• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MuffinCake

Jättefin vagn excalibur! Vilket fynd

Vi hade också bestämmt oss för en ny vagn, men så ringde sambons bror och frågade om vi ville ha deras fina crescent comfort, då de tänkte köpa sulky i stället.

Det tackade vi ju inte nej till till precis

• Minxy

Jäkla skit...

Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.

Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....

Hur är det med alla andra, några krämpor eller glider ni fram på räkmackor? ;)

• excalibur

Jag det kändes nästan som att vinna på lotto! ;) Det brukar ju alltid vara nån annan som hinner knipa såna här fynd först :P

Nä det gjorde ni rätt i Muffincake! :D

Jodå, lite krämpor här med Minxy. Halsbränna, lite foglossning till och från och en ischias från helvetet. Och så min förkylning som ännu inte släppt efter 8 veckor :( Men annars! Annars är det bra! ;) Hoppas foglossningen håller sig till måttlig för din del!

• Minxy
    excalibur skrev 2015-05-13 10:29:39 följande:

Jag det kändes nästan som att vinna på lotto! ;) Det brukar ju alltid vara nån annan som hinner knipa såna här fynd först :P

Nä det gjorde ni rätt i Muffincake! :D

Jodå, lite krämpor här med Minxy. Halsbränna, lite foglossning till och från och en ischias från helvetet. Och så min förkylning som ännu inte släppt efter 8 veckor :( Men annars! Annars är det bra! ;) Hoppas foglossningen håller sig till måttlig för din del!

Men fy vilken seg förkylning! Hoppas den ger sig snart.

Haha, ja vi får hoppas att alla våra krämpor håller sig små och hanterbara. Jag städade större delen av dagen igår, skulle tro att det är därför jag har extra ont idag.
  • AnnaM

Jag har BF 30 augusti och har redan nu så ont i ryggen stundtals att jag vill lägga mig ned och gråta. Någon som har tips på vad jag kan göra? 

• Mamma till 5 underbara barn
    Minxy skrev 2015-05-13 09:22:59 följande:

Jäkla skit...

Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.

Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....

Har också krämpor fogarna börjar djävlas , likaså ryggen och enorm trötthet som inte verkar bli bättre alls men är ju sjätte barnet så är väll väntat .. Skönt ska de bli när liten är ute
  • Mamma till 5 underbara barn

Någon som vet någon bra Syskonvagn som inte kostar 10000kr gärna någon som håller även om man köper begagnat ? Ska passa nyfödd + syskon som kommer vara 21 månader när bebisen kommer .

• MuffinCake
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-05-13 16:54:11 följande:

Någon som vet någon bra Syskonvagn som inte kostar 10000kr gärna någon som håller även om man köper begagnat ? Ska passa nyfödd + syskon som kommer vara 21 månader när bebisen kommer .

Jag hade en beg. babytavel till mina tvillingar när de var små.

Tyckte det var en helt ok budgetvagn

Köper man en ny så ingår liggdelar och man kan vända barnen åt vilket håll man vill (tex bebisen mot sig och syskon framåt).
  • Lilla My82
    Minxy skrev 2015-05-13 09:22:59 följande:

Jäkla skit...

Med första barnet så kände jag inte av några krämpor alls. Iaf vad jag kommer ihåg. Men nu Var tvungen att gå hem från jobbet igår för att jag hade så ont. Som svidande känsla i magen. Känner av lite foglossning men bara när jag jobbar/har jobbat. Hoppas att det inte blir ännu värre för då lör jag måsta bli sjukskriven.

Men bebis verkar må bra iaf. Sparkar och har sig

Har gått upp 6 kilo sedan inskrivningen så nu måste jag börja äta frukt ist för godis men det är ju inte alls lika gott
Svar på tråden Bf Augusti 2015