• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Kattflickan skrev 2015-05-06 13:54:09 följande:

Jag är i vecka 27 och har gått upp ca 10 kg, det är mindre än förra graviditeten vid den här tiden så jag hoppas att jag slipper gå upp 20 kg totalt som jag gjorde då.

Jag har rätt vattniga flytningar, hur vet man om man läcker fostervatten?

Samma här, flytningar till förbannelse! Enligt min BM så ska man självklart kolla upp det om man är orolig, men det är (återigen enligt henne) inte ovanligt att ha såpass vattniga flytningar att det bildar en pöl i trosorna eller rinner längs benet när man ställer sig upp efter att ha legat ner....
  • Minxy

Nu är andra BM-besöket avklarat

Blodvärde: 118, blodsocker: 4,6, blodtryck: 105/60, SF-mått: 24, fosterljud: 150.

En stor ok-stämpel på magen, nästa besök blir i v.28!

Hon brydde sig förresten inte ens om att kolla vikten! "Det syns att du inte gått upp för mycket" var hennes enda kommentar.

• Zora
    Minxy skrev 2015-05-06 14:52:43 följande:

Nu är andra BM-besöket avklarat smile1.gif

Blodvärde: 118, blodsocker: 4,6, blodtryck: 105/60, SF-mått: 24, fosterljud: 150.

En stor ok-stämpel på magen, nästa besök blir i v.28!

Hon brydde sig förresten inte ens om att kolla vikten! "Det syns att du inte gått upp för mycket" var hennes enda kommentar.

Härligt att allt såg bra ut
  • Kattflickan

I vilken vecka är du nu? Min mage mätte 23 cm i v 24+6. Hamnade precis under medelkurvan och trots att magen ser gigantisk ut.

Så illa är inte flytningarna att det bildas pölar eller rinner utefter benet, så det är nog lugnt. Minns att samma oro fanns förra graviditeten.

• Minxy
    Kattflickan skrev 2015-05-06 15:33:34 följande:

I vilken vecka är du nu? Min mage mätte 23 cm i v 24+6. Hamnade precis under medelkurvan och trots att magen ser gigantisk ut.

Så illa är inte flytningarna att det bildas pölar eller rinner utefter benet, så det är nog lugnt. Minns att samma oro fanns förra graviditeten.

Vecka 25 (24+1) - jag tycker också magen känns gigantisk! Kändes bra att jag låg på medelkurvan
  • stjärnasomärdin
    Minxy skrev 2015-05-06 15:38:34 följande:
    Vecka 25 (24+1) - jag tycker också magen känns gigantisk! Kändes bra att jag låg på medelkurvan smile1.gif
    Jag har känt mig lite orolig för att min mage skall mäta för lite och utifrån att era magar som ni ansett gigantiska inte varit det känner jag ännu mer att min kommer vara för pluttig ;) Har förvisso en vecka på mig att växa på mig!
  • Minxy
    stjärnasomärdin skrev 2015-05-06 17:11:49 följande:
    Jag har känt mig lite orolig för att min mage skall mäta för lite och utifrån att era magar som ni ansett gigantiska inte varit det känner jag ännu mer att min kommer vara för pluttig ;) Har förvisso en vecka på mig att växa på mig!
    Du får göda den med chips, det har jag gjort.... :/
  • stjärnasomärdin
    Minxy skrev 2015-05-06 17:50:11 följande:
    Du får göda den med chips, det har jag gjort.... :/
    Såg din mage i bildtråden. Den såg superfin ut, inte alls som bilden jag fick i mitt huvud när du sa gigantisk :)
  • MammaLinn

Hej alla! Tänkte hoppa in här jag också :) Väntar andra barnet och är i vecka 24 nu!

Bf 28/8. Blir en pojke denna gång, har en dotter som fyller 2 om några veckor! :)

Bor i Umeå, nån annan som gör det?

Är det nån av er som bloggar om era graviditeter? Vore kul att följa! Har själv en gravidblogg som jag kan länka till om nån vill men jag är lite dålig att uppdatera :)

• Minxy
    stjärnasomärdin skrev 2015-05-06 20:19:24 följande:
    Såg din mage i bildtråden. Den såg superfin ut, inte alls som bilden jag fick i mitt huvud när du sa gigantisk :)
    Haha, tack....den känns bra stor iaf
Svar på tråden Bf Augusti 2015