• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl
    avoa skrev 2015-01-31 18:26:35 följande:

Är förstföderska å undrar lite efter att läst om er diskussion om sammandragningar.

Jag här sedan V5-6 haft mensvärks ont som kommit och gått korta stunder. Har även fått som skarpa 'hugg' på sidorna, ungefär i 'övre' ljumskarna.

Är detta ngt liknande eller sk 'växtvärk'?

V13+5 och ul som såg fint ut.

Troligen växtvärk. :) och huggen på sidorna kan vara ligamenten som töjs. Sammandragningar är när livmodern "tränar" så den drar ihop sig och blir stenhård. Jag tror jag började känna sd runt mitten av min första grav. :)
  • familjenl
    avoa skrev 2015-01-31 18:26:35 följande:

Är förstföderska å undrar lite efter att läst om er diskussion om sammandragningar.

Jag här sedan V5-6 haft mensvärks ont som kommit och gått korta stunder. Har även fått som skarpa 'hugg' på sidorna, ungefär i 'övre' ljumskarna.

Är detta ngt liknande eller sk 'växtvärk'?

V13+5 och ul som såg fint ut.

Troligen växtvärk. :) och huggen på sidorna kan vara ligamenten som töjs. Sammandragningar är när livmodern "tränar" så den drar ihop sig och blir stenhård. Jag tror jag började känna sd runt mitten av min första grav. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-31 17:14:25 följande:

Jag får alltid sammandragningar när vi har sex, det har i mitt fall inget med orgasm att göra, magen blir stenhård och toppig även utan orgasm.

Hade likadant med båda de två andra och enligt min förra BM är det fullt normalt och inget att oroa sig för :)

Jag kan också få sammandragningar vid ansträngning, t.ex om jag skottar. Men det gör över relativt fort.

Min nuvarande BM sa vid inskrivningen: "Jag vill ju inte skrämma dig, men vi brukar tycka lite extra synd om treföderskor (de som väntar tredje barnet). Dom har oftast vansinnigt mycket sammandragningar och förvärkar. Mot slutet gör dom riktigt ont och kan hålla på länge! Många av de som kommer in på förlossningen för att få en sovdos är just treföderskor."

Tack för den! :P

Åh okej! Då är det nog olika för alla. :) är det inte obehagligt att ha sd när man ska mysa? ;) eller kommer dom efteråt? :) ja jag fick sd så fort jag rörde mig i princip så att ta en promenad var uteslutet - kanske em av orsakerna till min rejäla viktuppgång. ;)

Haha vad uppmuntrande att få höra :P Min bm sa att alla gravidkrämpor blir värre när man är omföderska -kändes oxå väldigt roligt att få höra. Jag bävar redan för eftervärkarna för jag hade typ inga första gången och hade gärna sluppit nu med även om dom säger att man ska förvänta sig värre sådana..
  • familjenl

Åh, nu har jag blivit riktig sugen på att gå ut med nyheten! Oron har minskat och glädjen har ökat - känns såå skönt!

Ber förresten om ursäkt för dubbla inlägg ovan, mobilen hakade upp sig så jag råkade klicka två gånger.

• Minxy
    familjenl skrev 2015-01-31 18:42:34 följande:

Åh, nu har jag blivit riktig sugen på att gå ut med nyheten! Oron har minskat och glädjen har ökat - känns såå skönt!

Ber förresten om ursäkt för dubbla inlägg ovan, mobilen hakade upp sig så jag råkade klicka två gånger.

Vi gick ut med det igår! Eftersom jag hade berättat på jobbet så tyckte jag att vi lika gärna kunde släppa det för alla :)
  • excalibur
    familjenl skrev 2015-01-31 16:48:07 följande:
    Livmodern drar ihop sig och blir spänd efter orgasm och när man är gravid känner man väl av det mer eftersom livmodern är större! Så känslan kan nog påminna om sammandragningar :)
    Det låter ju inte helt orealistiskt :)
    Minxy skrev 2015-01-31 17:14:25 följande:

Jag får alltid sammandragningar när vi har sex, det har i mitt fall inget med orgasm att göra, magen blir stenhård och toppig även utan orgasm.

Hade likadant med båda de två andra och enligt min förra BM är det fullt normalt och inget att oroa sig för :)

Jag kan också få sammandragningar vid ansträngning, t.ex om jag skottar. Men det gör över relativt fort.

Min nuvarande BM sa vid inskrivningen: "Jag vill ju inte skrämma dig, men vi brukar tycka lite extra synd om treföderskor (de som väntar tredje barnet). Dom har oftast vansinnigt mycket sammandragningar och förvärkar. Mot slutet gör dom riktigt ont och kan hålla på länge! Många av de som kommer in på förlossningen för att få en sovdos är just treföderskor."

Tack för den! :P

Oh noes, det kan bli en kämpig sommar hör jag! Vi får hoppas vi inte tillhör dom Solig
    familjenl skrev 2015-01-31 18:39:23 följande:
    Åh okej! Då är det nog olika för alla. :) är det inte obehagligt att ha sd när man ska mysa? ;) eller kommer dom efteråt? :) ja jag fick sd så fort jag rörde mig i princip så att ta en promenad var uteslutet - kanske em av orsakerna till min rejäla viktuppgång. ;)

Haha vad uppmuntrande att få höra :P Min bm sa att alla gravidkrämpor blir värre när man är omföderska -kändes oxå väldigt roligt att få höra. Jag bävar redan för eftervärkarna för jag hade typ inga första gången och hade gärna sluppit nu med även om dom säger att man ska förvänta sig värre sådana..
    Nja, jag har ju bara fått det efter orgasm och sen går det över fort, men det känns ju helt klart lite udda den stunden som är :P

• Minxy

Mina bröst börjar se för läskiga ut...överallt dyker det upp tydliga blåa blodådror :(

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-31 22:50:59 följande:

Mina bröst börjar se för läskiga ut...överallt dyker det upp tydliga blåa blodådror :(

Bara att vänja sig och räkna med mer :)

Jag var i 6e månaden när jag råkade se mig naken i helkroppsspegel.. jag såg genomskinlig ut överallt!
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-01 11:33:37 följande:

Går man in i andra trimestern vecka 12+0 eller 13+0?

12+0, dvs v13 enligt min libero-app :),
Svar på tråden Bf Augusti 2015