• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • malintherese01
    Micka! skrev 2015-02-01 21:40:45 följande:

På morgonen när man vaknat och inte hunnit till toa, (urinblåsan trycker upp livmodern när den är full) så är det lättast att känna, börja känna vid blygdbenet och fram till naveln ungefär, där slutar min på morgonen! Känns som en bulle som sluttar mot naveln, typ!!!

Rörelsena känns som sprattel, fladder och pågår i flera minuter...olikt mot tarmarna som bubblar mer....har känt mot urinblåsan och lite åt sidorna, känns bäst på kvällen när allt är tyst och stilla runtomkring! Känner tydligast när jag ligger på sidan. ...

Hopps ni andra känner bebisrörelser snart också så mysigt!!!!

Tack! Det ska jag testa :) 
    Hur hårt ska man känna/trycka? Eller behövs nästan inget tryck alls? :)
  • familjenl
    malintherese01 skrev 2015-02-01 21:17:11 följande:

Får jag fråga hur långt gången du är? :)

Och jag undrar också över det där med livmordern, fast jag fattar inte alls hur jag ska känna den överhuvudtaget? hehe.. visste inte ens att jag KUNDE känna den? :)

13+1. :) förra gången jag var gravid så började jag känna vid blygbenet och drog sakta fingret uppåt och då kändes det fortfarande hårt en bra bit tills man kände en tydlig kant.

Nu har jag som sagt svårare att hitta kanten men har mer underhudsfett nu så det kanske kan vara en orsak. :)
  • Micka!
    malintherese01 skrev 2015-02-01 21:47:37 följande:

Tack! Det ska jag testa :) 

Hur hårt ska man känna/trycka? Eller behövs nästan inget tryck alls? :)

Jag trycker knappt alls, lite bara för att känna kanten på livmodern! Lycka till
  • Micka!
    Cvs skrev 2015-02-01 21:47:24 följande:

Wow! (som tur va så sitter jag här i soffan och kan inte slita mig haha så urinblåsan är nog full :P ) Kände precis som du beskriver, en bulle som sluttar mot naveln:) Jag tycker hela graviditeten är så fascinerande! Tänk vad våra kroppar klarar av :) 

Kul, ja visst är det häftigt
  • familjenl

Nu är jag så trött på att gå runt och oroa mig hela tiden så nu har jag ringt och bokat ett privat ul. Fick tid i slutet på nästa vecka. Känns så skönt att jag inte behöver vänta ända till 20e mars innan jag får veta hur bebisen mår.

Så nu kommer vi avvakta med att outa det på Facebook och dylikt tills efter ul nästa vecka.

• MuffinCake

Jag ska på UL i dag :) 15 fulla veckor. Ska bli roligt att se hur mycket den lilla har växt! Hoppas så att allt fortfarande ser fint ut bara... :/

• Zora

KUB gjort idag och vi fick bra siffror Fick även tid för RUL 19/3 (vilket känns dom en evighet bort) och nytt BF är 18/8 (en dag längre fram än vad VUL i v 8 sa.

• grabbmamman linda

Kubbtest idag :) en pigg liten krabat! 1 på 20 000 fick jag som resultat och det känns väldigt lugnande.
    Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • Queenxiter

Jag har faktiskt börjat må ganska mycket bättre sedan i helgen nångång, har ju aldrig spytt än iallafall v13+2 idag :) men har ändå mått ganska illa till och från. Men det har gått över dom senaste dagarna. Nu är det bara plötsliga kväljningar som kommer om något luktar illa, trötthet, trög mage och halsbränna. En månad kvar till RUL :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015