27 följande:

Tänkte ställt frågan om bröst!

Mina har det inte hänt mycket med, var ömma i början men inte nämnvärt sen...

Jag som sett fram emot att få stora boobies!! Men icke... Inte än iaf!

Läst om tjejer i samma vecka som jag som redan bytt bh-storlek x flera!!

Dumt att läsa om andra egentligen!!!

Det är samma här. Har bara lite ont ibland men går inte ens att jämföra hur jag har det när jag har pms. Då är de som stenar och gör asont. Nu har jag samma storlek som innan. Med dottern ändrade sig inte storleken alls förrän ett par dagar efter förlossningen. Allt är normalt :)
  • MissJP
    Rosenbebis skrev 2015-01-30 20:58:43 följande:

V 13+1 idag och tänkte försöka hitta mammabyxor nu på söndag. Är det hm som gäller om man ska köpa i butik? Någon som har koll på utbudet där?

Jag köpte ett par därifrån nyligen och är supernöjd. Snygga, mjuka och bekväma.
Svar på tråden Bf Augusti 2015