• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Upptäckte idag efter duschen att jag börjat läcka råmjölk

Har inte gjort det med mina tidigare två (vad jag minns) och tycker väl att det är lite irriterande att det ska börja redan nu. Förhoppningsvis var det bara pga den varma duschen. Jag vill helst slippa läckande bröst på jobbet!

• Speck

Zora: tack :)

Minxy: jag har läckt sen två veckor tillbaka (v25), jag har amningsinlägg i bh:n för att va säker trots att det inte är några större mängder jag läcker.

• Minxy
    Speck skrev 2015-05-11 06:23:49 följande:

Zora: tack :)

Minxy: jag har läckt sen två veckor tillbaka (v25), jag har amningsinlägg i bh:n för att va säker trots att det inte är några större mängder jag läcker.

Då är man inte ensam om det iaf

Ja jag kanske också borde skaffa amningsinlägg. Det ser inte snyggt ut med blöta fläckar på tröjan...
  • Kattflickan

Det finns tvättbara amningsinlägg.

• komisska

Jag har så fruktansvärt ont i blygdbenet/fiffin. Alltså så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Både när jag är stilla o rör mig. Hade inatt dessutom sammandragningar o sov knappt nåt... Men detta onda är det foglossning eller? Ska jag va orolig för att det är nåt annat! Känt såhär ca 2 veckor men blir värre o värre! Är i v 29... Ovan förstföderska!

• Minxy
    komisska skrev 2015-05-11 10:40:53 följande:

Jag har så fruktansvärt ont i blygdbenet/fiffin. Alltså så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Både när jag är stilla o rör mig. Hade inatt dessutom sammandragningar o sov knappt nåt... Men detta onda är det foglossning eller? Ska jag va orolig för att det är nåt annat! Känt såhär ca 2 veckor men blir värre o värre! Är i v 29... Ovan förstföderska!

Låter tyvärr som foglossning

Kontakta din BM så hon kan sätta dig i kontakt med en sjukgymnast. Då kan du dels få foglossningen bekräftad + hyra foglossningsbälte och kanske börja med några stärkande övningar.
  • excalibur

Jag har samma ont, strålar även ner i ena ljumsken ibland, tror det är foglossning :/
  • KramKolan

Jag har också haft samma! Sååå ont!!

Mitt blev bättre nu i v.29. Tror min bebis vänt sig neråt och på så vis stabiliserat mitt bäcken något. Har mycket mindre ont!

Men prata med din bm om det blir för jobbigt!
  • Minxy

Haha, förra veckan bestämde vi att leja bort städningen av vårt entréplan 2 ggr/månad.

Idag efter lunch kommer dom och nu har jag städat inför städbolagets ankomst. Man är ju bra knäpp alltså....

Men idag när dom gör sitt första besök ska dom ju faktiskt inte städa, dom ska bara gå igenom städplanen med mig och ge ett prisförslag. Så jag är ju inte helt galen iaf :P

Hoppas alla mår bra, här går vi in i v.26 (25+0) idag

• excalibur

Alltså jag är så jäkla glad! Vi hade efter många om och men bestämt oss för vilken vagn vi ville ha, förälskade mig i det danska märket Trille! Inte så dyra nya jämfört med andra "märkesvagnar" men ändock 5-6000:- lite drygt och den har allt jag var ute efter; stora svängbara framhjul, hårdlift, ganska stor korg under osv. Tittade lite på blocket men då andrahandsvärdet verkade relativt högt (3-4000) övervägde vi att ändå köpa en ny. Men! Så på en köp och sälj-sida på Facebook kom den - en Trille i kanon-skick, 1,5 mil från där vi bor och för 1000:- Både sitt- och liggdelen ser nästan nya ut och likaså chassit. Fan va nöjd jag är! Och fleera tusen extra över att shoppa upp på Ullared :D

Svar på tråden Bf Augusti 2015