• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-03-30 20:02:27 följande:
    Vi är gifta så pappa blir han på papperet automatiskt. Tack snälla för förtydligande, det är ju en djungel det där tycker jag, och då jobbar jag ändå som projektledare och är van vid administration :)
    Nemas problemas, jag jobbade på FK med just Föräldrapenning i 4 år ;)

Slutade där i höstas och tog ett annat jobb
  • Cvs

nån som vet hur det blir med föräldrapenningen när man studerar? 
    Jag har pluggat sen 2011, tog tjänstledigt från min heltidstjänst började plugga och sedan sa jag upp mig och började jobba deltid på ett annat jobb parallellt med studier. om jag förstått rätt så räknas pengen ändå ut på min lön jag hade som heltidsarbetade? :S krångligt de blev

• Inorr02
    Cvs skrev 2015-03-30 20:24:20 följande:

Jag har pluggat sen 2011, tog tjänstledigt från min heltidstjänst började plugga och sedan sa jag upp mig och började jobba deltid på ett annat jobb parallellt med studier. om jag förstått rätt så räknas pengen ändå ut på min lön jag hade som heltidsarbetade? :S krångligt de blev

har du gått från jobb till plugga helatiden så är ditt gamla sgi som gäller
  • Minxy
    Cvs skrev 2015-03-30 20:24:20 följande:

Jag vågar inte uttala mig eftersom det bara var backoffice som fastställde SGI för studerande, vill inte säga nåt tokigt som inte stämmer. Men ring FK och fråga, eller fråga på deras facebooksida!
  • Queenxiter
    Minxy skrev 2015-03-30 20:03:41 följande:

Nemas problemas, jag jobbade på FK med just Föräldrapenning i 4 år ;)

Slutade där i höstas och tog ett annat jobb

Jättebra info hittills, men jag måste ändå fråga lite mer då detta är en total jungel för en förstföderska. :)

Vad betyder dom olika förkortningarna s och l-nivå och fp dagar?

Beräknar man på något annat sätt för mig och min sambo som driver nystartat AB och inte haft någon direkt inkomst senaste året?
  • Minxy
    Queenxiter skrev 2015-03-30 21:11:20 följande:
    Jättebra info hittills, men jag måste ändå fråga lite mer då detta är en total jungel för en förstföderska. :)

Vad betyder dom olika förkortningarna s och l-nivå och fp dagar?

Beräknar man på något annat sätt för mig och min sambo som driver nystartat AB och inte haft någon direkt inkomst senaste året?
    S-dagar = sjukpenningnivådagar. Dom baseras på din SGI (sjukpenninggrundande inkomst) och det innebär alltså att dom är olika värd beroende på vad din SGI är beräknad till.

L-dagar = lägstanivådagar. Är alltid 180 kr/dag före skatt, oavsett vad man har för SGI.

När jag skriver fp-dagar så menar jag bara en samling/blandning av s- och l-dagar, helt enkelt dagar man tar ut föräldrapenning, oavsett nivå

När det gäller AB så är det också backoffice som fastställer den SGI:n så jag kan tyvärr inte uttala mig
  • Cvs
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-31 06:41:56 följande:

Nu är det bara timmar kvar till RUL - nedräkningen har börjat :) !!!!

Lycka till! :)
  • Minxy
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-31 06:41:56 följande:

Nu är det bara timmar kvar till RUL - nedräkningen har börjat :) !!!!

Kul! Lycka till, hoppas ni får fina bilder
Svar på tråden Bf Augusti 2015