• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Agnesmaria

Usch vad jobbigt:/ men skönt att höra att det vände/ vänder tillslut :) sjukskrivning känns som en bra idé att få just nu bär man ej funkar som man ska. Jobbar som förskollärare. Så barnen undrar ju varför jag är på toa hela tiden :)

Chasingdreams skrev 2015-01-29 18:50:34 följande:

Jag mår också hemskt illa. Är i vecka 12 nu. Tar lergigan 25 och lergigan comp dagligen, men kräks ändå... Har varit sjukskriven i en månad nu, fick nyss förlängt två veckor till. Med sonen blev illamåendet något bättre i vecka 14, även om jag kräktes till vecka 18. Hoppas det vänder för dig snart!

• BF2015

Jag är alldeles ny här på forumet. är så glad över att få läsa allas kommentarer kring era bebisar. Önskar er all lycka!! :)

Jag är i vecka 10 (9+4) och har fått otroliga problem med höften, min BM missänker foglossning eller ichias. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara smärtan men det hugger i höften, strålar i benet och jag får svårt att stödja på vänster ben/fot.. En dag kändes det som om jag skulle svimma av smärtan.

Jag ska få träffa min BM imorgon och efter det en sjukgymnast..

någon som känner igen sig? Vet vad som kan underlätta så man kan slippa dessa strålningar och slippa knäsvagheten eller svårigheten att ta sig upp ur säng, stol och soffa?

Känner mig som världens sämsta sambo då han jag bor med får sköta allt här hemma då jag bara går och lägger mig direkt när jag kmr hem från jobbet.

• TyckOmMig

Så var KUB gjort idag och bägge bebisarna är perfekta fick bra siffror och fina bilder så ännu en milstolpe är nu avklarad.

Om 4-5 veckor är det RUL men nästa vecka blir det SPEC MVC för upplägg av resten av graviditeten.

Mår tyvärr fortfarande väldigt illa och värst är kvällar och nätter och haft besvär med ryggen ett par dagar.

Men man hoppas varje dag att det ska försvinna!

• livet från ljusa sidan

Halloj, vad aktiva ni är härinne! Härligt :)

Har bf den 3aug men har gått över en vecka med mina två äldre killar så troligtvis blir det väl mitten av aug :)

Har precis kommit över den värsta perioden av illamående men fortfarande kan jag få perioder under dagen när jag mår riktigt illa.. Så därför måste jag äta typ hela tiden.. Känns sådär måste jag säga eftersom jag gått upp lite för mkt senaste året som jag hade hoppats kunna ta från här i början av grav ;)

Ang kub eller nupp eller vad det nu heter så skall jag ta ett blodprov om ca en vecka för att få ngt slags uppskattning av risken för kromosom avvikelse.. Men då kommer jag vara i v 17 och därefter ta fvp som tar ca 1vecka att få svar på... V 18-19 och då veta om man skall ta bort det? Ja jag vet inte jag... Väldigt svårt att ta ställning till...

• Cvs

Hej på er!

Jag hakar gärna på denna tråd:) 
    Är gravid med mitt första och sambons andra, BF 7/8.
    Är i 12+6 idag, allt känns fortfarande helt overkligt! Vi är båda super lyckliga men eftersom jag inte haft så jätte mycket symptom (humörsvängningar enl sambo ;P ) så har det nästan känts som att jag hittat på när jag berättat för min familj. Gjorde KUB nu i dagarna och fick se det lilla krypet, oj vilken känsla!:) helt fantastiskt!

Hoppas ni alla mår bra där ute. 

• Sanandra
    livet från ljusa sidan skrev 2015-01-29 23:51:00 följande:

Halloj, vad aktiva ni är härinne! Härligt :)

Har bf den 3aug men har gått över en vecka med mina två äldre killar så troligtvis blir det väl mitten av aug :)

Har precis kommit över den värsta perioden av illamående men fortfarande kan jag få perioder under dagen när jag mår riktigt illa.. Så därför måste jag äta typ hela tiden.. Känns sådär måste jag säga eftersom jag gått upp lite för mkt senaste året som jag hade hoppats kunna ta från här i början av grav ;)

Ang kub eller nupp eller vad det nu heter så skall jag ta ett blodprov om ca en vecka för att få ngt slags uppskattning av risken för kromosom avvikelse.. Men då kommer jag vara i v 17 och därefter ta fvp som tar ca 1vecka att få svar på... V 18-19 och då veta om man skall ta bort det? Ja jag vet inte jag... Väldigt svårt att ta ställning till...

En nyfiken fråga, varför gjordes inte kub i V.13 istället för fvp så sent?
  • MissJP
    BF2015 skrev 2015-01-29 22:40:51 följande:

Jag är alldeles ny här på forumet. är så glad över att få läsa allas kommentarer kring era bebisar. Önskar er all lycka!! :)

Jag är i vecka 10 (9+4) och har fått otroliga problem med höften, min BM missänker foglossning eller ichias. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara smärtan men det hugger i höften, strålar i benet och jag får svårt att stödja på vänster ben/fot.. En dag kändes det som om jag skulle svimma av smärtan.

Jag ska få träffa min BM imorgon och efter det en sjukgymnast..

någon som känner igen sig? Vet vad som kan underlätta så man kan slippa dessa strålningar och slippa knäsvagheten eller svårigheten att ta sig upp ur säng, stol och soffa?

Känner mig som världens sämsta sambo då han jag bor med får sköta allt här hemma då jag bara går och lägger mig direkt när jag kmr hem från jobbet.

Vet du vilken sida du hade ägglossning? Det kan vara så enkelt att det är gulkroppen som ställer till det. Nu är den stor och kan göra riktigt ont. Speciellt om det är en cysta på den. Lyckligtvis så försvinner gulkroppen snart! Hoppas att det ordnar sig vad det ön är :) Jag har själv stora problem med smärta och strålande ner i benet.
  • moeol

Hej följer med i denna tråd :).. Jag och min man väntar vårat tredje barn,har två grabbar födda 08 och 11. Har ett inplanerat Kub test imorgon på Mama Mia(bor i nyköping),är ju skönt att man faktiskt får det betalt nu men måånga telefonsamtal har det blivit vill jag lova :).

• moeol
    moeol skrev 2015-01-30 05:39:25 följande:

Hej följer med i denna tråd :).. Jag och min man väntar vårat tredje barn,har två grabbar födda 08 och 11. Har ett inplanerat Kub test imorgon på Mama Mia(bor i nyköping),är ju skönt att man faktiskt får det betalt nu men måånga telefonsamtal har det blivit vill jag lova :).

Har bf 12 augusti :). Men blir innan då det blir ett planerat snitt.
  • MammaEmm
    TyckOmMig skrev 2015-01-29 23:40:55 följande:

Så var KUB gjort idag och bägge bebisarna är perfekta fick bra siffror och fina bilder så ännu en milstolpe är nu avklarad.

Om 4-5 veckor är det RUL men nästa vecka blir det SPEC MVC för upplägg av resten av graviditeten.

Mår tyvärr fortfarande väldigt illa och värst är kvällar och nätter och haft besvär med ryggen ett par dagar.

Men man hoppas varje dag att det ska försvinna!

hörligt att höra!!

vart bor du?

här får jag inget mvc besök innan rul "trots" att det är två, verkar vara väldigt olika det där.

hur mår du annars?

mitt illamående tar snart kål på mig haha.
Svar på tråden Bf Augusti 2015