• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • HappyAsAHippo
    Mollan88 skrev 2014-12-19 13:13:24 följande:

Men Gud förlåt! Jag såg nu att detta forum var för första barnet! Lämnar väl gruppen och önskar er lycka till smile1.gif

För min del får du gärna stanna :D
  • manu88
    wifetobe skrev 2014-12-19 15:33:28 följande:
    Men så roligt!! Stort grattis till dig med :) Så spännande.

Ja brösten har jag också märkt en skillnad på, men tyckte iof att dom växte till sig lite direkt efter att jag slutade med p-pillerna så vet inte riktigt vad orsaken är hehe. Men gasig och svullen är jag med, nästan så att det skulle vara skönt att dra på sig ett par gravidbyxor redan för att kunna andas ;) När har du tid på MVC?
    Jag kände att jag gjorde rätt när jag köpte större byxor! Så köp dig ett par sköööna byxor :)

Jag ska på inskrivning den 7/1.

Du då?

Bor du i Stockholm?
  • Silverdalan

Hej!

Jag är ganska ny aktiv här inne, har mest hamnat här genom google innan, ni vet när man frenetiskt googlar "första tecken på graviditet" eller "hur tidigt kan man känna" och blabla.

Jag fick ett missfall i somras, och nu, efter 5 månader är jag gravid igen fick jag reda på igår.

Beräknat födelsedatum är 23/8 så jag är väldigt tidig än. Bara hålla tummar och tår att det går vägen denna gång :)

Fasar lite inför första ultraljudet eftersom det var så vi fick veta sist!

• Selis33

Någon mer som inte har så mycket symptom ? Mina har minskat lite de senaste två dagarna.. Är det negativt?

• Sara 7

Hej!

Ansluter mig här. Plussade igår och är i v. 5 (4+1) med första barnet. Har aldrig fått missfall vad jag vet och hoppas att jag inte får det! Beräknad förlossning 27 augusti om det går hela vägen.

När ringer man mvc?

• Sserena86

Hej! Hoppar med mig här också. Är gravid med första barnet, bf 11:e augusti. Är i vecka 7 nu men har typ fortfarande inga symptom.. Har ont i brösten och sover mycket men i övrigt mår jag precis som vanligt! Hade lixom velat vara illamående så att det hade kunnat kännas mer "på riktigt".. Har iallafall ett tidigt ultraljud bokat den 7:e januari så då hoppas jag att vi får se att allt är okej så att jag kan lugna mig lite... Har ett missfall i bagaget så det gör nog att jag är lite extra nojig..

• Sara 7

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

• Sserena86
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Vi ska berätta i morgon när vi kommer hem till familjen för att fira jul. Det känns inte jobbigt att berätta för dem om det skulle bli missfall, snarare tvärtom: de skulle vara ett fantastiskt stöd om vi kommer att gå igenom något så jobbigt igen..
  • TreTriss
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

Håller med ovanstående här.

Vi fick missfall för en månad sen och jag hade berättat för min mamma, pappa och systrar samt några få kompisar.

Sen när missfallet kom kände jag mer att de då vet vad för jobbigt vi går igenom.

Min chef vet om att vi försökt bli gravida genom IVF (nu lyckades vi utan) så när missfallet var pågående hade jag väldigt ont så då fick han veta det, eftersom jag var hemma några dagar.

Jag skulle inte berätta för allt och alla, men för de som står oss nära :)
  • KaffeTös

Jag hänger gärna med här!

Plussade i fredags, vårt första barn och är i v 5 nu (4+0)

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015