• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • Fwoida

Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(

• manu88
    Fwoida skrev 2014-12-15 11:19:20 följande:

Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(

Symptom kan komma o gå, vissa dagar har jag väldigt ont i brösten och andra knappt något. Så avvakta :)
  • HappyAsAHippo

Det är säkert ingen fara! Kroppen gör förmodligen lite som den själv vill.
  • Misakio

Jag har det också så. Verkar vara normalt :) Mina bröstvårtor ser helt sjuka ut, "biffiga" är det närmaste jag kan beskriva det som. Gör inte alltid ont utan det kommer och går. 

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller. Vi har hemlighållit ivf för alla därför känns det lite extra motigt att fortsätta ljuga. Hur ska ni göra ?
  • HappyAsAHippo
    Misakio skrev 2014-12-15 12:31:15 följande:
    Jag har det också så. Verkar vara normalt :) Mina bröstvårtor ser helt sjuka ut, "biffiga" är det närmaste jag kan beskriva det som. Gör inte alltid ont utan det kommer och går. 

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller. Vi har hemlighållit ivf för alla därför känns det lite extra motigt att fortsätta ljuga. Hur ska ni göra ?
    Haha, biffiga bröstvårtor! Mina har också vuxit till sig! Tycker även att hela brösten har blivit rundare till formen jämfört med innan.

Vi ska inte berätta för familjen förrän efter vecka 12. Men de vet förmodligen redan om mitt tillstånd. Hade hellre berättat själv innan de listar ut men sambon vill inte. Svårt när ni har alkohol inblandat, blir ju väldigt tydligt då, om du inte ska köra?
  • ninaballerinaa

Vi ska berätta för mina föräldrar på julafton :)

Har köpt tröjor och skrivit egna texter på :) som typ "jag ska bli mormor"

På paketet innan har jag skrivit ett litet julrim, så får se om dom fattar innan dom öppnar paketen hehe :)

• Sommar15

Hej,

Kanske inte riktigt passar in i denna tråden då detta är min tredje graviditet, dock har de två första slutat i missfall/missed abortion så det är fortfarande mitt första barn jag väntar och hoppas på.

Går in i vecka sex imorgon (5+0) och hoppas så på att detta är tredje gången gillt!

• Smartsak85

Jag hänger på här om det går bra? Har BF omkring 16 augusti, första barnet men hade ett MA i augusti i år. Är 29 år från Västra götaland. Hoppas att denna graviditet går bättre.

• Sommar15
    Smartsak85 skrev 2014-12-15 18:59:30 följande:

Jag hänger på här om det går bra? Har BF omkring 16 augusti, första barnet men hade ett MA i augusti i år. Är 29 år från Västra götaland. Hoppas att denna graviditet går bättre.

Då är vi i samma sits, fick också ma i augusti i v13. Hade ett mf i oktober också i v5 och har nu bf 18/8, är 28 år :) håller tummarna för oss bägge! Nu är det vår tur!
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015