• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • Sommar15
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-23 18:16:13 följande:

Hörreni, jag behöver er fantasi!

Nästa vecka skall vi åka till fjällen med vänner och jag kommer vara i vecka 6. Jag känner inte att jag vill berätta om graviditeten och undrar då vilken story man diktar ihop för att inte bli påkommen? Någon med bra fantasi? Vi brukar vara i fjällen med dessa vänner varje år och att bara tacka nej till after ski-öl och vinmys på kvällarna vore direkt avslöjande... ;)

Ett annat alternativ är att smussla lite (alkoholfri öl på after ski som du själv beställer när ingen ser t.ex.) och andra tillfällen säga att du försöker leva lite nyttigare och inte vill dricka alkohol varje kväll. Eller att ni börjar fundera på att skaffa barn och att man helst inte ska dricka så mycket då...(en vit lögn men en del gör ju så)
  • MsM84
    Sara 7 skrev 2014-12-23 11:16:34 följande:

Ni som ska berätta för era föräldrar på julen, tänker ni göra något speciellt eller bara berätta det?

Jag tänkte att jag skulle lägga en liten ask i brevlådan idag där det står att paketet ska öppnas på julaftonsmorgon. I asken tänker jag lägga en napp med en lapp som det står ungefär

"Julklappen är inte färdig, levereras i slutet av augusti 2015. Men det kan vara bra om ni börjar samla på nappar nu mormor och morfar"

Varför jag vill ha med sista meningen är att jag var en "nappoman" när jag var liten, jag skulle ha typ 5 nappar när jag skulle sova... :P

Bör man tillägga något att dom ska hålla det hemligt en stund i paketet?

Vi har berättat igår & idag. Till min pappa hade jag gjort en tavla med texten "motivet beräknas ankomma 5 augusti 2015" för han säger alltid att han bara vill ha en bild när jag frågar vad han vill ha. Berättade för sambons familj + min mamma idag, och då hade vi köpt och slagit in bokstäverna BEBIS där de fick varsin och lista ut det när de öppnade paketen :)
  • Sara 7

Nu har jag surfat på sidor man inte ska titta på när man är gravid, sidor om missfall!

När man googlar så verkar det jättevanligt... Jag är livrädd att jag ska få det nu! Hur tror ni chansen är för det? Är i v. 6 nu och är knappt 25 år. Usch man blir ju lite nervös.

Mår ni andra illa föresten? Jag har inte mått så illa förrän idag när det gick lite för länge mellan måltiderna. När började ni må illa?

• Sserena86
    Sara 7 skrev 2014-12-27 16:57:56 följande:

Nu har jag surfat på sidor man inte ska titta på när man är gravid, sidor om missfall!

När man googlar så verkar det jättevanligt... Jag är livrädd att jag ska få det nu! Hur tror ni chansen är för det? Är i v. 6 nu och är knappt 25 år. Usch man blir ju lite nervös.

Mår ni andra illa föresten? Jag har inte mått så illa förrän idag när det gick lite för länge mellan måltiderna. När började ni må illa?

När jag är orolig så kikar jag på den här sidan: spacefem.com/pregnant/mc.php&d=05&y=14 knappa in när du hade din sista mens så visar den hur stor risk det är att du får missfall idag.. Den är iofs inte vetenskaplig utan man får ta det med en nypa salt. Men den lugnar mig iallafall :)
  • Sara 7

Åh tack :)

När ska ni göra ert första ultraljud? I mitt län erbjuds första ultraljudet inte förrän i v. 18 och det känns väldigt sent tycker jag! Då har ju halva graviditeten gått...

Jag vill nog göra ett ultraljud tidigare på en privat klinik, hur tidigt kan man göra det? Inte ett vul utan när det görs på magen.

• Doppiavu
    Sara 7 skrev 2014-12-28 13:15:37 följande:

Åh tack :)

När ska ni göra ert första ultraljud? I mitt län erbjuds första ultraljudet inte förrän i v. 18 och det känns väldigt sent tycker jag! Då har ju halva graviditeten gått...

Jag vill nog göra ett ultraljud tidigare på en privat klinik, hur tidigt kan man göra det? Inte ett vul utan när det görs på magen.

Jag fick göra ett VUL i vecka 7. Nästa UL är nog vid kubtestet, minns inte vilken vecka. Och sen RUL runt vecka 12.
  • VhS

Hej!
    Hoppas det går bra att jag hoppar in här också, även om jag kommer in lite senare än ni andra. :) Jag plussade igår, då mensen var 1,5 vecka sen. Känns som jag behöver skriva av mig och berätta för någon nu såhär i början när bara jag och min man vet om det! Enligt nån uträknade jag använde mig av är det beräknat att vi ska bli tre den 27:e augusti. 

• Fiffi24
    VhS skrev 2014-12-29 14:48:40 följande:

Hej!

Hoppas det går bra att jag hoppar in här också, även om jag kommer in lite senare än ni andra. :) Jag plussade igår, då mensen var 1,5 vecka sen. Känns som jag behöver skriva av mig och berätta för någon nu såhär i början när bara jag och min man vet om det! Enligt nån uträknade jag använde mig av är det beräknat att vi ska bli tre den 27:e augusti. 

Grattis och välkommen. Skönt att vi delar med varandras idéer tycker jag trots att man inte har kommit så långt får man ändå dela med allt om graviditeten utan att behöva dränka sin partner eller andra i familjen:)
  • Kottex

Nu har jag hittat hit. 28 från Linköping. Är i vecka 7, 6+4, första graviditeten jag vet om. Slutade med p-spruta feb 2012, det tog sin tid. Längtar till januari månad har passerat så man kan känna sig lite lugnare :)

Grattis till alla er andra

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015