• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Hej och välkommen alla nya :)

Det känns som om jag gör allt bakvänt. Jag var inte det minsta trött i början av graviditeten.

Men nu när jag gått in i v.12 så har det skett en förändring.....de senaste kvällarna har jag varit som en zombie. Somnar ifrån tv-program/filmer/böcker, somnade med en halväten kaka i handen i förrgår (!), somnade med linserna i igår osv.

Nu har jag klivit upp och jag är så trött att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

Tack och lov att det är helg och att jag kommer få sova lääääänge imorgon!

• excalibur
    familjenl skrev 2015-01-29 16:14:56 följande:

Ja fy.... jag har förbjudit mig själv att läsa i trådar om mf osv.. :/ Hoppas din oro släpper snart och att du kan slappna av efter kub sen!

Ja det är ju bara dumt att läsa allt som kan gå fel, och som min bm sa - typ 98% av alla barn som föds är helt friska! :) Jag hoppas det med, eller efter RUL iaf! ;)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-30 05:53:41 följande:

Hej och välkommen alla nya :)

Det känns som om jag gör allt bakvänt. Jag var inte det minsta trött i början av graviditeten.

Men nu när jag gått in i v.12 så har det skett en förändring.....de senaste kvällarna har jag varit som en zombie. Somnar ifrån tv-program/filmer/böcker, somnade med en halväten kaka i handen i förrgår (!), somnade med linserna i igår osv.

Nu har jag klivit upp och jag är så trött att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

Tack och lov att det är helg och att jag kommer få sova lääääänge imorgon!

Jag har oxå blivit tröttare nu! Man trodde ju att det skulle bli bättre och bättre men icke ;)
  • familjenl

Min mage känns mindre och inte lika svullen nu (v 14 imorn).. men visst är det normalt att svullnaden lägger sig lite nu i någon vecka innan riktiga magen kommer fram? :)

• Lilla My82
    TyckOmMig skrev 2015-01-29 23:40:55 följande:

Så var KUB gjort idag och bägge bebisarna är perfekta fick bra siffror och fina bilder så ännu en milstolpe är nu avklarad.

Om 4-5 veckor är det RUL men nästa vecka blir det SPEC MVC för upplägg av resten av graviditeten.

Mår tyvärr fortfarande väldigt illa och värst är kvällar och nätter och haft besvär med ryggen ett par dagar.

Men man hoppas varje dag att det ska försvinna!

Vad härligt att få se dom små
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-30 09:33:18 följande:

Min mage känns mindre och inte lika svullen nu (v 14 imorn).. men visst är det normalt att svullnaden lägger sig lite nu i någon vecka innan riktiga magen kommer fram? :)

Japp, det är samma för mig, den värsta svullnaden har gett sig lite :)
  • livet från ljusa sidan
    Sanandra skrev 2015-01-30 05:01:54 följande:
    En nyfiken fråga, varför gjordes inte kub i V.13 istället för fvp så sent?
    Jag kanske var otydlig. Är i v 14 nu och här får man inte göra det förrän v 15? Så när jg får svaret på det är jag i vecka 17...
  • Micka!
    familjenl skrev 2015-01-30 09:33:18 följande:

Min mage har också blivit mindre, men i morse kändes det som om livmodern som jag kan känna ovanför blygdbenet också blivit mindre, fick matförgiftning igår!! kräktes och var dålig i magen och ont i huvudet! Så rädd att den lill* inte lever längre, illamåendet är mycket mindre idag, nästan helt borta!!!! Ska till bm på måndag, ska försöka få henne att lyssna med dopplern då, annars lär jag boka tid på gyn....är så orolig!!! Går också in i v. 14 imorgon!
  • Sanandra
    livet från ljusa sidan skrev 2015-01-30 11:40:54 följande:
    Jag kanske var otydlig. Är i v 14 nu och här får man inte göra det förrän v 15? Så när jg får svaret på det är jag i vecka 17...
    Men alltså varför gör ni fostervattensprov istället för kub som är blodprov i v9 i kombination med ul i v13? Med fvp är det ju så stor missfallsrisk.
  • Kattflickan

Fast hög risk för missfall är det inte med vare sig FVP eller MKP. Högst 0,5% , vilket troligen är överskattat.

Jag kan förstå att man vill ha ett säkert svar istället för en risksiffra.

Svar på tråden Bf Augusti 2015