• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • Mollan88

Hej på er!

Är gravid i v.8 beräknad 5e augusti och det blir vårt andra barn! Vår dotter som vi har kommer att bli 2 år då bebisen kommer! :)

Läget just nu: sjukskriven till årsskiftet pga graviditets illamående/kräk/förlorat vikt m.m. Jag tänker inte hymla och krypa på mina bara knän denna gång. Jag har fått mer skinn på näsan och jag pallar inte att jobba då jag mår så dåligt så jag krävde en sjukskrivning! Känns mycket bra att få va hemma och hoppas att denna tid snart är förbi!

Peppar er att göra detsamma! En månad (förhoppningsvis) med lite mindre pengar är inte hela världen.

Annars blir jag hemskt påverkad av hormoner na = tvär arg, deppig, ledsen m.m

Jag hoppas att denna graviditet blir toppen! Sist var det halva illamående och halva foglossningar/ischias! Men det var värt allt

• Mollan88
    charlotta1985 skrev 2014-12-19 12:40:12 följande:
    Hoppar in också! Väntar mitt första, BF 7/8 ! Gick in i vecka 8 idag, mår så illa dygnet runt och har dessutom magkatarr på det. Ska på inskrivning 30/12, så ska fråga BM då om Lergigan eller dylikt. Eller tycker ni man ska ringa innan?
    Ring till bm och förklara hur du mår. Jag gjorde det i onsdags och fick läkartid direkt. Nu äter jag lergigan (som tyvärr inte hjälper så mkt ännu) och är sjukskriven ett tag. Överdriv om du måste!
  • charlotta1985
    Mollan88 skrev 2014-12-19 13:01:22 följande:
    Ring till bm och förklara hur du mår. Jag gjorde det i onsdags och fick läkartid direkt. Nu äter jag lergigan (som tyvärr inte hjälper så mkt ännu) och är sjukskriven ett tag. Överdriv om du måste!
    Går på julledighet snart och 2 veckor framöver, så tack och lov slipper jag jobba fr om om ett par timmar iaf. Inbillar mig att det kommer hjälpa att få vila när jag känner för det och ha bättre tillgång på bra mellanmål. Om det inte hjälper kommer jag absolut ringa bums. Tack!
  • HappyAsAHippo
    charlotta1985 skrev 2014-12-19 12:40:12 följande:
    Hoppar in också! Väntar mitt första, BF 7/8 ! Gick in i vecka 8 idag, mår så illa dygnet runt och har dessutom magkatarr på det. Ska på inskrivning 30/12, så ska fråga BM då om Lergigan eller dylikt. Eller tycker ni man ska ringa innan?
    Usch för illamående! Jag ringde direkt till vårdcentralen och fick det utskrivet över telefon.
  • Fiffi24

Hej allihopa och grattis till er alla!
    Tänkte hoppa in här och hoppas att det är okej för er.
    Jag plussade i måndags och idag är jag i V.5 ( 4+3)
    enligt graviditets app. beräknad förlossning blir då 24 aug.
    vi försökte bli gravida i ca 7 månader men hade ett missfall 
    för 4 månader sen som va i V6. så klart är jag väldigt oroligt 
    men försöker glädjas av detta goda nyheter med. :)

• HappyAsAHippo
    Mollan88 skrev 2014-12-19 12:56:59 följande:

Hej på er!

Är gravid i v.8 beräknad 5e augusti och det blir vårt andra barn! Vår dotter som vi har kommer att bli 2 år då bebisen kommer! :)

Läget just nu: sjukskriven till årsskiftet pga graviditets illamående/kräk/förlorat vikt m.m. Jag tänker inte hymla och krypa på mina bara knän denna gång. Jag har fått mer skinn på näsan och jag pallar inte att jobba då jag mår så dåligt så jag krävde en sjukskrivning! Känns mycket bra att få va hemma och hoppas att denna tid snart är förbi!

Peppar er att göra detsamma! En månad (förhoppningsvis) med lite mindre pengar är inte hela världen.

Annars blir jag hemskt påverkad av hormoner na = tvär arg, deppig, ledsen m.m

Jag hoppas att denna graviditet blir toppen! Sist var det halva illamående och halva foglossningar/ischias! Men det var värt allt smile1.gif

Önskar att jag vore lite tuffare jag med. Ska åka till jobbet strax och även då Lergiganet hjälper så är jag långt ifrån bra. Såg i morse att jag också gått ner i vikt :/
  • Mollan88

Men Gud förlåt! Jag såg nu att detta forum var för första barnet! Lämnar väl gruppen och önskar er lycka till

• wifetobe
    manu88 skrev 2014-12-18 22:06:29 följande:
    Hej! Grattis!

Vi är exakt samma datum :)

Jag har också vaknat två nätter av att det gör ont. Och har även haft lite mellanblödningar (mycket sparsamt). Mår inte illa, har dock hänt nån gång. Men är faktiskt tröttare än vanligt och mina bröst har blivit stora och värker också. Sen har jag föera gånger nämnt min svullnad. Är så sjukt svullen!!
    Men så roligt!! Stort grattis till dig med :) Så spännande.

Ja brösten har jag också märkt en skillnad på, men tyckte iof att dom växte till sig lite direkt efter att jag slutade med p-pillerna så vet inte riktigt vad orsaken är hehe. Men gasig och svullen är jag med, nästan så att det skulle vara skönt att dra på sig ett par gravidbyxor redan för att kunna andas ;) När har du tid på MVC?
  • TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-19 11:58:12 följande:
    De vet inte vad de önskar för något ;) Men nu blir han förhoppningsvis nöjd med lite uteliv och shopping andra semesterveckan. Sen har vi tänkt att åka på en del utflykter också, men får se hur jag kommer att må. Någon skumpig djungeldjur i jeep och slänga sig ut i en zip-line över träden blir det då inte ;)
    Haha du kan alltid skylla på graviditeten om det är något du inte vill göra ;)
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-19 15:35:39 följande:
    Haha du kan alltid skylla på graviditeten om det är något du inte vill göra ;)
    Perfekt, finns en risk att jag kommer använda mig av det framöver gällande både det ena och det andra ;)
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015