• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • KaffeTös
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Vi berättade för våra familjer samma dag vi plussade. Jag hade gärna väntat lite för att kunna berätta öga mot öga (mina föräldrar och syskon bor 55mil härifrån) men jag känner att jag hellre har deras stöd om det inte skulle gå vägen. Då vill jag att dem ska förstå varför man inte mår så bra kanske osv.

Känner väl dock samtidigt att om jag skulle få mf skulle det blir sjukt jobbigt att ringa alla och berätta :( har dock inte gått ut med graviditeten till någon annan än nära familj.
  • Sara 7

Jag funderar på att berätta för familjen till jul även om det är lite tidigt :)

• stjärnasomärdin

Vill gärna vara med här om det är ok? Känns skönt med en tråd med inte så många där det redan skrivits hundratals sidor.

BF 28/8, första barnet med en kemisk graviditet och ett MF i månad fyra i bagaget.

Vad tror ni om att skriva ihop en liten lista att lägga i trådstarten med datum för BF? (De flesta borde som plussat i augusti borde vara anslutna nu) :)

• MsM84

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Vi ska berätta imorgon och på tisdag för våra familjer, för vi vill att de ska veta även om något skulle hända och vi ska umgås genom hela julen och de skulle undra varför jag inte dricker ändå.. Inte berättat tidigare för vi har inte träffat alla och vill berätta ungefär samtidigt. Förberett presenter med hur de ska få veta idag
  • stjärnasomärdin

Jag ångrar jättemycket att vi var hemlighetsfulla i vår förra graviditet. Jag tror att sorgen hade varit lättare att hantera om någon hade vetat. Eftersom ingen visste att jag var gravid kunde jag av någon anledning inte förmå mig att berätta att vi förlorat bebis efter att det väl hade hänt. Ni som är osäkra på när ni skall berätta, fundera på om ni tvekar för att ni inte VILL berätta eller för att man, enligt andra/samhället ser på det, inte bör!
  • TreTriss

Istället för BF-lista, ni är inte intresserade av en Facebookgrupp? :) Mycket enklare att skriva där, samt att man gör den hemlig, så bara de som är med i gruppen kan se inläggen samt medlemmarna!

• KaffeTös
    TreTriss skrev 2014-12-21 15:17:25 följande:

Istället för BF-lista, ni är inte intresserade av en Facebookgrupp? :) Mycket enklare att skriva där, samt att man gör den hemlig, så bara de som är med i gruppen kan se inläggen samt medlemmarna!

Jaaaa det kan vi göra :)
  • Sserena86

Det finns en facebookgrupp för augustimammor! Vi är jättemånga som hänger där.. I tråden bf augusti finns instruktioner om hur man går med :)

• TreTriss
    Sserena86 skrev 2014-12-21 15:28:54 följande:

Det finns en facebookgrupp för augustimammor! Vi är jättemånga som hänger där.. I tråden bf augusti finns instruktioner om hur man går med :)

Ja jag är med där ;) men tänkte om de flesta som hänger här gör det för att det är en första barnet-tråd? :)
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015