• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Zora skrev 2015-05-05 21:53:25 följande:
    Nä jag har förstått att magen kan bli lite knäpp... Jag skulle börja med en tablett varannan dag och sedan ta en varje dag om magen klarar av det. Var väldigt hård i magen tidigare i graviditeten så ser inte fram mot att bli det igen...
    Nä blä

Vilka tabletter ska du ta? Förra graviditeten tog jag Hemofer (som ska vara väldigt skonsamma), men av dom blev jag stenhård. Den här gången äter jag Duroferon och det funkar faktiskt bättre än Hemofer.
  • TyckOmMig

LillaMy-jag väntar ju tvillingar och visst finner man bägges hjärtaktivitet hos barnmorskan!

Mina bägge har dels olika karaktär ena alltid lite livligare än den andre men så har jag även moderkakan i framväggen hos den ena och i bakväggen hos den andre...

• Zora
    Minxy skrev 2015-05-05 21:57:44 följande:
    Nä blä smile4.gif

Vilka tabletter ska du ta? Förra graviditeten tog jag Hemofer (som ska vara väldigt skonsamma), men av dom blev jag stenhård. Den här gången äter jag Duroferon och det funkar faktiskt bättre än Hemofer.
    Jag ska äta Niferex. Vet inte hur skonsamma dom är, men BM sa att man kunde bli väldigt hård..
  • excalibur

Jag har gått upp 12kg, är i v25+6 idag, sååå det blir väl i likhet med de andra 2 där jag gick upp 32 respektive 35kg.

• Speck

Jag har gått upp ca 10 kg, v 26 (25+6) och lär säkert landa på runt +20-25 som förra grav. Bryr mig inte så mycket om det, jag vet att jag kan gå ner det igen och läste någonstans att smalare personer går upp mer för att bygga reserver inför den krävande första tiden efter förlossningen.

• stjärnasomärdin

Jag har ett BMI på 19 innan graviditeten. Vecka 25 i morgon och +5,5 kilo. Allt mitt har kommit de senaste veckorna.

Hur ofta känner/kände ni av era små där jag befinner mig ni? Har känt henne varje dag de senaste två veckorna men tycker att det varit lite dåligt de senaste två dagarna och man blir ju lite orolig. Google är ju inte så hjälpfullt direkt eftersom det både står att det är heeeelt normalt och oroväckande ;) Har moderkakan centrerad i framvägg också skall tilläggas!

• charlotta1985

Vecka 27 och +15 redan. Men alla "berömmer" att jag endast fått rund mage o smal i övrigt så fokuserar inte så mkt på vågen...

• Mamma till 5 underbara barn
    stjärnasomärdin skrev 2015-05-06 10:27:20 följande:

Jag har ett BMI på 19 innan graviditeten. Vecka 25 i morgon och +5,5 kilo. Allt mitt har kommit de senaste veckorna.

Hur ofta känner/kände ni av era små där jag befinner mig ni? Har känt henne varje dag de senaste två veckorna men tycker att det varit lite dåligt de senaste två dagarna och man blir ju lite orolig. Google är ju inte så hjälpfullt direkt eftersom det både står att det är heeeelt normalt och oroväckande ;) Har moderkakan centrerad i framvägg också skall tilläggas!

Känner varje dag fast inte lika mycket varje dag är i vecka 23 +3 , läste någonstans att man ska känna Bebisen varje dag från 26 .+0 om jag minns rätt
  • Leonis

Förra graviditeten låg jag +-0kg.

Denna ligger jag på -7,5kg är i v.28

Lider av svår gravidid illamående. En bra dag får jag behålla frukost (en macka) och en middag (barn portion), fokusera på dricka så jag slipper läggas in.

• Kattflickan

Jag är i vecka 27 och har gått upp ca 10 kg, det är mindre än förra graviditeten vid den här tiden så jag hoppas att jag slipper gå upp 20 kg totalt som jag gjorde då.

Jag har rätt vattniga flytningar, hur vet man om man läcker fostervatten?

Svar på tråden Bf Augusti 2015