• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Cvs
    stjärnasomärdin skrev 2015-04-04 11:55:33 följande:

Hur tänker ni med storlekar när vi handlar till era små? Har handlat några få plagg hittills, ungefär lika fördelat mellan 50 och 56. Så himla svårt att veta hur man skall handla och hur mycket av varje eftersom man inte vet hur stor bebis kommer bli :)

Jag har köpt några bodys och byxor i strl 50. typ 2 av varje hittills. Och lite mer strl 56. Jag tror inte jag kommer satsa så mycket på strl 50 eftersom de små liven växer så fort :)
  • Zora

Svårt med storlekar.. Vi hade till första barnet köpt mest i 56 och lite i 50. Trots att vi tyckte att vi garderat oss så blev det fel, för dottern föddes tillväxthämmad och drog storlek 44.. Så för oss räckte kläderna läääänge.

Den här gången har vi kläder i alla storlekar redan så förhoppningsvis ska nåt passa ???? Men jag skulle nog ändå rekommendera mer i strl 56 än strl 50. Som sagt så brukar dom ju normalt sett växa ganska fort i början.

• Kattflickan

Tänk också på att det är sommar när barnet kommer, kan vara bra att ha nåt tunt i de minsta storlekarna.

Min dotter växte snabbt ur strl 50.

• evelinac

Tänkte hoppa in här :)

Jag är en tjej på 20 år som bor tillsammans med min pojkvän och våran hund.

Torsdagen den 26 mars 2015 förändrades våra liv totalt.. Jag hade besökt en läkare i tron om att jag hade fått en cysta på äggstocken, men det visade sig att jag var gravid. Jag kunde inte riktigt tro på det och jag frågade till och med om han verkligen hade sett rätt. Det hade han. Den 1 april var jag och min pojkvän till kvinnomottagningen för att kolla hur långt gången jag var. Vi båda trodde det var väldigt tidigt då jag inte har känt något och jag hade haft min mens i slutet av februari. Min pojkvän har inte heller märkt att något är annorlunda med mig. Men vi fick reda på att det hade gått så långt som 20 veckor! Halva graviditeten har gått och jag har inte märkt någonting! Både jag och min pojkvän blev rädda och oroliga. Men när vi fick se vår lilla hoppsan som rörde på sig där inne så blev jag helt varm i hjärtat och min pojkvän satt och log.

Vi är fortfarande rädda och oroliga för hur framtiden kommer bli, men även glada för det lilla livet som växer i magen. Nu har vi ca 20 veckor på oss att förbereda oss, men det kommer vi att klara! :D

Någon som varit med om något liknande?

• Minxy
    evelinac skrev 2015-04-04 20:16:00 följande:

Torsdagen den 26 mars 2015 förändrades våra liv totalt.. Jag hade besökt en läkare i tron om att jag hade fått en cysta på äggstocken, men det visade sig att jag var gravid. Jag kunde inte riktigt tro på det och jag frågade till och med om han verkligen hade sett rätt. Det hade han. Den 1 april var jag och min pojkvän till kvinnomottagningen för att kolla hur långt gången jag var. Vi båda trodde det var väldigt tidigt då jag inte har känt något och jag hade haft min mens i slutet av februari. Min pojkvän har inte heller märkt att något är annorlunda med mig. Men vi fick reda på att det hade gått så långt som 20 veckor! Halva graviditeten har gått och jag har inte märkt någonting! Både jag och min pojkvän blev rädda och oroliga. Men när vi fick se vår lilla hoppsan som rörde på sig där inne så blev jag helt varm i hjärtat och min pojkvän satt och log.

Vi är fortfarande rädda och oroliga för hur framtiden kommer bli, men även glada för det lilla livet som växer i magen. Nu har vi ca 20 veckor på oss att förbereda oss, men det kommer vi att klara! :D

Oj! Vilken chock för er, men grattis
  • Minxy

Ah, härliga hormoner!

Vår son (7 år) har alltid varit svår att lägga. Han blir hyperaktiv vid sänggåendet och börjar fundera på de mest bisarra saker och kan omöjligen slappna av i varken kropp eller knopp. Babblar, suckar, stönar, det spritter i benen och händerna kan inte vara stilla. Efter 7 år tycker man att vi borde vara vana, men för att vara ärlig så blir jag bara mer frustrerad. Just nu kan det mycket väl ha med hormonerna att göra..

Ikväll gick jag med på att båda barnen skulle få somna bredvid mig i soffan eftersom det var lördag (dom brukar få göra det på lördagar), mycket också därför att jag ville se ett engelskt kostymdrama. Dottern somnar på 3 sekunder som vanligt. Sonen snurrar runt, suckar, kollar på tv:n i smyg och till slut inser jag att jag måste stänga av tv:n. Redan här känner jag att jag blir lite irriterad, jag hade verkligen sett fram emot den här filmen.

Därefter lyckas sonen pricka in en spark rakt på min brutna stortå vilket inte gör mig på bättre humör. Fy satan vad ont det gjorde!

När han till slut, efter DN dryg timme, äntligen somnat ska jag slå på tv:n igen...och upptäcker att boxen hängt sig. Jag känner hur jag börjar koka. Maken har hela den här tiden suttit vid datorn och kollat på serier. Jag ber maken komma hit med hårddisken med filmer (jag är den första att erkänna att jag lär grinig) varpå han surnar till och frågar varför jag varit så förbannat grinig hela dagen. Och där brister det. Krokodiltårar och jag som mellan snyftningarna hackande berättar att jag haft en till helvetisk nattning med domen och att HAN (maken) minsann aldrig lägger barnen (vilket han inte gör, det har helt enkelt hamnat på mitt bord).

Han försöker trösta lite, lommar bort och hämtar hårddisken och nu ligger jag här och tycker synd om mig själv. Ont i tån har jag också

• Minxy

Ser nu att min telefon ändrat massa ord (tack autocorrect), men det kanske går att tyda ändå

• Speck

Minxy: fy vilken kväll. Varför inte få maken att natta barnen, framförallt en kväll du vill se en film? Jag låter och sur och gnällig ibland mot min man även om det inte är hans fel men med alla hormoner är jag verkligen sjukt lättstött och lättstörd (ljud, dofter etc).

Men nu med ett till barn på väg är det nog dags att involvera maken i nattningen så du slipper dra hela lasset själv. Ibland blir det att vi hamnar i perioder då bara jag duger för sonen men med lite jobb går det tillbaka..

• Plutten120301
    stjärnasomärdin skrev 2015-04-04 11:55:33 följande:

Hur tänker ni med storlekar när vi handlar till era små? Har handlat några få plagg hittills, ungefär lika fördelat mellan 50 och 56. Så himla svårt att veta hur man skall handla och hur mycket av varje eftersom man inte vet hur stor bebis kommer bli :)

Min dotter kom BF-1 och vägde 4 kg så stl 50 hade hon tre dagar på bb sen blev det 56. Säger som flera andra, inte för mycket i 50, sen gör det ju inte så mycket i början om kläderna är lite stora heller.

Jag känner däremot att jag måste komplettera med lite tunnare kläder inför denna bebis eftersom dottern kom i februari har jag inget kortärmat. Tror att kortärmade bodysuits/pyamas kan bli användbart. Även kortärmade bodys då man ju enkelt kompletterar med en kofta om temperaturen varierar under dagen.
  • Plutten120301
    evelinac skrev 2015-04-04 20:16:00 följande:

Grattis!!
Svar på tråden Bf Augusti 2015