• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • jenwal

Känner fortfarande väldigt lite rörelser, någon fler? Jag har moderkakan i framvägg så förstår att rörelserna dämpas men man vill ju så gärna få känna varje dag.

Jag var tvungen att lyssna med mitt Angelsound idag för att lugna mig själv. Konstigt att ett sånt stort foster som det ändå är i v.20 och ändå känner jag nästan inget.

• Maglizz
    jenwal skrev 2015-04-05 20:25:40 följande:

Känner fortfarande väldigt lite rörelser, någon fler? Jag har moderkakan i framvägg så förstår att rörelserna dämpas men man vill ju så gärna få känna varje dag.

Jag var tvungen att lyssna med mitt Angelsound idag för att lugna mig själv. Konstigt att ett sånt stort foster som det ändå är i v.20 och ändå känner jag nästan inget.

Har också min i framvägg, känt Max 5 gånger. Känner typ INGENTING :)
  • charlotta1985

Moderkakan i framvägg här också. I förra veckoslutet, strax innan v22, kände jag en del på kvällarna lör-mån. Sen var det ganska lugnt fram till i torsdags, sedan dess har jag känt MYCKET mer, varje dag och nästan varje gång jag ligger ner buffas det runt. V.23 imorgon. Innan ovan så hade jag bara känt liiite vid en handfull tillfällen. Kände knappt heller något i v20 men nu har det alltså kommit igång :)
  • Mamma till 5 underbara barn

Jag har moderkakan i bakvägg och känner inget än kanske har jag känt bebisen men väldigt osäker.
  • jenwal

Vad lugnande att höra att höra att fler känner inga/lite rörelser. Det är ju bara så konstigt då man har 2 dm foster i magen utan att känna nåt :) Jag hoppas att jag snart känner tydliga rörelser.

• MuffinCake

Jag är i v.23+2 och upplever också att det hänt otroligt mycket vad gäller att känna rörelser den senaste tiden. Visst har jag känt av bebisen länge, säkert sen v.16-17 iaf - men nu är det tydliga sparkar och jag kan även känna hur han tex gör kullerbyttor eller vänder sig :) Även min sambo och barnen kan numera känna utanpå magen :)

De växer ju så fort, så avvakta ett par veckor till så skulle jag tro att även ni känner mycket, mycket mer!

• Plutten120301

Jag har också moderkakan fram, dock ganska långt ner, jag kände bara någon gång i veckan i v20 men den senaste veckan har jag helt plötsligt känt varje dag flera gånger (21+1 idag) så det kommer säkert när som
  • Plutten120301
    Speck skrev 2015-04-05 20:17:20 följande:

Här har boa instinkten kickat in, igår köpte jag elfa system till två garderober och organiserade dom och idag har jag varit ut i förrådet hela dagen och sorterat, slängt och fixat. Vi slängde en garderob som jag va så less på för några veckor sedan för att göra ui ordning rummet som bebbe ska få i framtiden. Nu ska vi flytta hyllan/skötbordet från äldsta sonens rum till nyfisens rum och ersätta den med nåt annat till hans grejer. :)

Nån mer som boar?

Jag har också börjat få boa instinkter. Börjat rensa överallt och göra plats i det som skall bli bebis rum samt börjat göra listor på inköp mm.
  • Cvs
    Plutten120301 skrev 2015-04-05 21:49:16 följande:

Jag har också moderkakan fram, dock ganska långt ner, jag kände bara någon gång i veckan i v20 men den senaste veckan har jag helt plötsligt känt varje dag flera gånger (21+1 idag) så det kommer säkert när som

Jag har också börjat känna flera gånger om dagen :) , har också moderkaka i framvägg.

Är i v.23
  • Liafiaa

Jag har tydligen moderkakan i framvägg men det verkar inte dämpa något då jag känner bebisen tydligt i magen och även ibland utanpå.

Jag frågade barnmorskan om det där att jag ändå känner fast "man" inte ska göra det så tidigt och vänta första barnet.

Det är individuellt och beroende på hur mycket mage man har innan tex.

Jag har känt bebisen sen v16-17 och nu i v20 så känner jag tydligare.

Jag skriver inte detta för att oroa er men jag menar att vi alla är olika. Alla bebisar är olika.

På mitt ultraljud så såg vi hur bebisen låg med benen in mot min rygg. Därför kände jag tydligt men inte min sambo som försökte känna.

Svar på tråden Bf Augusti 2015