• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Micka!

Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar

Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt så glad!!!!

• MissJP
    Sanandra skrev 2015-02-01 16:19:51 följande:

Enligt gravidkalender appen är trimester 2 från 14+0.:)

Men hur många veckor ska man gå då om man ska ha 14×3 innan ungen kommer?? Då räknar de ju med att ungen blir överburen.. galenskap :D
  • Minxy
    Micka! skrev 2015-02-01 16:21:49 följande:

Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! smile1.gif Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar smile1.gif

Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt smile1.gif så glad!!!!

Åh vad härligt att känna bebben! Jag känner efter varje dag, men har inte känt något som jag med säkerhet kan säga är bebisen än. Längtar! :)

Däremot kan jag också känna livmodern, speciellt vid sex då den knyter ihop sig till en hård boll.
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-01 16:50:42 följande:

Men hur många veckor ska man gå då om man ska ha 14×3 innan ungen kommer?? Då räknar de ju med att ungen blir överburen.. galenskap :D

Nä, och 1177 vårdguiden säger från 12+0, likaså boken jag fick hos bm vid inskrivning och dem tror jag mer på
  • charlotta1985
    malintherese01 skrev 2015-02-01 14:12:42 följande:

Hej!  Jag är beräknad den 4 Augusti... Har de börjat synas på er än? :) 

Jag är nu i vecka 14+5, och tycker att magen är snäppet större, men vet inte om jag inbilar mig :)

13+2 och min mage är större. Har förvisso gått upp ngr kilo så inte bara bebis förmodligen :).
  • MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-02-01 17:01:56 följande:

Nä, och 1177 vårdguiden säger från 12+0, likaså boken jag fick hos bm vid inskrivning och dem tror jag mer på

Ja jag tänker lita på samma :)
  • malintherese01
    Sommar15 skrev 2015-02-01 15:19:35 följande:

Jag är 11+4 idag, 3e graviditeten men första barnet och jag har en liten kula längst ner som inte försvinner, även om den värsta svullnaden har lagt sig nu. Har tydligen moderkakan i framvägg vilket kan ge större mage men tror snarare på att allt redan är uttänjt även om jag bara gått till v13 som längst tidigare, och lite svullet kvar också kanske.

Då håller jag tummarna för att magen får fortsätta växa denna gång! 
    Vi har också haft 2 missfall på raken nu innan denna graviditet, så oron har inte riktigt lagt sig än. 
  • malintherese01
    Micka! skrev 2015-02-01 16:21:49 följande:

Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar

Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt så glad!!!!

Åh har du redan kunnat känna, så pass tidigt?? Oj vad jag längtar efter att de ska börja kännas! :)
  • Sommar15
    malintherese01 skrev 2015-02-01 19:43:04 följande:

Då håller jag tummarna för att magen får fortsätta växa denna gång! 

Vi har också haft 2 missfall på raken nu innan denna graviditet, så oron har inte riktigt lagt sig än. 

Tack! Håller tummarna för oss båda! Men har sett bebisen senast i fredags på ul, då allt såg bra ut, så jag börjar kunna slappna av lite grann och tro att detta kommer gå vägen!
Svar på tråden Bf Augusti 2015