• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Mamma till 5 underbara barn
    MuffinCake skrev 2015-05-13 17:16:03 följande:
    Jag hade en beg. babytavel till mina tvillingar när de var små.

Tyckte det var en helt ok budgetvagn smile1.gif

Köper man en ny så ingår liggdelar och man kan vända barnen åt vilket håll man vill (tex bebisen mot sig och syskon framåt).
    Okej tack ska kolla
  • Minxy
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-05-13 16:51:01 följande:
    Har också krämpor fogarna börjar djävlas , likaså ryggen och enorm trötthet som inte verkar bli bättre alls men är ju sjätte barnet så är väll väntat smile2.gif .. Skönt ska de bli när liten är ute smile1.gif
    Ja man längtar!
  • Minxy
    Lilla My82 skrev 2015-05-13 17:20:24 följande:
    Med första barnet så kände jag inte av några krämpor alls. Iaf vad jag kommer ihåg. Men nu smile4.gif Var tvungen att gå hem från jobbet igår för att jag hade så ont. Som svidande känsla i magen. Känner av lite foglossning men bara när jag jobbar/har jobbat. Hoppas att det inte blir ännu värre för då lör jag måsta bli sjukskriven. smile4.gif

Men bebis verkar må bra iaf. Sparkar och har sig smile1.gif

Har gått upp 6 kilo sedan inskrivningen så nu måste jag börja äta frukt ist för godis men det är ju inte alls lika gott smile2.gif
    Jobbigt, så ont har iaf inte jag än. Hoppas det inte blir värre för dig!

Haha, jag har också tänkt att jag måste börja tänka lite på vad jag stoppar i mig, men precis som du säger så är ju inte frukt lika gott/lättsamt som godis
  • Mamma till 5 underbara barn
    Minxy skrev 2015-05-13 17:34:28 följande:
    Ja man längtar! smile1.gif
    Ja verkligen känns som det är en evighet kvar
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-05-13 09:22:59 följande:

Jäkla skit...

Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.

Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....

Hur är det med alla andra, några krämpor eller glider ni fram på räkmackor? ;)

Nä, ingen räkmacka (fast blev sugen på att äta en nu?!)... Foglossning om jag rör mig för mycket, ont i övre rygg om jag sitter (räcker med att sitta i 10-15 min innan det börjar värka, spelar heller ingen roll typ av stol el kudde i svanken), ont i fossingarna om jag står. Promenera kortare sträckor och ligga ner på mjukt underlag är det enda som känns bra. Bara vecka 28 och redan så jobbigt :(
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-05-14 13:41:40 följande:
    Nä, ingen räkmacka (fast blev sugen på att äta en nu?!)... Foglossning om jag rör mig för mycket, ont i övre rygg om jag sitter (räcker med att sitta i 10-15 min innan det börjar värka, spelar heller ingen roll typ av stol el kudde i svanken), ont i fossingarna om jag står. Promenera kortare sträckor och ligga ner på mjukt underlag är det enda som känns bra. Bara vecka 28 och redan så jobbigt :(
    Åh, det lät verkligen inte bra
  • TyckOmMig

Igår var jag på nytt TUL är i v 28+3 med tvillingar och vad tacksam och glad jag är över att bägge två ligger bra till viktmässigt båda väger lite mer än 1400 gr!

Inte konstigt att min mage är stor men jag själv försvinner men det är helt ok!

Livmodertappen kollades också vilket ingår och den var också ua!

Bara att hoppas att det fortsätter lika bra fram tills början av juli då vill jag säkert be mina inneboende att välja utflyttning och att resten av sommaren blir lite lättare...

Längtar så redan efter nykomlingarna men samtidigt vet jag att det blir mer än fullt upp-försöker ge mina småflickor och resten av familjen all tid nu!Även vila när tillfälle ges för det är viktigt.

• Timewaster90

Hej! Jag undrar om ni har någon Fb-grupp? Är värdelös på att kolla denna sidan men hade gärna varit med i en mammagrupp :) väntar mitt andra barn 27 augusti.

• Liafiaa
    Timewaster90 skrev 2015-05-14 21:12:26 följande:

Hej! Jag undrar om ni har någon Fb-grupp? Är värdelös på att kolla denna sidan men hade gärna varit med i en mammagrupp :) väntar mitt andra barn 27 augusti.

Ja, det finns det men den är hemlig så du måste bli inbjuden. Skicka din mejl som du har till Facebook till mig här på familjeliv så ska jag lägga till dig :)
  • Timewaster90
    Liafiaa skrev 2015-05-15 09:34:03 följande:

Ja, det finns det men den är hemlig så du måste bli inbjuden. Skicka din mejl som du har till Facebook till mig här på familjeliv så ska jag lägga till dig :)

Jag kan inte gå in på din sida, står att den är privat :/
Svar på tråden Bf Augusti 2015