• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    jenwal skrev 2015-04-07 22:42:55 följande:

Har ni funderat eller bestämt namn än? Vi hade så många fina flicknamn och ett favoritnamn men nu måste vi tänka om då det visade sig vara en pojke. Det är så svårt med fina pojknamn tycker jag! Inget känns 100 % rätt...

Vi vet inte vad det blir men troligen blir det en Elmer om det är en pojke. Om dotter får bestämma blir det en Lilly om det blir en flicka men jag är mer inne på Lo, Ester eller Juni.:)
  • MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-04-07 14:50:51 följande:

Gick in i v.25 idag! Känner bebisen varje dag sen 2-3 veckor. Det är underbart!!

På fredag åker vi till Cypern en vecka. Ska bli underbart att komma bort med familjen!!

Är såklart lite nervös inför flygresa och sånt, men hoppas att allt ska gå bra. Nån som har nå speciella tips?

Gud så skönt med en veckas sol och bad! :)

Vi är lite sugna på att åka till vintern och ta med bebisen :)

Ett tips kan vara att vara lite försiktig med solandet, vissa får fula pigmentfläckar i solen när de är gravida, och det kanske inte är helt kul att ha med sig hem som "minne".
  • Mamma till 5 underbara barn

Skrev för någon dag sen att jag inte har känt sparkar men nu är jag 110 % säker på att jag kände bebisen igår hade handen på magen och då kom de små sparkar kände någon kroppsdel oxå genom magen

• stjärnasomärdin
    jenwal skrev 2015-04-07 22:42:55 följande:

Har ni funderat eller bestämt namn än? Vi hade så många fina flicknamn och ett favoritnamn men nu måste vi tänka om då det visade sig vara en pojke. Det är så svårt med fina pojknamn tycker jag! Inget känns 100 % rätt...

För oss var det likadant fast tvärt om ;) Helt övertygade om pojke, hade många fina pojknamn och ett favorit men har nu fått tänka om då det blir en liten tjej och inga fina namn har vi på lager!
  • doccah

Någon som har erfarenhet av ligamentsmärtor eller foglossning?? Vet inte om de är något av de jag har. Har skitont under magen mest på höger sida långt ner och de gör ont när jag ligger, sitter, står och går... Ja hela tiden. Typ hugger och molar om vartannat :/

• Tribute
    rosali84 skrev 2015-04-08 07:24:58 följande:

4 timmar kvar till RUL :)

Har också RUL om fyra timmar nu :S Har varit så nervös att jag inte kunnat sova sedan 03.00.

Stort lycka till! :)
  • Tribute
    doccah skrev 2015-04-08 07:59:44 följande:

Någon som har erfarenhet av ligamentsmärtor eller foglossning?? Vet inte om de är något av de jag har. Har skitont under magen mest på höger sida långt ner och de gör ont när jag ligger, sitter, står och går... Ja hela tiden. Typ hugger och molar om vartannat :/

Precis så har jag nere till vänster, har haft foglossning sedan typ vecka 12 och har värk i höfter och rygg men det här kom i vecka 18. Ringde min BM som sa att det var just ligamentsmärtor. Han sa att livmodern har en stark tillväxtfas vecka 18-22 då många kände av smärtor från ligamenteb våde då de själva rör sig och då bebisen gör det.
Svar på tråden Bf Augusti 2015