• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    Kattflickan skrev 2015-01-30 13:13:55 följande:

Fast hög risk för missfall är det inte med vare sig FVP eller MKP. Högst 0,5% , vilket troligen är överskattat.

Jag kan förstå att man vill ha ett säkert svar istället för en risksiffra.

Jag uppfattade det hon skrev som att hon inte fick göra kub utan att fvp var liksom det som skulle göras. Tyckte bara det var konstigt att man gör fvp innan ev kub. Är risksiffran hög finns ju ingen anledning till fvp eller mkp.
  • Kattflickan
    Sanandra skrev 2015-01-30 16:18:38 följande:
    Jag uppfattade det hon skrev som att hon inte fick göra kub utan att fvp var liksom det som skulle göras. Tyckte bara det var konstigt att man gör fvp innan ev kub. Är risksiffran hög finns ju ingen anledning till fvp eller mkp.
    Jag vet flera som valt MKP för de vill ha ett säkert svar. Själv gjorde jag det vid min andra graviditet efter att mitt foster vid första graviditeten hade DS.

Nu har jag gjort kub för att fostret redan är kontrollerat genom PGD med avseende på Trisomi 13, 18 och 21. En slags dubbelkoll.
  • Sanandra

Köpte på mig en hel del när polarn och pyret slutade med mammakläder så har rätt mkt. Tänkte att ngngång ska de väl komma till användning och 3 år senare så.????

• Sanandra

Okej, tänkte bara att med kub så är ju missfallsrisken noll och har man inga tidigare problem känns ju kub före mkp å fvp som ett lättare å mer säkert sätt. Men vad vet jag.:)

• MissJP

Med dottern mådde jag prima.. nu har jag alla problem möjliga. Det är garanterat en pojke haha. Jag har trott sedan start att det är en pojke.. känns konstigt liksom att det skulle komma ut en tjej. Men den här gången får det bli en överraskning :)

Har ni något på känn?

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-30 18:15:43 följande:

Med dottern mådde jag prima.. nu har jag alla problem möjliga. Det är garanterat en pojke haha. Jag har trott sedan start att det är en pojke.. känns konstigt liksom att det skulle komma ut en tjej. Men den här gången får det bli en överraskning :)

Har ni något på känn?

Jag har absolut ingen aning eller feeling för vad det skulle kunna vara :)

Vi tog redan på könet med både sonen och dottern. Just därför tänkte vi låta det vara en hemlighet den här gången.
  • Cvs
    MissJP skrev 2015-01-30 18:15:43 följande:

Har ni något på känn?

Alla vi berättat förutom en tror på pojke, för mig lutar det åt flicka. Har haft en dröm om att jag födde en liten tjej och det kändes så verkligt. :) vi ska kolla vad det blir om möjligheten ges, alldeles för nyfiken för att vänta :)
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-30 18:23:17 följande:

Jag har absolut ingen aning eller feeling för vad det skulle kunna vara :)

Vi tog redan på könet med både sonen och dottern. Just därför tänkte vi låta det vara en hemlighet den här gången.

Det blir så spännande om man inte vet förrän den kommer ut! :)

Jag har hört att det är störst chans att det blir av samma kön som den senaste om det är smsa pappa. Vet inte hur väl det stämmer, men det är ju pappan som avgör vad det blir.
  • MissJP
    Cvs skrev 2015-01-30 18:30:01 följande:

Alla vi berättat förutom en tror på pojke, för mig lutar det åt flicka. Har haft en dröm om att jag födde en liten tjej och det kändes så verkligt. :) vi ska kolla vad det blir om möjligheten ges, alldeles för nyfiken för att vänta :)

Varför tror de på en pojke? :)

Haha ja.. det är lång tid att vänta. Med dottern var det ingen tvekan att jag ville veta.. mest för att jag ville ha en flicka så himla gärna. Den här gången kvittar det! Men det känns fel att ens tänka flicknamn.
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-01-30 19:19:14 följande:
    Det blir så spännande om man inte vet förrän den kommer ut! :)

Jag har hört att det är störst chans att det blir av samma kön som den senaste om det är smsa pappa. Vet inte hur väl det stämmer, men det är ju pappan som avgör vad det blir.
    Intressant...så blev det för mina föräldrar. Pojke, flicka, flicka.

Min man hävdade bestämt att han har "gjort" en till tjej den här gången. När jag frågade varför han trodde det så ryckte han på axlarna och sa: "Äh, tjejer är enklare att ha att göra med så jag tror nog jag undermedvetet valde att skicka ut tjej-simmare."

Han har nog inte tänkt en enda sekund på de kommande tonåren med barnen...där skulle jag nog snarare säga att killarna är "enklare" :P
Svar på tråden Bf Augusti 2015